Ταλαιπωρία περιμένει σήμερα το επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας, λόγω των στάσεων εργασίας που έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι σε μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ, αλλά και της νέας 24ωρης απεργίας των ιδιοκτητών ταξί.
Ειδικότερα, το σωματείο εργαζομένων λειτουργίας μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) κήρυξε στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 το πρωί και από τις 21.00 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας. Σε ανακοίνωσή του το σωματείο εκφράζει την αντίθεσή του στο «νέο πακέτο µέτρων», που όπως αναφέρει, «αποτελεί τον ενδιάµεσο κρίκο για την εσαεί συνέχιση των µνηµονίων». «Τα νέα µέτρα, µε άλλα λόγια το τέταρτο µνηµόνιο, είναι ακόµη χειρότερα για το λαό, προβλέπουν ωστόσο φοροαπαλλαγές για το µεγάλο κεφάλαιο και ταυτόχρονα την διατήρηση της εργασιακής ζούγκλας που δηµιούργησαν τα προηγούµενα µνηµόνια» σημειώνει.
Η στάση εργασίας στα λεωφορεία πραγματοποιείται, προκειμένου οι οδηγοί να συμμετάσχουν στη γενική συνέλευση του κλάδου, με θέμα την αποτροπή του επικείμενου «λουκέτου» στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
Τα τρόλεϊ, θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από τις 12.00 έως τις 16.00, με τους εργαζόμενους να διεκδικούν προσλήψεις προσωπικού, υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας, προμήθεια ανταλλακτικών, αλλά και να αντιδρούν στο «ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας», το κλείσιμο των αμαξοστασίων, τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου.
Νέα 24ωρη απεργία προκήρυξαν οι ιδιοκτήτες ταξί, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους. Σε ανακοίνωσή του την Τρίτη, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) ανέφερε ότι οι θεσμοί και ιδιαίτερα οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ ζήτησαν «την κατάργηση της υποχρέωσης της ελάχιστης διάρκειας σύμβασης τριών ωρών που έχουν οι εταιρείες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό». Κατήγγειλε επίσης ότι οι θεσμοί επιθυμούν «να βγάλουν εισιτήριο επιστροφής στην Uber».
Όπως συμπλήρωσε, «η ελληνική κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης αρνήθηκαν μια τέτοια προοπτική, ωστόσο είναι σε δύσκολη θέση, αφού τέθηκε ζήτημα ακόμα και μη συμφωνίας για την αξιολόγηση».