Στα ίχνη κυκλώματος που διακινούσε πλαστά χαρτιά απόσυρσης αυτοκινήτων βρίσκονται οι Αρχές και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia.gr ήδη καλούνται να καταθέσουν έμποροι ΙΧ που έχουν «πουλήσει» χαρτιά απόσυρσης σε εισαγωγικές εταιρείες.
Το θέμα αναμένεται να λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις καθώς μόνο το 2016, όπου και έληξε το μέτρο της απόσυρσης τον Μάιο έχουν εκδοθεί πάνω από 32.700 χαρτιά απόσυρσης.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2015 εκδόθηκαν πάνω από 74.000 χαρτιά απόσυρσης αυτοκινήτων ενώ το 2014 ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε σε πάνω από 70.000 χαρτιά.
Δηλαδή τα τελευταία δυόμιση χρόνια έχουν εκδοθεί πάνω από 176.700 χαρτιά απόσυρσης ενώ πάνω από 15.000 χαρτιά απόσυρσης έχουν εκδοθεί την αντίστοιχη χρονική περίοδο για ελαφρά φορτηγά.
Οι Αρχές σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr έχουν ήδη εντοπίσει τα πλαστά χαρτιά απόσυρσης, που έχουν προσκομιστεί από μία εισαγωγική εταιρεία αυτοκινήτων, και καλούν εμπόρους που τα έχουν «πουλήσει» στην εισαγωγική εταιρεία ώστε να διαπιστώσουν ποιος τελικά έχει κάνει την «κομπίνα».
Μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για το ποιος έχει πλαστογραφήσει τα χαρτιά απόσυρσης στην συγκεκριμένη εταιρεία αλλά οι Αρχές εκτιμούν πως θα ανακαλύψουν και άλλα κρούσματα με πλαστά χαρτιά απόσυρσης και σε άλλες εισαγωγικές εταιρείες.
Επίσης θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με το ποιος θα... «πληρώσει το μάρμαρο» μόλις ολοκληρωθούν οι έρευνες και εντοπιστεί ο ακριβής αριθμός των πλαστών χαρτιών απόσυρσης καθώς τα αυτοκίνητα στα οποία χρησιμοποιήθηκαν τα πλαστά έγγραφα για να μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης βρίσκονται στα χέρια ιδιωτών καταναλωτών εδώ και μήνες ή χρόνια...
Η ιστορία επαναλαμβάνεται
Τα πλαστά χαρτιά απόσυρσης είναι μια παλιά ιστορία και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το μεγάλο πάρτι έγινε το 1992 όπου και ανακαλύφθηκαν χιλιάδες πλαστά χαρτιά απόσυρσης.
Ειδικότερα στην πρώτη απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκε το 1991 και διήρκησε μέχρι το 1992 όπου και αποσύρθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ οι Αρχές εντόπισαν τότε χιλιάδες πλαστά χαρτιά απόσυρσης.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η υπόθεση δεν διαλευκάνθηκε ποτέ και «έκλεισε» χωρίς ουσιαστικά να έχουν εντοπιστεί οι κύριοι υπεύθυνοι που πωλούσαν τα πλαστά χαρτιά απόσυρσης.
Τα καινούρια αυτοκίνητα που αντικαθιστούσαν τα αποσυρόμενα τότε πέραν των φορολογικών ελαφρύνσεων κατά τον εκτελωνισμό τους εξαιρούνταν και από την κατοβολή Τελών Κυκλοφορίας για πέντε έτη (αφορούσε οχήματα με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ.).