«Παράθυρο» για τη μείωση των διοδίων στα φορτηγά ανοίγει το υπουργείο Υποδομών, ξεκινώντας διάλογο με τους επαγγελματίες του κλάδου, που αντιτίθενται στην απαγόρευση της χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά.
Τη σχετική ρύθμιση είχε φέρει από το περασμένο καλοκαίρι ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Σπίρτζης, και επανέφερε στο πρόσφατο νομοσχέδιο για τα πρατήρια καυσίμων με ορισμένες βελτιώσεις. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών, κ. Πέτρο Σκουλικίδη, η μείωση θα συνδεθεί με την αύξηση της κυκλοφορίας.
Σε πρόσφατη συνάντηση μεταξύ των ομοσπονδιών φορτηγών δημόσιας χρήσης, των εταιρειών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων και του υπουργείου Μεταφορών, για δημιουργία ανταγωνιστικότερων διοδίων για τους Έλληνες αυτοκινητιστές, κατέστη σαφές ότι η μείωση θα γίνει σε βάθος χρόνου και τμηματικά. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των επαγγελματιών, ο κ. Σπίρτζης προτείνει οι μειώσεις να είναι ανάλογες της κυκλοφορίας, θέση που βρίσκει καταρχήν σύμφωνους τους αυτοκινητιστές. Σε πρώτη φάση αναφέρθηκε ότι αύξηση 10% στην κυκλοφορία μπορεί να οδηγήσει σε μειώσεις διοδίων κατά 10% αντίστοιχα. Αν αυξηθεί κατά 100% η κυκλοφορία, τότε η μείωση στα διόδια μπορεί να φτάσει το μέγιστο που μπορεί να προσεγγίσει ακόμη και το 50%.
Το υπουργείο με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει δύο σκοπούς. Ο ένας είναι να ξαναβάλει στους αυτοκινητοδρόμους τους επαγγελματίες οδηγούς που «ξεγλιστρούν» χρησιμοποιώντας το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Πρόκειται για μια πρακτική που προκαλεί αιμορραγία εσόδων για τους εργολάβους και οδηγεί σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ.
Την ίδια στιγμή, χρυσώνει το χάπι στους οδηγούς που ζητούν επιτακτικά μείωση των διοδίων, μολονότι οι μειώσεις θα είναι μεγάλες μόνο εφόσον επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι της κυκλοφορίας που τα τελευταία χρόνια ακολουθούν πτωτική πορεία.