Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 -

Βιντεοπαιχνίδια: Κι όμως, μας κάνουν καλό! - 5 λόγοι να ξεκινήσεις να παίζεις



Ακούμε κατά καιρούς ένα σωρό κατηγορίες περί των αγαπημένων μας video games, σχετικά με βία, όπλα, εθισμούς, ακτινοβολίες, μέχρι και πως "μεγαλώνουν δολοφόνους". Σαφώς κάποια από αυτά έχουν βάσεις, κάποια άλλα είναι εντελώς ανυπόστατα και υπερβολικά. Πόσες φορές όμως έχει αναρωτηθεί ο κόσμος σχετικά με τις ευεργετικές τους ικανότητες; Πιστέψτε με, έχουν πολλές...

Τα βιντεοπαιχνίδια βοηθάνε στην βελτίωση του μυαλού, των αντανακλαστικών, της ευστροφίας και φυσικά στην ψυχαγωγία μας.

Παρακάτω μπορείτε λοιπόν να δείτε πέντε λόγους για τους οποίους θα πρέπει να ευγνωμονούμε τα video games.

Μπορούν να μεγαλώσουν τον εγκέφαλό σας
Τα περισσότερα είδη δελφινιών έχουν εγκέφαλους μεγαλύτερους από αυτούς των ανθρώπων. Όποιος θέλει να φτάσει στο ίδιο επίπεδο πρέπει να ξεκινήσει να γυμνάζει το μυαλό του και μπορεί να το κάνει αυτό με τη χρήση βιντεοπαιχνιδιών.

Μία έρευνα στο Βερολίνο τον περασμένο χρόνο αποκάλυψε ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να αυξήσουν τον εγκέφαλο σε αρκετές περιοχές του.

Η έρευνα που έγινε από αρκετούς ερευνητές στο Max Planck Institute for Human Development και Charité University Medicine St. Hedwig-Krankenhaus, έφερε στο φως ότι αν παίζετε 30 λεπτά τουλάχιστον την ημέρα για 2 μήνες ορισμένες περιοχές στον εγκέφαλο σας διευρύνονται. Οι περιοχές αυτές ασχολούνται με τις λειτουργίες της μνήμης, της στρατηγικής, της κίνησης μέσα στο χώρο αλλά και άλλες.

Ενήλικοι επιλέχτηκαν να παίξουν το Super Mario 64 για μισή ώρα την ημέρα για 2 μήνες. Έπειτα μετρήθηκε το μέγεθος του εγκέφαλου τους μέσω του MRI και συγκρίθηκε με άτομα που δεν παίζουν καθόλου παιχνίδια. Στο gaming group παρατηρήθηκε αύξηση αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι αυτοί που ήθελαν πραγματικά να παίξουν είχαν πιο εμφανείς αλλαγές.

Αν είστε κακός στα βιντεοπαιχνίδια τότε ίσως γίνεται πιο ηθικά ευαίσθητοι στην πραγματικότητα
Η έρευνα τον περασμένο μήνα έδειξε ότι η αντικοινωνική συμπεριφορά στα βιντεοπαιχνίδια ίσως κάνει τους παίχτες πιο ηθικά ευαίσθητους (αντί να κάνει το αντίθετο.)

Οι προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι αυτοί που διαπράττουν αδικίες στα παιχνίδια αποκτάνε αισθήματα τύψης. Μία νέα έρευνα στο University of Buffalo έδειξε ότι αυτοί είναι 'κακοί' στα παιχνίδια αποκτούν έναν κώδικα ηθικής.

Έτσι αν είστε αντικοινωνικός στα παιχνίδια αποκτάτε τύψεις και έτσι είναι πιο πιθανό να είστε καλοί με άλλους πραγματικούς ανθρώπους.

Μπορεί να μειώσουν τις εθιστικές επιθυμίες
Η έρευνα από την Αγγλία έδειξε ότι αν παίζετε Tetris μπορεί να ελαττώσετε τις εθιστικές επιθυμίες σας.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Tetris για να δοκιμάσουν αυτή τη θεωρία. Οι συμμετέχοντες που είχαν κάποιες επιθυμίες (μπορούσαν να εκφράσουν και το μέγεθός τους) είτε έπαιζαν Tetris είτε απλά περίμεναν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ένα πρόγραμμα να φορτώσει (κάτι που δεν θα συνέβαινε ποτέ).

Όσοι έπαιξαν Tetris ανέφεραν ότι η επιθυμία τους μειώθηκε αισθητικά. Έτσι αν ποτέ νιώσετε ότι πρέπει να φάτε και δεύτερο γλυκό, παίξτε λίγο Tetris.

Μπορεί να βελτιώσει τον νοητικό αυτοέλεγχο σε μεγάλους ανθρώπους
Σε ένα group ανθρώπων από 60-85 χρονών, η έρευνα στο Nature πέρυσι, έδειξε ότι ο νοητικός αυτοέλεγχος μπορεί να ενισχυθεί με τη χρήση ενός παιχνιδιού που λέγεται NeuroRacer.

Οι ερευνητές είδαν ότι υπήρχε μία "γραμμική απόκλιση σχετική με την ηλικία". Ωστόσο, με τη χρήση του NeuroRacer, οι ενήλικοι μεταξύ των 60 και 85 χρονών μπορούσαν να φτάσουν σε στάδια μεγαλύτερα από 20χρονους που δεν είχαν εκπαιδευτεί.

Παιδιά με εγκεφαλική παράλυση μπορούν να χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια ως μέρος της θεραπείας τους
Η εγκεφαλική παράλυση είναι ένας όρος ευρέως γνωστός που αναφέρεται σε άτομα που έχουν προβλήματα κίνησης, λόγω της ζημιάς στον εγκέφαλο (κατά την εγκυμοσύνη ή μερικούς μήνες αργότερα). Η εγκεφαλική παράλυση δεν ελαττώνεται με τον καιρό αλλά είναι κάτι μόνο και επηρεάζει 1 στα 500 παιδιά.

Η έρευνα για θεραπείες μέσω της εικονικής πραγματικότητας συμβαίνει από τα μέσα του 2000. Πιο πρόσφατα, ανακαλύφθηκε ότι τα Kinect και τα παιχνίδια που είναι βασισμένα στην κίνηση από τη Microsoft, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αποκατάσταση για τα παιδιά με τη νόσο αυτή.

Για παράδειγμα, το group με τα 11 παιδιά που έχουν την ασθένεια, μετά από 8 εβδομάδες παιχνιδιού και θεραπείας μπορούσαν να είναι σε ισορροπία με άλλα άτομα. Οι ερευνητές στο Bloorview Research Institute στον Καναδά και στο Helene Elsass Center and University της Κοπεγχάγης στη Δανία δημιούργησαν προγράμματα για το Kinect για να βοηθήσουν τα παιδιά με την εγκεφαλική παράλυση.