Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 -

Ποιοι επενδυτές εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για τον ΟΛΘ



Τρία τουλάχιστον είναι τα επενδυτικά σχήματα που σύμφωνα με πληροφορίες της Ναυτεμπορικής συνεχίζουν να έχουν ενεργό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, με τα δύο πάντως μόνο εξ αυτών να έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους ως προς το θέμα του port operator και το τρίτο να δηλώνει κατηγορηματικά ότι επίσης παραμένει στο «παιχνίδι», χωρίς όμως να έχει γνωστοποιήσει μέχρι σήμερα το όνομα του απαραίτητου παρόχου - διαχειριστή λιμενικών terminal με τον οποίο θα συνεργαστεί.

Πιο αποστασιοποιημένη είναι, αντιθέτως, η στάση του τέταρτου και του πέμπτου από τους «μνηστήρες» που συμμετέχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Ενεργά φέρεται να συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τον ΟΛΘ η ιαπωνική Mitsui, χωρίς ωστόσο να έχει γνωστοποιήσει τις προθέσεις της για το ύψος των έργων που προτίθεται να υλοποιήσει, ενώ επίσης ζωηρό συνεχίζει να είναι το ενδιαφέρον της P&O, θυγατρικής της Dubai World (DPW).

Όσον αφορά δε το γερμανικό fund της Deutsche Invest, με το οποίο ενδέχεται να συνεργαστεί και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας δηλώνει ότι το ενδιαφέρον παραμένει ενεργό και ότι, διατηρώντας την τακτική που έχει τηρήσει εξ αρχής μέχρι σήμερα, το σχήμα θα ανακοινώσει το όνομα του port operator την τελευταία στιγμή «κεκλεισμένων των θυρών».

Παράλληλα, η APM Terminal της Moller Maersk καθώς και η φιλιππινέζικη ICTS? παρακολουθούν τις εξελίξεις, χωρίς ωστόσο να θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή τους στην τελική φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.

Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική, σημείο αιχμής των διαβουλεύσεων μεταξύ κυβέρνησης-ΤΑΙΠΕΔ αφενός και των «μνηστήρων» επενδυτών αφετέρου, είναι το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων, με το σενάριο των επενδύσεων της τάξης των 100-120 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας να προτείνεται από το μεγαλύτερο μέρος των ενδιαφερομένων και την κυβέρνηση να αντιπροτείνει πακέτο 180 εκατ. ευρώ στη δεκαετία.