Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 -

Ευρωπαϊκή Ένωση: Δασμοί έως και 38,1% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων



Πρόσθετους δασμούς έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από Κίνα θα επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Ιούλιο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε επίσημα τις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd., SAIC Motor Corp. για τoυς δασμούς που πρόκειται να εφαρμοστούν από τις 4 Ιουλίου, μετά από έρευνα για τις επιδοτήσεις που ξεκίνησε πέρυσι.

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας προωθούνται πιο επιθετικά στην Ευρώπη εν μέσω ενός εγχώριου πολέμου τιμών και της πολυετούς οικοδόμησης ενός προβαδίσματος στην τεχνολογία.

Οι ατομικοί δασμοί για την BYD θα είναι 17,4%, για την Geely 20% και για την SAIC 38,1%, ανέφερε η Επιτροπή την Τετάρτη. Άλλοι παραγωγοί που δεν έχουν υποβληθεί σε δειγματοληψία από την Επιτροπή θα υπόκεινται σε δασμό 21%, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα της ΕΕ θα υπόκεινται σε δασμό 38,1%.

Τα νέα μέτρα πλήττουν και δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι μετοχές των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων υποχώρησαν στο Χονγκ Κονγκ ενόψει της απόφασης της ΕΕ. Οι Geely Automobile Holdings και XPeng Inc. υποχώρησαν περίπου 8% αυτή την εβδομάδα, ενώ η ηγέτιδα του κλάδου BYD Co. έχασε περίπου 3%, σημειώνει το Bloomberg.

Ενώ η έρευνα στόχευε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι υψηλότεροι συντελεστές – από 10% που είναι σήμερα – θα πλήξουν και μια σειρά δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, με επικεφαλής την Tesla, η οποία στέλνει το Model 3 από τη Σαγκάη στην Ευρώπη, καθώς και τις BMW AG και Renault SA. Η τρέχουσα επιβάρυνση στις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων από την Ευρώπη στην Κίνα είναι 15%.

Τα μέτρα έρχονται καθώς η ΕΕ βαδίζει σε τεντωμένο σχοινί ανάμεσα στην προστασία της αυτοκινητοβιομηχανίας της περιοχής και μια «πράσινη» ατζέντα που έχει ως στόχο την απομάκρυνση του CO2 από τις μεταφορές.