Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 -

Η σύγκρουση των δύο πλοίων στην Βόρεια Θάλασσα έγινε«Λόγω επίθεσης από χάκερ» λέει αξιωματούχος του Λευκού Οίκου



Η σύγκρουση του αμερικανικού δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο στη Βόρεια Θάλασσα μπορεί να προκλήθηκε από χάκερς σύμφωνα με αξιωματούχο του Λευκού Οίκου!

Οι φόβοι για μία τεράστια οικολογική καταστροφή από τους τόνους καυσίμου και διαλύτη που έπεσαν στη θάλασσα είναι μεγάλοι.

 

Το περιστατικό σημειώθηκε όταν το δεξαμενόπλοιο «Stena Immaculate» με σημαία ΗΠΑ συγκρούστηκε, υπό άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες, με το φορτηγό πλοίο «MV Solong» με σημαία Πορτογαλίας στη Βόρεια Θάλασσα ανοιχτά των ακτών του Ανατολικού Γιορκσάιρ στην Αγγλία, προκαλώντας μια τεράστια πύρινη σφαίρα.

Συνολικά 36 ναυτικοί διασώθηκαν αφού εγκατέλειψαν τα πλοία καθώς σημειώνοντας εκρήξεις ενώ αγνοείται ένας ναυτικός.

 

Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν, σύμφωνα ότι το Stena Immaculate μετέφερε φορτίο για το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ.

Εικόνες που μεταδίδουν βρετανικά τηλεοπτικά δίκτυα εμφανίζουν τεράστια σύννεφα καπνού και φλόγες να υψώνονται από το σημείο της σύγκρουσης. Τα δύο πλοία μόλις που διακρίνονται μέσα στο τοπίο.

Ανώτερος αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε στον ναυτιλιακό ιστότοπο gCaptain.com ότι δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας.

 

Σύμφωνα με την DailyMail, είναι πιθανό… χάκερς από τη Ρωσία ή άλλη εχθρική χώρα να εξαπέλυσαν κυβερνοεπίθεση στο Solong και το μετέτρεψαν σε «δόρυ» κατά του τάνκερ που μετέφερε καύσιμα για τις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ.

Όπως ανέφερε στη διάρκεια της νύχτας η βρετανική ακτοφυλακή, η «εκτεταμένη έρευνα» για τον αγνοούμενο τερματίστηκε, καθώς δεν βρέθηκε «δυστυχώς».

Μέλος της υπηρεσίες διάσωσης RNLI lifeboats είπε ότι δεν μπορούσαν να κάνουν και πολλά μετά την αρχική αποστολή έρευνας και διάσωσης καθώς επικρατούσε «πυκνή ομίχλη» στην περιοχή αυτή της Βόρειας Θάλασσας και «δεν μπορούσαμε να δούμε τίποτε».

 

Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Crowley, μετέφερε περίπου 18.000 τόνους καυσίμων αεριοωθούμενων – κάπου 142.000 βαρέλια όταν απέπλευσε από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων στον Σαρωνικό με προορισμό το Κίλινγκχολμ του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Ernst Russ – με έδρα το Αμβούργο – στην οποία ανήκει το φορτηγό πλοίο Solong, ανακοίνωσε πως από τα 14 μέλη του πληρώματός της, έχουν μεταφερθεί με ασφάλεια τα 13, ενώ αναζητείται ένας εργαζόμενος.

Σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd’s List Intelligence το Solong, που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Γκρέιντζμαουθ της Σκωτίας με προορισμό το Ρόντερνταμ της Ολλανδίας, μετέφερε 15 εμπορευματοκιβώτια με κυανιούχο νάτριο.

 

Ο Οργανισμός Υγειονομικής Ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου (UKHSA), περιγράφει το κυανιούχο νάτριο ως ένα λευκό στερεό που μοιάζει με κρύσταλλο και έχει ελαφρά οσμή αμυγδάλου.

