Μέτρα και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη, κατά το διάστημα που διαρκεί η κατασκευή του fly over, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και οι αρμόδιοι υφυπουργοί, μετά από ευρεία σύσκεψη, το πρωί, στο Διοικητήριο, με τη συμμετοχή αυτοδιοικητικών και υπηρεσιακών παραγόντων.
«Σήμερα προσπαθούμε με σχέδιο επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων Θεσσαλονίκης» είπε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε: «Το fly over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίστηκε και σήμερα από το σύνολο των συμμετεχόντων. Οι συμβατικές υποχρεώσεις έχουν ξεκινήσει από την ημέρα υπογραφής τη σύμβασης έργου και αφορούν περίοδο τριάντα ετών. Η παράδοση του έργου τοποθετείται στις 14 Μαΐου του 2027».
Ο κ. Σταϊκούρας, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχουν γίνει και στις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από το υπουργείο για την άμβλυνση των επιπτώσεων κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου και ανακοίνωσε τους βασικούς άξονες της πολιτικής που θα ακολουθηθεί για την εξομάλυνση της κυκλοφορίας και την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν εξαιτίας των κατασκευαστικών εργασιών.
«Πρώτον, υπό τον συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – που διαθέτει τις επιχειρησιακές μονάδες που παρέχουν άμεση πληροφόρηση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιφερειακή- δρομολογείται η εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση στον επιπτώσεων στην πόλη. Θα ακολουθεί διαβούλευση στο συντονιστικό όργανο, υπό τον υπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης. Η συμβολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα αφορά στην άμεση έκδοση, από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, αποφάσεων έγκρισης των μελετών, που θα προέρχονται όμως από αυτό τον μηχανισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων που ψηφίστηκαν πρόσφατα. Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η υπογραφή σχετικής απόφασης για τον προσδιορισμό των οδών, στις οποίες θα εφαρμόζεται η σχετική εξαιρετική διαδικασία, βάσει της εισήγησης των επιστημόνων του ινστιτούτου μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, οι οποίοι λαμβάνουν -όπως ακούσαμε και σήμερα, real time δεδομένα για τις κινήσεις στην περιφερειακή και σε βασικές οδούς της πόλης, παράγοντας προγράμματα σηματοδότησης».
Ο υπουργός αναφέρθηκε και σε συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με στόχο την αποσυμφόρηση των οδών για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία. Συγκεκριμένα, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε:
Στις 14 Φεβρουαρίου, υπογράφηκε η σύμβαση για την εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσου, με το Ταμείο Εθνικής Άμυνας για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου και θα ακολουθήσει η κατασκευή της οδού από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης.
Στις 16 Φεβρουαρίου, υπογράφηκε απόφαση για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Εγνατία Οδό για τη λειτουργία της εσωτερικής περιφερειακής οδού, από τον κόμβο Κ5 ως τον κόμβο Κ12, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου. Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι συζητήθηκε και θα αξιολογηθεί το ζήτημα της συνεχούς παρακολούθησης των επιπτώσεων του έργου, λέγοντας: «Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα, ώστε αν χρειαστεί να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στο περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση».
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συναντήσεις της ΓΑΙΑΟΣΕ και της Ελληνικό Μετρό με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για χώρους που απελευθερώνονται ή είναι δυνατόν να απελευθερωθούν, για την κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης με ευθύνη του Δήμου, με συνδρομή του υπουργείου, όπου απαιτηθεί, και με ενημέρωση όλων των φορέων για την εξέλιξη του έργου από το συντονιστικό όργανο.
Υπογράμμισε, ακόμη, ότι δρομολογείται η ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με την προσθήκη 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ σήμερα υπογράφεται στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης η σύμβαση για τη δημιουργία του χώρου στάθμευσης και φόρτισής τους.
Σημείωσε ότι προχωρά και ο διαγωνισμός για την ανάθεση λεωφορειακών γραμμών -όχημα, οδηγός και συντήρηση- σε 250 λεωφορεία, δέκα ετών νεότερα, για τα επόμενα δέκα έτη, στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, σχεδιάζεται ο δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τα 225 από αυτά προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη. Ολοκληρώθηκε, δε, μέσω ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 συμβασιούχους νέους οδηγούς.
Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι το υπουργείο Εσωτερικών διερευνά τη δυνατότητα επέκτασης των συμβάσεων και τη δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον σαράντα οδηγών, ως το τέλος του 2024, που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης.
Στη σύσκεψη, υπό τον κ. Σταϊκούρα, συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, η συντονίστρια του γραφείου του πρωθυπουργού στη Μακεδονία Έλενα Σώκου, ο συντονιστής του γραφείου του πρωθυπουργού στη Μακεδονία Ιωάννης Παπαγεωργίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης, ο πρόεδρος της διοίκησης του ΟΣΕΘ Ιωάννης Καλογερούδης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Ιωάννης Τόσκας, ο διευθυντής του γραφείου του υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Κώστας Δήμου, η εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Ανάπτυξης και Δικτύου Μεταφορών ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αυφαντοπούλου, το μέλος της διοικούσας επιτροπής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας Κωνσταντίνος Λυσσαρίδης, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ – ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή, ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Γιώργος Κωνσταντόπουλος, κ.ά.