Οι μαθητές που χρησιμοποιούν υπολογιστή μία έως δύο φορές την εβδομάδα στη τάξη, έχουν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ και ασκήσεις από όσους δε χρησιμοποιούν καθόλου. Όμως, εάν ένα παιδί ασχολείται καθημερινά και περνά ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη χάνει τον έλεγχο και οι βαθμοί του είναι αρκετά χαμηλοί.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει διεθνής έκθεση του ΟΟΣΑ. Ο διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, Αντρέας Σλάιχερ, δήλωσε ότι η τεχνολογία δημιούργησε «πολλές ψεύτικες ελπίδες». «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούμε απλώς να προσθέσουμε την τεχνολογία σε αυτό που κάνουμε ήδη στα σχολεία και ότι αυτό πρόκειται να μεταμορφώσει τη μάθηση. Αυτοί οι άνθρωποι θα απογοητευθούν από τα νέα ευρήματα».
Όπως αναφέρει ο Οργανισμός, τα σχολεία έχουν στόχο την εξοικείωση των νέων με την τεχνολογία. Το περίεργο είναι πως μέχρι στιγμής οι ανεπτυγμένες χώρες δεν έχουν έχουν καταφέρει να μειώσουν το «ψηφιακό χάσμα» και να μεταφέρουν νέες χρήσιμες δεξιότητες στους μαθητές.
Η έκθεση επισημαίνει ότι ακόμη και οι χώρες που έχουν επενδύσει περισσότερο από τις άλλες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, δεν έχουν δει σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών τους στα διεθνή τεστ PISA, τόσο στα θετικά όσο και στα θεωρητικά μαθήματα.
Τα ευρήματα του ΟΟΣΑ δεν πρέπει να αποτελέσουν δικαιολογία για να μην χρησιμοποιείται η τεχνολογία στην εκπαίδευση των παιδιών. Αντίθετα, πρέπει να γίνει μία προσπάθεια, ώστε να ενσωματωθεί η τεχνολογία στη διδασκαλία. Πρέπει τα σημερινά παιδιά να αξιοποιήσουν σωστά τα εφόδια που προσφέρονται από την πρόοδο της τεχνολογίας.
Ο Σλάιχερ επεσήμανε ότι χώρες όπως Σιγκαπούρη, Ν.Κορέα, Κίνα και Ιαπωνία, που οι μαθητές τους τα πάνε πολύ καλά σε επιδόσεις στα τεστ PISA, είναι γενικά επιφυλακτικές στη χρήση νέων τεχνολογιών στις τάξεις, παρόλο που ως κράτη έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες.
Όπως τόνισε και το διευθυντικό στέλεχος του ΟΟΣΑ, η τεχνολογία λειτουργεί ως εύκολη λύση για τους περισσότερους μαθητές. Με ένα copy-paste λύνουν όλες τους τις ασκήσεις και απαντάνε σε όλα τα τεστ, και έτσι νομίζουν πως ξεμπέρδεψαν με τα 'μαθήματα για την επόμενη ημέρα'.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε μέση ημερήσια διάρκεια χρήσης του διαδικτύου στα σχολεία. Στη χώρα μας αναλογούν κατά μέσο όρο 8,2 μαθητές ανά υπολογιστή στο σχολείο, ενώ τα 2/3 των μαθητών φέρονται να χρησιμοποιούν υπολογιστές στις τάξεις τους.