Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 -

Ποιες επιχειρήσεις θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό αρχείο πελατών



Νέο σύστημα μπαίνει σε εφαρμογή από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με στόχο τον πιο αυστηρό έλεγχο των συναλλαγών σε επιχειρήσεις στον τομέα του αυτοκινήτου.

Πάρκινγκ, πλυντήρια, συνεργεία και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων θα πρέπει πλέον να τηρούν ψηφιακό αρχείο πελατών, επιτρέποντας την άμεση καταγραφή και διασταύρωση των οικονομικών συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο.

Με την ενεργοποίηση της νέας εφαρμογής, κάθε αυτοκίνητο που εισέρχεται ή εξέρχεται από τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα καταγράφεται ηλεκτρονικά. Παράλληλα, τα στοιχεία του οχήματος θα συνδέονται απευθείας με την απόδειξη που εκδίδεται, αποτρέποντας τη μη καταγραφή συναλλαγών και ενισχύοντας τη φορολογική συμμόρφωση.

Το σύστημα αυτό δίνει τη δυνατότητα στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί τις συναλλαγές απομακρυσμένα, χωρίς να απαιτούνται φυσικοί έλεγχοι. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καταχωρούν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, τα στοιχεία του πελάτη όπου κρίνεται αναγκαίο, καθώς και το αποδεικτικό στοιχείο της συναλλαγής.

 

Στην αρχική του φάση, το νέο σύστημα θα είναι διαθέσιμο μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, ενώ σύντομα θα διατεθεί και εφαρμογή για κινητά, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο τη διαδικασία καταγραφής.

Όλες οι επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες ενοικίασης, φύλαξης και συντήρησης οχημάτων θα υποχρεούνται να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο. Ειδικότερα, οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα πρέπει να καταχωρούν αναλυτικά στοιχεία για κάθε όχημα, όπως τον τύπο, τη χρήση του, καθώς και τα σημεία παραλαβής και επιστροφής.

Τα πάρκινγκ, τα πλυντήρια και τα συνεργεία θα έχουν την ευθύνη να καταγράφουν όλα τα οχήματα που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις τους, διασφαλίζοντας ότι κάθε συναλλαγή συνοδεύεται από το αντίστοιχο παραστατικό.

Το νέο σύστημα δεν περιορίζεται μόνο στην απλή παρακολούθηση των συναλλαγών, αλλά επιτρέπει στην εφορία να ανιχνεύει ύποπτες περιπτώσεις φοροδιαφυγής σε πραγματικό χρόνο.

Αν μια επιχείρηση εμφανίζει χαμηλό αριθμό πελατών για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σύστημα θα μπορεί να εντοπίζει πιθανές παρατυπίες, διερευνώντας πώς καλύπτονται τα έξοδά της και πώς συντηρεί το προσωπικό της.

Με την αυτόματη διασταύρωση των στοιχείων, επιχειρήσεις με μειωμένη ή ακανόνιστη δραστηριότητα θα μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών. Παράλληλα, η ψηφιοποίηση αυτής της διαδικασίας μειώνει τη γραφειοκρατία και αυτοματοποιεί τη διαχείριση των συναλλαγών, καθιστώντας πιο δύσκολη την απόκρυψη εισοδημάτων.

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, έκανε γνωστό πως το ψηφιακό πελατολόγιο δεν θα περιοριστεί μόνο στον κλάδο του αυτοκινήτου. Στα άμεσα σχέδια της Αρχής είναι η εφαρμογή αντίστοιχου συστήματος και σε άλλους τομείς, με τα κτήματα δεξιώσεων να είναι ο επόμενος στόχος.

Μάλιστα, σχολιάζοντας με χιούμορ τη νέα πρωτοβουλία, ανέφερε ότι η ηλεκτρονική καταγραφή των καλεσμένων σε δεξιώσεις θα γίνει «για να μην πηγαίνουμε απρόσκλητοι στους γάμους».