Ο CEΟ της Mondo Tom Blomfield, επιθυμεί να ταράξει τα νερά στο χώρο των τραπεζικών συστημάτων, με τη βοήθεια των smartphones.
Ο Tom αποφάσισε στα 29 του χρόνια να δημιουργήσει την πρώτη τράπεζα μέσω εφαρμογών smartphone, μια άκρως πρωτοποριακή ιδέα αλλά και δύσκολη στην υλοποίησή της. Ο ίδιος όπως έχει υποστηρίξει έχει κουραστεί με τον τρόπο λειτουργίας των τυπικών τραπεζών. Ατελείωτες ώρες γραφειοκρατίας για να ανοίξει κάποιος έναν λογαριασμό ή να υποβάλλει αίτηση για δάνειο, υπερβολικές αμοιβές με τη χρήση πιστωτικής κάρτας στο εξωτερικό, επαχθείς επιβαρύνσεις υπερανάληψης, είναι μερικά από τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά εκατομμύρια πολίτες.
«Έχω ξυπνήσει και έχω πει: η τράπεζα μου είναι τόσο κακή. Αυτοί οι τύποι είναι δεινόσαυροι!», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Blomfield. «Επηρεάζει εμένα, την οικογένειά μου, τους φίλους μου. Όλοι μας να χρησιμοποιούμε τραπεζικές υπηρεσίες, και είναι όλες διαλυμένες».
Ο Tom Blomfield επιθυμεί να κάνει την Mondo τόσο εύκολη στη χρήση της, σαν να διαχειρίζεται κάποιος τα mail του.
Αν τελικά ο Blomfield και ο προέδρος της Mondo, Denise Kingsmill τα καταφέρουν, τότε δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση να μιλάνε για ένα απλό application. Αυτό έχει γίνει με το Simple.com και από το γερμανικό Number26 το οποίο εξαρτάται από την Wirecard Bank.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες startup επιχειρήσεις, η Mondo έχει δημιουργήσει το δικό της λογισμικό.
Αν τελικά η Mondo πάρει το «πράσινο φως» από τη Ρυθμιστική Αρχή της BOE, τότε θα μπορούσαν οι χρήστες να αρχίσουν να κάνουν καταθέσεις από τις αρχές του επόμενου έτους.
Το βρετανικό τραπεζικό σύστημα, είναι ιδιαίτερα περίπλοκο. Οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες, η Barclays, η HSBC Holdings, η Royal Bank of Scotland Group, και η Lloyds Banking Group ελέγχουν το 77% των 65 εκατ. προσωπικών λογαριασμών του Ηνωμένου Βασιλείου ωστόσο, μόνο το 60% των πελατών είναι ικανοποιημένοι με την τράπεζά τους, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το 2014 η εταιρεία συμβούλων Accenture.
Όπως υποστηρίζει ο Blomfield αν και η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, ο τρόπος λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος παραμένει απαρχαιωμένος. Οι τράπεζες συνεχίζουν να προσφέρουν στους πελάτες τους μια στατική λίστα με τις καταθέσεις και τις αναλήψεις αντί να παρέχουν έγκαιρη ενημέρωση ή χρήσιμα εργαλεία για την ανάλυση των δαπανών ή πώς να εξοικονομήσουν χρήματα.
Η εφαρμογή Mondo όμως έχει σχεδιαστεί για να ενημερώνει τους πελάτες της για ο,τιδήποτε πάει στραβά στέλνοντας προειδοποιητικά μηνύματα ανά πάσα στιγμή προκειμένου να τους ενημερώσει είτε για το πόσα χρήματα ξόδεψαν την ημέρα είτε αν έχουν προβεί σε υπερανάληψη.
Στόχος της Mondo είναι να αποκτήσει 15 εκατ. δολάρια για να αρχίσει να λειτουργεί ως μια μετριοπαθής τράπεζα.
Αλλά ο Blomfield αναγνωρίζει ότι η Mondo δεν είναι για όλους. «Η γιαγιά μου δεν θα χρησιμοποιήσει αυτήν την τράπεζα», λέει. «Αλλά ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού μπορούν» καταλήγει.