12
Ιουνίου
2018
- 10:43
Τελευταία τροποποίηση στις 12 Ιουνίου, 2018 - 10:45
«Η Ελλάδα σαν προορισμός προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα προσφέρει η Καραϊβική που είναι ο νούμερο 1 προορισμός στον κόσμο. Πρέπει να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις ώστε η χώρα μας να γίνει ένα αυτόνομο προϊόν κρουαζιέρας ανεξαρτήτως από το τι συμβαίνει στην Τουρκία» επεσήμανε μιλώντας σε δημοσιογράφους με αφορμή την αποχώρηση του από την ενεργό δράση ο απερχόμενος Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises κ. Κυριάκος Αναστασιάδης ο οποίος έθεσε εκ νέου το ζήτημα της βελτίωσης των λιμενικών υποδομών λέγοντας χαρακτηριστικά ότι αυτό δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη επειδή δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις και σε άλλα λιμάνια εκτός του Πειραιά ώστε να μπορούν να υποδέχονται νέα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια.
Ο κ. Αναστασιάδης είπε πως θεωρεί πως μονίμως εκφράζονται άλλοθι ότι η κρουαζιέρα δεν πήγε καλά λόγω της κατάστασης στην Τουρκία και πρόσθεσε πως εάν είχαν πριν τρία χρόνια τις κατάλληλες υποδομές θα είχαμε προσελκύσει τους τουρίστες που δεν επέλεξαν την γειτονική χώρα αλλά τελικά «χάθηκαν» κάπου αλλού.
Ο στόχος της εταιρείας, σημείωσε, παραμένει να γίνονται κρουαζιέρες στην Ελλάδα 12 μήνες το χρόνο και αυτό είναι κάτι που μπορεί να υλοποιηθεί 3 ή και 4 χρόνια «αλλά θα το πετύχουμε».
Ανέφερε ακόμη ότι για να μπορέσει να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα χρειαστεί να γίνουν επενδύσεις σε 6 - 7 λιμάνια εκτός Πειραιά στα οποία θα διαμορφωθούν οι αναγκαίες υποδομές για να «υποδεχθούν» μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Και ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό, όπως υπογράμμισε, είναι να δοθεί η δυνατότητα των επενδύσεων σε μεγάλες εταιρείες του κλάδου από τη στιγμή που το κράτος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα ενδεχομένως με έκπτωση στα λιμενικά τέλη. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να σχεδιαστούν δρομολόγια για κρουαζιέρες όλο το χρόνο.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στην πρόταση που είχε κάνει η Celestyal Cruises πριν από τέσσερα χρόνια να επενδύσει στο λιμάνι του Λαυρίου που θα είχε όφελος και η εταιρεία μειώνοντας σημαντικά το κόστος κατανάλωσης καυσίμων καθώς πχ η απόσταση Λαύριο - Μύκονος είναι πιο σύντομη από την διαδρομή Πειραιάς - Μύκονος ενώ κέρδος θα είχαν τόσο οι επιβάτες καθώς θα είχαν περισσότερο χρόνο στους προορισμούς άρα και μεγαλύτερη δυνατότητα να ενισχύσουν τις τοπικές αγορές. Παράλληλα θα υπήρχε οικονομικό όφελος και για τους επιχειρηματίες του Λαυρίου καθώς όταν «έδεναν» τα πλοία στο συγκεκριμένο λιμένα πολλοί επιβάτες πριν επιβιβαστούν επέλεγαν τοπικά εστιατόρια.
Ωστόσο η προσπάθεια δεν καρποφόρησε με τον κ. Αναστασιάδη να αποχωρεί βλέποντας πλέον τα πλοία της εταιρείας να ξεκινούν μόνο από τον Πειραιά και το κτίριο εξυπηρέτησης επιβατών στο Λαύριο να έχει ερημώσει. «Πέρασαν τέσσερα χρόνια και το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ακούμε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση αλλά αυτά είναι ωραία λόγια και δεν υπάρχει καμία πράξη» τόνισε ο κ. Αναστασιάδης με τους παριστάμενους να αναρωτιούνται πως μπορεί η κυβέρνηση να προσελκύσει τις μεγάλες ξένες εταιρείες να κάνουν επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας όταν δεν μπόρεσαν να δρομολογήσουν την πρόταση της μοναδικής που «μιλάει» ελληνικά.
Υπενθυμίζεται πως τον Μάρτιο του 2017 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπήρχαν σκέψεις για να προσελκύσουν μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να επενδύσουν στην Ελλάδα στο τομέα της βελτίωσης των υποδομών στα λιμάνια με το «αντάλλαγμα» να είναι η εξαίρεση από την καταβολή τελών χρήσης λιμένων μέχρι το ποσό της επένδυσης.
Στελέχη μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας μιλώντας τότε στο «Βήμα» έλεγαν ότι βλέπουν με θετικό μάτι την σκέψη αυτή ωστόσο σημείωναν με νόημα ότι «θα πρέπει πρώτα να διαμορφωθεί κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των εταιρειών και των διοικήσεων των λιμένων αλλά και προς την κυβέρνηση γιατί παλαιότερα έχοντας απογοητευτεί από την ελληνική πλευρά στράφηκαν προς την Τουρκία».
Σημειώνεται ότι από την 1η Ιουλίου τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Celestyal Cruises αναλαμβάνει ο κ. Κρις Θεοφιλίδης ενώ ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης αποχωρεί και από την προεδρία του ευρωπαϊκού τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA Europe).