Σάββατο 09 Νοεμβρίου 2024 -

Αυτή είναι τελικά η ελληνική επιτροπή επιλογής υποψηφιότητας για τα βραβεία Όσκαρ



Μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε με την επιτροπή επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για τα Όσκαρ του 2025 -όταν το υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε σε αιφνιδιαστική αντικατάσταση μελών της με την αιτιολογία του… «λάθους εκ παραδρομής» – ανακοινώθηκε τώρα η νέα σύνθεση.

Το υπουργείο Πολιτισμού, δείχνοντας την πρόθεση να υπάρξει ελληνική υποψηφιότητα στα προσεχή Όσκαρ, προχώρησε στην αντικατάσταση των δύο μελών που παραιτήθηκαν, από την επιτροπή που ανακοινώθηκε αργότερα. Τα δύο μέλη που αποχώρησαν ήταν η σκηνοθέτης Ασημίνα Προέδρου -η ταινία της «Πίσω από τις Θημωνιές» ήταν η περσινή πρόταση της Ελλάδας στα Οσκαρ – και ο ηθοποιός Βασίλης Χαραλαμπόπουλος. Τη θέση τους πήραν ο μουσικός Νίκος Πλατύραχος και ο διευθυντής φωτογραφίας Αναστάσιος Μίχος.

Έτσι, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η Επιτροπή συγκροτείται ως εξής:

Έβαν Σπηλιωτόπουλος, (πρόεδρος της Επιτροπής), Λος Άντζελες, έχει δουλέψει με τα μεγαλύτερα στούντιο του Χόλυγουντ (Disney, 20ieth Centuy Fox, Paramount, Universal κλπ). Σεναριογράφος με 25 χρόνια εμπειρία στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλυγουντ. Μέλος στην Αμερικανική Ένωση Σεναριογράφων – Writers Guild of America, ψηφίζον μέλος στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου EFA.

Δημήτρης Δανίκας, (αντιπρόεδρος της Επιτροπής), Αθήνα, κριτικός κινηματογράφου, δημοσιογράφος, με τουλάχιστον 35 χρόνια εμπειρία στον χώρο της κριτικής κινηματογράφου.

Χριστίνα Λαζαρίδη, σεναριογράφος, (υποψήφια για Όσκαρ), Νέα Υόρκη, ψηφίζον & ισόβιο μέλος στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου (που απονέμει τα Όσκαρ όπου θα υποβάλλουμε την εθνική μας συμμετοχή), μέλος στην Αμερικανική Ένωση Σεναριογράφων – Writers Guild of America, ψηφίζον μέλος στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, διδάσκει σενάριο στο COLUMBIA UNIVERSITY στην Νέα Υόρκη και έχει διδάξει σενάριο και σε πολλά άλλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, σε σεμινάρια σε Ελλάδα, Μεξικό κλπ.

Παναγιώτης Ράππας, σκηνοθέτης animation, Αθήνα έχει δουλέψει για τα μεγαλύτερα στούντιο του Χόλυγουντ, για την AMBLN ENTERTAINMENT LONDON (του Στήβεν Σπήλμπεργκ), για την BIOSKOP FILM Μόναχο, μια από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες παραγωγής κλπ, με πολλά βραβεία στο ενεργητικό του. Το μοναδικό διαμένον στην Ελλάδα ψηφίζον & ισόβιο μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (που απονέμει τα Όσκαρ όπου θα υποβάλλουμε την εθνική μας συμμετοχή), ψηφίζον μέλος στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου – European Film Academy EFA.

Σπύρος Ν. Ταραβήρας, σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος, Αθήνα – Μόναχο, ψηφίζον μέλος στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία – European Film Academy EFA και είναι το μοναδικό στην Ελλάδα ψηφίζον μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου EFA. Έχει διατελέσει αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Σκηνοθεσίας & Σεναρίου του Πανεπιστημίου Τηλεόρασης & Κινηματογράφου και εκλεγμένο Μέλος της Συγκλήτου του στο Μόναχο.

Nίκος Πλατύραχος, μουσικός, συνθέτης soundtracks πολλών αλλοδαπών και ελληνικών βραβευμένων ταινιών με μεγάλη διεθνή πορεία και σπουδές σε Ελλάδα και Γερμανία. Έχει γράψει τη μουσική σε πάνω από 30 ταινίες του ελληνικού και ευρωπαϊκού κινηματογράφου και έχει αποσπάσει βραβεία σε ελληνικά και διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ.

Αναστάσιος Μίχος, διευθυντής Φωτογραφίας, έχει δουλέψει σε μεγάλες παραγωγές για όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλυγουντ και με τεράστιους ηθοποιούς. Ψηφίζον & ισόβιο μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τα Όσκαρ της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών & Επιστημών AMPAS στο Λος ‘Αντζελες, μέλος του εκ των σημαντικότερων Σωματείων της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας Σωματείου Αμερικανών Διευθυντών Φωτογραφίας (American Society of Cinematographers ASC), ψηφίζον μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου EFA, Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Διευθυντών Φωτογραφίας GSC (Greek Society of Cinematographers).

Να θυμίσουμε πως η μοναδική ταινία που δεν έχει αποσύρει την υποψηφιότητά της, είναι η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα. Οι υπόλοιπες αποχώρησαν από τη διαδικασία, μετά από απόφαση των συντελεστών τους κι εξαιτίας των γεγονότων που προηγήθηκαν.