Το μείγμα που θα χρησιμοποιήσει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα φέρει αλλαγές για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Υπάρχουν και καλά νέα για πολλούς, ειδικά για όσους σήμερα έχουν ένα αυτοκίνητο άνω των 11 ετών και πληρώνουν τέλη που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και την αξία του αυτοκινήτου.
Οι πληροφορίες λένε ότι σε μια προσπάθεια το υπουργείο να πείσει τους ανθρώπους αυτούς να πάρουν πίσω τις πινακίδες που στην πλειοψηφία τους έχουν καταθέσει θα μειώσει κατά 10% τα τέλη κυκλοφορίας το 2017.
Ακόμη μεγαλύτερη θα είναι η μείωση για όσους έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο προ του 2.000.
Όπως διαβεβαιώνει ο υπουργός αναπληρωτής Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη η σημαντική ελάφρυνση όσων έχουν παλιό αυτοκίνητο και ειδικά εκείνοι που έχουν όχημα και παλιό και μεγάλου κυβισμού.
Μάλιστα ο κ. Αλεξιάδης έφερε παράδειγμα αυτοκινήτου του 1995 που πλέον πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας σχεδόν διπλάσια απ' την αξία του.
Θα πρέπει επίσης να θεωρείται δεδομένο ότι θα επιβαρυνθούν κατά πολύ εκείνοι που αγόρασαν την τελευταία πενταετία ακριβό αυτοκίνητο.
Το μείγμα που θα ακολουθηθεί για τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας θα επιβαρύνει όμως και όσους έχουν αυτοκίνητο το οποίο αγόρασαν από το 2007 μέχρι το 2010 καθώς και σε αυτά τα αυτοκίνητα θα υπολογίζονται πλέον οι ρύποι.
Τα αυτοκίνητα αυτά θα επιβαρυνθούν κατά πολύ λόγω των ρύπων, όμως οι ιδιοκτήτες του θα πρέπει να περιμένουν να ξεκαθαρίσει η κατάσταση καθώς και εδώ θα συνυπολογίζεται η αξία του αυτοκινήτου, πιθανότατα με βάση την ασφάλιση. Έτσι για ένα αυτοκίνητο του 2008 με εργοστασιακή τιμή 28.000 ευρώ που σήμερα η αξία του είναι βάσει της ασφάλισης στα 10.000 ευρώ τα τέλη θα είναι σαφώς χαμηλότερα.
Στόχος του υπουργείου, όπως δηλώνει ο Τρύφων Αλεξιάδης, είναι να πέσει το βάρος των τελών κυκλοφορίας στους ιδιοκτήτες ακριβών και πολύ ακριβών αυτοκινήτων και να ελαφρυνθούν τα φθηνά και τα μεσαίας αξίας αυτοκίνητα.
Έτσι όλα δείχνουν ότι ο ... συντελεστής της αξίας του αυτοκινήτου θα παίξει τον βασικό ρόλο στο ποσό που θα πληρώνει ο ιδιοκτήτης, ωστόσο παραμένει το ερώτημα για το ζήτημα των ρύπων στα αυτοκίνητα μετά το 2007 που δεν ανήκουν στην κατηγορία των παλιών που θα ελαφρυνθούν από τα υπέρογκα τέλη, ενώ παράλληλα έχουν και υψηλούς ρύπους...
Την ίδια ώρα υπάρχει σκέψη να μπει τέλος ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, κάτι που θα σημάνει “καπέλο” στα τέλη κυκλοφορίας αυτών των αυτοκινήτων, ενώ τέλη θα βρεθούν να πληρώνουν και όσοι έχουν νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο και μέχρι τώρα απαλλάσσονταν, εάν φυσικά ισχύσει το σενάριο μείωσης του ορίου κάτω από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.
Τα μεταχειρισμένα από χώρες της Ε.Ε.
Χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν από φέτος χιλιάδες φορολογούμενοι κάτοχοι μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκινήτων καθώς με βάση την νομοθεσία για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.
Για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα.
Για παράδειγμα σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ 1.800 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004 αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 2000, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ. Με τις αλλαγές, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 280 ευρώ.