Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024 -

Millennials και Gen Ζ - Ποιες οι διαφορές;



Η επόμενη πενταετία θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τον κλάδο του Youth Marketing διεθνώς. Ο λόγος; Το «τέλος» των Millennials. Η γενιά που ξεκίνησε από αυτούς που γεννήθηκαν από την αρχή των ’80s μέχρι τα μέσα των ’90s μεγάλωσε, ενώ οι πρώτοι Gen Z‘ers αρχίζουν από τo 2015 να πιάνουν τα 18.

Το γεγονός αυτό κάνει το προσεχές διάστημα αρκετά δύσκολο στην προσέγγιση, καθώς ξεκινάει μία περίοδος που θα έχει χαρακτηριστικά και των δύο γενεών. Παρότι δεν υπάρχει ανεπτυγμένη βιβλιογραφία για τους Gen Z’ers, ήδη κάποια χαρακτηριστικά έχουν αρχίσει να διατυπώνονται, οπότε θα μοιραστούμε κάποια πρώτα συμπεράσματα, βασιζόμενοι σε πληροφορίες από άρθρο που βρήκαμε στο καναδικό Macleans μαζί με δικά μας σχόλια.

Digital Natives
Μιλάμε για την πρώτη αμιγώς «digital native» γενιά. Οι «screenagers» όπως αλλιώς αποκαλούνται, αντικρίζουν το διαδίκτυο όπως η προηγούμενη γενιά το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση. Δεν τους τρομάζουν τα τρομο-headlines της τηλεόρασης για τον «εθισμό στο διαδίκτυο», αντιθέτως δεν διανοούνται τη ζωή χωρίς το digital connectivity.

Privacy Conscious
Οι Millennials απετέλεσαν μία μεταβατική γενιά σε σχέση με το digital. Οι late-millennials μάλιστα, ήταν σε μεγάλο βαθμό natives, με γονείς που τους έβαλαν από πολύ μικρούς στον κόσμο του διαδικτύου. Με digital immigrants γονείς λοιπόν, είχαν να αντιμετωπίσουν την κοινή τους παρουσία στα ίδια social networks. Στην προσπάθεια «διαχείρισης» της κοινής παρουσίας με τους γονείς τους, είτε ανακάλυψαν την αξία των «privacy settings», είτε μεταφέρθηκαν σε πιο «private» social networks, όπως είναι το Snapchat.

Entrepreneurs
Οι Gen Z’ers δεν έχουν σαν πρότυπο να δουλέψουν για κάποιον άλλο. Θέλουν να «φτιάξουν» δουλειές, έχουν στόχους και φιλοδοξίες, ενώ μάλλον δεν χαρακτηρίζονται ως «πιστοί» υπάλληλοι.


Άλλα χαρακτηριστικά

-Άλλα χαρακτηριστικά που αφορούν τη συγκεκριμένη γενιά:
-Ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και το κοινωνικό σύνολο
-Ενδιαφέρονται για την υγεία τους, καπνίζουν και πίνουν λιγότερο
-Είναι well-educated και θεωρούνται η πιο «έξυπνη» γενιά ως τώρα
-Έχουν άμεση πρόσβαση στην πληροφορία και ξέρουν πως να ψάχνουν