Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024 -

Ποιος ήταν ο πιλότος της μοιραίας πτήσης των Αιθιοπικών αερογραμμών που συνετρίβη


Συγκλονίζει η νέα αεροπορική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους, όταν το Boeing 737 MAX 8 των Αιθιοπικών αερογραμμών συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα μετά την ανεύρεση των μαύρων κουτιών προκειμένου να εξακριβωθούν τα αίτια της συντριβής. 

 

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.

Αυτό που υπάρχει ως δεδομένο είναι ότι, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλος της Ethiopian Airlines, ο πιλότος ανέφερε προβλήματα στην πτήση και ζήτησε άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα.

 

Πρόκειται για τον Yared Mulugeta, ο οποίος είχε γεννηθεί στην Αιθιοπία και είχε τουλάχιστον δώδεκα χρόνια εμπειρίας στο πιλοτήριο. Σύμφωνα ειδησεογραφικές σελίδες της Αιθιοπίας δούλευε από το Νοέμβριο του 2007. 

Ο Yared Mulugeta είχε όλα αυτά τα χρόνια πάνω από 8.000 ώρες πτήσεων και σύμφωνα με τους συναδέρφους του ήταν πολύ αξιόπιστος στην δουλειά του. 

le-capitaine-Yared-Mulugeta-1
 

Το νέο δυστύχημα με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια του αναφερόμενου αναβαθμισμένου μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου είχε συντριβεί τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.

Και στις δύο περιπτώσεις, τα ολοκαίνουρια αεροπλάνα λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους βυθίστηκαν σε μια θανατηφόρα κάθοδο.

le-capitaine-Yared-Mulugeta-2__1_

Ποιο είναι το Boeing 737 Max;

Είναι η τελευταία γενιά του Boeing 737, ένα είδος αεροσκάφους που πετάει από τη δεκαετία του 1960. Υπάρχουν τέσσερα είδη Maxes στον στόλο, αριθμημένα 7, 8, 9 και 10. Η σειρά 8, η οποία συμμετείχε στις συντριβές στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, έχει πετάξει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο.

Το 737 Max χρησιμοποιείται κυρίως για πτήσεις μικρής και μεσαίας διάρκειας, αλλά μερικές αεροπορικές εταιρείες το πετούν μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολικής Ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι πιο αποδοτική σειρά από πλευράς καυσίμων και έχει μεγαλύτερο εύρος από τις προηγούμενες εκδόσεις του 737.

Η πτήση την Κυριακή ταξίδευε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, την Αντίς Αμπέμπα, στο Ναϊρόμπι της Κένυας.

Τι είχε γίνει στην πτήση της Lion Air;

Είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν τα αίτια της συντριβής της Αιθιοπικής Αεροπορίας ήταν τα ίδια ή παρόμοια με εκείνα της συντριβής του αεροπλάνου της Lion Air στην Ινδονησία πέρυσι.

Αλλά υπάρχουν κάποιες αρχικές ομοιότητες: Την Κυριακή, η πτήση έχασε επαφή περίπου έξι λεπτά μετά την απογείωση. Ο πιλότος είχε πάρει άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με την Ethiopian Airlines, η οποία εκμεταλλεύτηκε την πτήση. Αλλά το αεροπλάνο κατέβηκε κοντά στο Bishoftu, περίπου 35 μίλια νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα.

Στην υπόθεση της Lion Air, η συντριβή αφορούσε ένα αεροπλάνο που έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωση και αφού ο πιλότος ζήτησε άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.

Οι έρευνες από τις ινδονησιακές και αμερικανικές αεροπορικές αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η απότομη κατάδυση του αεροσκάφους της Lion Air θα μπορούσε να προκληθεί από το ενημερωμένο λογισμικό Boeing, το οποίο προοριζόταν να εμποδίσει το σταμάτημα, αλλά αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει το αεροπλάνο σε θανατηφόρα κάθοδο εάν οι υψομετρικές και γωνιακές πληροφορίες που δίνονταν στο σύστημα του υπολογιστή ήταν λανθασμένες.

Η αλλαγή στο σύστημα ελέγχου πτήσης, που μπορεί να αντικαταστήσει τις χειροκίνητες κινήσεις στο μοντέλο Max, δεν εξηγήθηκε στους πιλότους, σύμφωνα με ορισμένα συνδικάτα πιλότων, που αντέδρασαν στο νέο αυτό λογισμικό.

Μετά από αυτή τη συντριβή, η Boeing δήλωσε ότι συνεχίζει «να αξιολογεί την ανάγκη για λογισμικό ή άλλες αλλαγές καθώς μάθαμε περισσότερα από τη διεξαγόμενη έρευνα».