Σκοπός κάθε διαφήμισης είναι να πείσει, όταν όμως το περιεχόμενό της αφορά ένα ζήτημα δημόσιας υγείας, η επίτευξη αυτού του σκοπού είναι ζωτικής σημασίας και υποστηρίζεται με ενθουσιασμό.
Μια τέτοια διαφήμιση από την Αυστραλία η οποία έχει ως θέμα την επίδραση του αλκοόλ στην εκδήλωση του καρκίνου και ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ αναδείχθηκε από το ίδιο το κοινό ως η πιο πετυχημένη μεταξύ αντίστοιχων προσπαθειών που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της κατάχρησης αλκοόλ.
Η σύντομη διαφήμιση καταφέρνει μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα να περάσει το σημαντικό της μήνυμα, το οποίο είναι ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, σε ποσότητα που ξεπερνά τα δύο αλκοολούχα ποτά την ημέρα, τροφοδοτεί επικίνδυνες μεταλλάξεις στο συκώτι, το έντερο και τον λάρυγγα.
Η διαφήμιση με τίτλο Spread (Εξάπλωση) δείχνει πώς το αλκοόλ περνά στο αίμα, εξαπλώνεται στο σώμα και προκαλεί καρκινικές μεταλλάξεις στα κύτταρα.
Το Συμβούλιο της Αυστραλίας για τον Καρκίνο επισημαίνει ότι πάνω από 3.200 περιστατικά καρκίνου θα μπορούσαν να προληφθούν στη χώρα σε ετήσια βάση εάν μειωνόταν η κατανάλωση αλκοόλ μέσα στα επιτρεπτά όρια, σύμφωνα με τη βρετανική Guardian.
Στο πλαίσιο έρευνας που περιλάμβανε 83 διαφημίσεις με θέμα το αλκοόλ, η διαφήμιση Spread πήρε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ 2.174 ενηλίκων ως η πιο πειστική και επιτυχημένη. Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5 (με το 5 να αντιπροσωπεύει έναν υψηλό βαθμό κινητοποίησης του θεατή να περιορίσει την κατανάλωση αλκοόλ), η διαφήμιση συγκέντρωσε κατά μέσο όρο 3,77 βαθμούς και έλαβε υψηλή βαθμολογία από ποικίλες υποομάδες του πληθυσμού (άντρες, γυναίκες, νέους και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας).
Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση BMJ Open.