19
Σεπτεμβρίου
2015
- 10:08
Τελευταία τροποποίηση στις 19 Σεπτεμβρίου, 2015 - 12:38
Στην αρχαία Αίγυπτο του 3.600 π.χ, ανθρωπολογικά ευρήματα αποδυκνείουν πως οι γυναίκες της εποχής εκείνης, προσπαθούσαν να καλύψουν τα πρώτα γκρίζα μαλλιά τους, ενώ πολύ αργότερα ο Ρωμαίος γιατρός Γαλένιος, συνέθεσε μια χημική ουσία που έβαφε με επιτυχία μαύρα τα μαλλιά.
Οι βαφές μαλλιών, έρχονται από πολύ μακρυά, όπως προκύπτει από τα κατά καιρούς ευρήματα, κλείνοντας βαθιά μέσα τους την ενδόμυχη, την πρωτόγονη εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου, να διατηρήσει για πάντα την εικόνα του, όσο πιο νέα γίνεται για όσο περισσότερο μπορεί. Μια πολύ δυνατή ανάγκη που πηγάζει από το αρχέγονο ένστικτό της αυτοσυντήρησης και της επιβίωσης. Κάπως έτσι, μέσα από αυτήν την ανάγκη, προέκυψαν σκευάσματα που μπορούσαν να κρύψουν από το τριχωτό της κεφαλής τα τρομακτικά σημάδια μιας φυσιολογικής κατά τα άλλα βιολογικής γήρανσης.
Και επειδή από πολύ νωρίς λέχθηκαν και επικράτησαν εκφράσεις μεταξύ αστείου και σοβαρού που έλεγαν πως ο άντρας απλά μεγαλώνει αλλά η γυναίκα γερνάει, αντιλαμβάνεστε πως το "αδύναμο" φύλο ήταν πρώτο με μεγάλη διαφορά που έσπευσε να αγκαλιάσει και να εξαρτηθεί ολοκληρωτικά από οποιοδήποτε προϊόν που θα της έδινε την υπόσχεση της αιώνας ομορφιάς και βέβαια της αντιγήρανσης.
Με το πέρασμα των χρόνων και πιο συγκεκριμένα πλησιάζοντας το 1860, ήδη οι χημικοί της εποχής, είχαν καταφέρει να συνθέσουν στο εργαστήριο, την πρώτη βαφή μαλλιών από υπεροξείδιο του υδρογόνου, δίνοντας έτσι για πρώτη φορά στην ιστορία, την δυνατότητα στις γυναίκες, όχι μόνο να κρύψουν τυχόν γκρίζες τρίχες ,αλλά να ανοίξουν ανάλογα με την ποσότητα των χημικών συστατικών, το χρώμα των μαλλιών τους, αλλάζοντας ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά τους!
Και κάπου εκεί άρχισαν όλα τριγύρω από τις βαφές να παίρνουν το δρόμο τους, δημιουργώντας μια αμφίδρομη σχέση με την τότε αναπτυσσόμενη βιομηχανία της ομορφιάς, σε συνδυασμό με την βιομηχανία του θεάματος. Οι σύμβουλοι αυτών των βιομηχανιών, αντιλήφθηκαν από πολύ νωρίς, πως δεν αρκεί μόνο να συμβάλλουν με το αζημίωτο φυσικά, στο να δείχνει και να αισθάνεται η γυναίκα πιο νέα. Έπρεπε να αναδείξουν και να ενισχύσουν ένα ακόμα χαρακτηριστικό που φωλιάζει βαθιά στον αρχέγονο εγκέφαλο και στα ένστικτα της επιλεκτικής αναπαραγωγικής διαδικασίας. Αυτό το ιδιαίτερα κερδοφόρο χαρακτηριστικό δεν είναι άλλο από την ανασφάλεια που αισθάνεται το αδύναμο φύλο γύρω από την συνολική εικόνα του!
Έτσι, το 1953, η βιομηχανία του θεάματος, χρησιμοποιεί ίσως το πολυτιμότερο δημιούργημα της αδελφής βιομηχανίας ομορφιάς που δεν άλλο από την εκθαμβωτική τότε Marilyn Monroe, που είχε αναδειχθεί στο υπέρτατο σύμβολο της απόλυτης θηλυκότητας. Το κατάξανθο ,φωτεινό μαλλί της Μarilyn ,προϊόν των πιο εξελιγμένων βαφών της εποχής, είχε εντυπωθεί βαθιά στο μυαλό σχεδόν ολόκληρου του γυναικείου πληθυσμού, αφού η ίδια αποτελούσε και για τους άντρες το απόλυτο θηλυκό. Η κινηματογραφική ταινία του 1955 στην οποία πρωταγωνιστούσε η Marilyn Monroe με τίτλο "Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές", έκανε πάταγο και όπως ίσως φανταστήκατε, οι πωλήσεις βαφών χτύπησαν "αστρονομικά" νούμερα! ΟΙ υπεύθυνοι του θεάματος φρόντισαν την ταινία αυτή να την ακολουθήσει σύντομα και η επόμενη με τίτλο " Οι άντρες παντρεύονται τις ξανθιές" και καταλαβαίνετε πως πλέον επήλθε έκρηξη στην αγορά των βαφών αλλαγής χρώματος και γενικότερα στα καλλυντικά ομορφιάς.
Αυτομάτως, όλοι οι διάσημοι σταρ της βιομηχανίας θεάματος, αποτέλεσαν και αποτελούν τα πιο σίγουρα πρότυπα εγγυημένης ομορφιάς στα ανασφαλή μάτια των γυναικών, που προσπαθούν πάση θυσία να πλησιάσουν στην ομοιότητα όσο το δυνατόν τα πρότυπα αυτά, ώστε γίνονται αποδεκτές κυρίως από τον αντρικό πληθυσμό.
Όσο και αν σας φανεί περίεργο, μεγάλη επιρροή στον γυναικείο πληθυσμό, άσκησε και η βασίλισσα Ελισάβετ, που με την λευκή επιδερμίδα της σε συνδυασμό με τα κόκκινα μαλλιά της, έκανε τον διεθνή τύπο να χαλάσει πολύ μελάνι και να δημιουργήσει μια ακόμα μεγάλη τάση μόδας, αυτή των κόκκινων μαλλιών ,που φτάνει μέχρι και τις μέρες μας. Βαμμένα κόκκινα μαλλιά διαφήμισε ακόμη και η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός Σοφία Λόρεν προκαλώντας και αυτή με τη σειρά της μεγάλη επιρροή.
Σήμερα, όπως φανερώνουν οι στατιστικές μελέτες, σχεδόν το 80% των γυναικών στον πλανήτη, έχει αλλάξει τουλάχιστον μια φορά το χρώμα των μαλλιών τους, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία, συντηρεί ή αλλάζει το χρώμα των μαλλιών, τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα! Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα προϊόντα και τις υπηρεσίες ομορφιάς, κυρίως το αδύναμο φύλο, αφήνεται στην ψευδαίσθηση της αναλλοίωτης ομορφιάς που θα διαρκέσει για πάντα. Μια ψευδαίσθηση όμως , που δημιουργεί σε μεγάλο ποσοστό θετικά συναισθήματα και μια ενεργειακή φόρτιση που ενδεχομένως αρκεί για αντεπεξέλθουν οι γυναίκες στις δυσκολίες μιας, σε κάποιο βαθμό, ακόμα ανδροκρατούμενης εποχής και να κατευνάσουν το ψυχοφθόρο συναίσθημα της αρχέγονης ανασφάλειας.