Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta Μαρκ Ζούκερμπεργκ μοιράζεται το όραμά του για τις σχολικές τάξεις του μέλλοντος, αποκαλύπτοντας πως θέλει οι μαθητές να χρησιμοποιούν τις συσκευές εικονικής πραγματικότητας Quest.
Αργότερα φέτος, η Meta θα λανσάρει νέο λογισμικό για εκπαιδευτικούς που στοχεύει να διευκολύνει τη χρήση των συσκευών εικονικής πραγματικότητας στην τάξη. Τα εργαλεία θα επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να διαχειρίζονται και να προγραμματίζουν ταυτόχρονα πολλές συσκευές Quest, θα τους δίνουν πρόσβαση σε μια σειρά από εφαρμογές που σχετίζονται με την εκπαίδευση και θα παρέχουν μεγαλύτερη εποπτεία και έλεγχο του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές χρησιμοποιούν τις συσκευές.
Η προσπάθεια να γίνει η εικονική πραγματικότητα πιο προσιτή στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου, πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στοιχήματος της Meta στο λεγόμενο metaverse. Η εταιρεία πιστεύει ότι τα επόμενα χρόνια, οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούν συσκευές εικονικής πραγματικότητας για να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο εργαζόμενοι, μαθαίνοντας και αλληλεπιδρώντας σε μια ψηφιακή εκδοχή του κόσμου.
Πέρα από χώρο, χρόνο, βαρύτητα
Σύμφωνα με τη Meta, η εικονική πραγματικότητα επιτρέπει πράγματα που θα ήταν αδύνατα στον πραγματικό κόσμο λόγω περιορισμών όπως ο χρόνος, ο χώρος και η βαρύτητα. Για παράδειγμα, όταν η ρεπόρτερ του CNNi Κλερ Ντάφι πήρε συνέντευξη από τον Κλεγκ, εκείνη καθόταν σε ένα γραφείο στο Μανχάταν και εκείνος σε ένα στο Λονδίνο, αλλά χάρη στην εικονική πραγματικότητα, ήταν σαν να κάθονταν μαζί σε ένα γραφείο.
Σε συνεργασία με τη Meta για τη δοκιμή εκπαιδευτικών εφαρμογών της τεχνολογίας, το Πανεπιστήμιο του Νέου Μεξικού χρησιμοποιεί τις συσκευές Quest για να διδάξει τους φοιτητές της ποινικής δικαιοσύνης να ερευνούν εικονικές σκηνές εγκλήματος, και το Morehouse College έχει αναπτύξει ένα «ψηφιακό campus» για να διδάξει στους φοιτητές μια σειρά από μαθήματα μέσω VR.
Προστασία για τους μαθητές
«Θέλουν αυτή η τεχνολογία να τους είναι διαθέσιμη από το κουτί, δεν θέλουν να μπλέκονται, σπαταλώντας χρόνο για να ρυθμίζουν ξεχωριστά την καθεμία από τις συσκευές, και φυσικά, το πιο σημαντικό, θέλουν πλήρη, απόλυτη ορατότητα και έλεγχο σχετικά με το τι βιώνουν οι μαθητές», δήλωσε ο Κλεγκ σχετικά με τα σχόλια των εκπαιδευτικών που χρησιμοποίησαν τις συσκευές, τα οποία ελήφθησαν υπόψιν στη διαμόρφωση του νέου εκπαιδευτικού λογισμικού.
Για τους μαθητές ηλικίας 13 έως 17 ετών, ο Κλεγκ πρόσθεσε ότι το νέο λογισμικό περιλαμβάνει ειδικά φίλτρα προστασίας, όπως το μπλοκάρισμα της πρόσβασης στο κατάστημα εφαρμογών Meta Quest, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο εφαρμογές που έχουν προγραμματιστεί εκ των προτέρων από τους εκπαιδευτικούς στις συσκευές.
Το να έχεις μια τάξη γεμάτη μαθητές που φορούν συσκευές στα κεφάλια τους και αλληλεπιδρούν σε έναν ψηφιακό κόσμο αντί να μιλούν πρόσωπο με πρόσωπο – ή να διεξάγεις ένα εικονικό εργαστήριο βιολογίας αντί να ασχολείσαι με τον φυσικό κόσμο – θα μπορούσε να φανεί σε μερικούς ανθρώπους λίγο δυστοπικό. Ο Κλεγκ, ωστόσο, διαφωνεί.
«Νομίζω ότι στα επόμενα χρόνια θα κοιτάμε πίσω και θα σκεφτόμαστε ότι ήταν κάπως δυστοπικό το γεγονός ότι υποχρεώναμε τα παιδιά να κάθονται σε σειρές, σιωπηλά πίσω από τα θρανία τους, κοιτάζοντας σελίδες σε ένα βιβλίο. Και θα σκεφτόμαστε επίσης ότι η προηγούμενη γενιά ήταν ουσιαστικά καταδικασμένη σε αυτόν τον πραγματικά άχαρο τρόπο μάθησης», δήλωσε ο Κλεγκ.