Χρησιμοποιείται στη βιομηχανία για τον καθαρισμό μετάλλων, την επιμετάλλωση και την εκχύλιση και τη φωτογραφία. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή άλλων χημικών ουσιών.

Ο οργανισμός αναφέρει ότι η έκθεση σε άλατα κυανίου μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, ναυτία, ζάλη, νευρικότητα, σύγχυση, αλλαγές στον καρδιακό ρυθμό και υπνηλία. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να υπάρξουν καρδιακά και αναπνευστικά προβλήματα ή ακόμη και θάνατος, προσθέτει.

 

Καθώς το Solong έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων παράλληλα με τις ανατολικές ακτές της Αγγλίας στη Βόρεια Θάλασσα, φαίνεται ότι το πλήρωμά του δεν είδε το πελώριο τάνκερ,που είχε αγκυροβολήσει, με αποτέλεσμα να το εμβολίσει στο πλάι.

Καθώς είναι σε εξέλιξη η έρευνα για τη σύγκρουση, ο καθηγητής της ναυτικής ιστορίας των ΗΠΑ, Σαλ Μερκολιάνο, είπε ότι «κανείς στο φορτηγό πλοίο πρόσεχε», καθώς πλησίαζε το Stena Immaculate.

Το μήκους 140 μ. Solong δεν έκοψε ταχύτητα καθώς τρύπησε τα πλευρά του μήκους σχεδόν 183 μ. τάνκερ όντας στον αυτόματο πιλότο, υποστήριξε.

 

Και σε βίντεο στο YouTube που αναλύει την πορεία των δύο πλοίων πρόσθεσε: «Φαίνεται ότι το Solong έπεσε κατευθείαν πάνω στην πλευρά του Stena Immaculate».

Ο δρ Abdul Khalique, επικεφαλής του Ναυτιλιακού Κέντρου του Πανεπιστημίου Τζον Μουρς του Λίβερπουλ, χρησιμοποίησε προσομοιωτές για την αναπαράσταση της σύγκρουσης στη Βόρεια Θάλασσα.

«Μπορεί να υποθέσει κανείς ότι οι φύλακες του MV Solong δεν εκτελούσαν το καθήκον τους “να διατηρούν την κατάλληλη επιφυλακή με όλα τα διαθέσιμα μέσα”, όπως απαιτείται από τους Διεθνείς Κανονισμούς για την Πρόληψη Συγκρούσεων στη Θάλασσα», τόνισε.

Ο Μάρτιν Σλέιτερ του Yorkshire Wildlife Trust, είπε η διαρροή θα μπορούσε να είναι «καταστροφική» για το οικοσύστημα στις εκβολές του ποταμού Χάμπερ, απειλώντας τα πουλιά και τις φώκιες της περιοχής.

«Το περιστατικό συνέβη κοντά στο Bempton Cliffs, που στεγάζει τη μεγαλύτερη αποικία θαλασσοπουλιών στην Αγγλία», πρόσθεσε ο Ντέιβ Ο’ Χάρα της Βασιλικής Εταιρείας Προστασίας Πτηνών (RSPB).

«Τα καύσιμα έχουν άμεσο αντίκτυπο για τα θαλασσοπούλια, καθώς επικαλύπτουν τα φτερά τους και μειώνουν έτσι την αδιαβροχοποίηση και την άνωσή τους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στον πνιγμό τους, ή μπορεί να τα δηλητηριάσει μέσω της κατάποσης», τόνισε ο Ρίτσαρντ Μπάρναρντ της ίδιας οργάνωσης. Ο Δρ Τζόναθαν Πολ, λέκτορας Γεωπιστημών, είπε ότι ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της διαρροής κυανιούχου νατρίου θα εξαρτηθεί από το αν διερράγησαν τα εμπορευματοκιβώτια, κάτι που δεν ήταν ξεκάθαρο χθες το βράδυ. Και πρόσθεσε «Στο χειρότερο σενάριο μια μεγάλη διαρροή κυανιούχου νατρίου θα προκαλέσει τον θάνατο πολλών ενάλιων οργανισμών».