Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024 -

Αυτή είναι η απάντηση της Κίνας στους ευρωπαϊκούς δασμούς



Δεν περιμέναμε βέβαια ότι η Κίνα θα έμενε ανενεργή και δεν θα ανταπαντούσε στους ευρωπαϊκούς δασμούς. Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση οδεύει να λάβει την οριστική της απόφαση για την επιβάρυνση της τιμής στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, το Πεκίνο εξετάζει τις επιλογές του.

Η αρχή για τα αντίποινα στους ευρωπαϊκούς δασμούς στοχεύει τα μπράντι που εισάγονται από την Ευρώπη. Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας αναφέρει ότι το προσωρινό μέτρο θα τεθεί σε ισχύ την Παρασκευή κι οι εισαγωγές θα επιβαρυνθούν με δασμούς που κυμαίνονται από 30,6% έως 39,0%. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η κίνηση προήλθε μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι «η εγχώρια βιομηχανία μπράντι απειλούνταν με σημαντική ζημιά» από τις ευρωπαϊκές εισαγωγές.

Αυτή η προστατευτική στάση είναι παρόμοια με ό,τι γίνεται στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι κυβερνήσεις φοβούνται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες τους θα αποδεκατιστούν από τα προσιτά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θεωρούν ότι μπορεί να περιοριστεί με πρόσθετους δασμούς και στοχευμένες απαγορεύσεις.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου απάντησε στην πρόσφατη ψηφοφορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους δασμούς των EV λέγοντας ότι « η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά στις άδικες, μη συμμορφούμενες και παράλογες προστατευτικές πρακτικές της ΕΕ». Συνέχισε λέγοντας ότι η κίνηση παραβιάζει τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου κι ότι «η επιβολή δασμών δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα». Απειλώντας ότι «η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να προστατεύσει σθεναρά τα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών».

Αν το κονιάκ ήταν το πρώτο θύμα, προφανώς δεν θα είναι το τελευταίο. Η φημολογία αναφέρει ότι ο επόμενος στόχος θα είναι οι εισαγωγές χοιρινού και γαλακτοκομικών προϊόντων από την Ευρώπη.

Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος ανέφερε ότι «η Κίνα μελετά μέτρα όπως η αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα οχήματα μεγάλου κυβισμού», καθώς η ασιατική χώρα «θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσει σθεναρά τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα των κινεζικών βιομηχανιών και επιχειρήσεων». Περιττό να πούμε ότι αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει κυρίως τις γερμανικές κι ιταλικές εταιρείες που προσφέρουν οχήματα υψηλών επιδόσεων και πολυτελείας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.