Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι πολύ μικρότερο από ό,τι είχε υπολογίσει αρχικά.
Επικαλούμενη εσωτερική έρευνα, η εταιρεία διαπίστωσε μόνο «μικρές ασυμφωνίες» σε ορισμένα μοντέλα και ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις για παράνομες αλλοιώσεις στα νούμερα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Έπειτα από εσωτερικούς ελέγχους και εκτενή μέτρα, αποδείχθηκε ότι σε σχεδόν όλα τα μοντέλα, οι πραγματικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αντιστοιχούν στις ενδεδειγμένες τιμές» ανέφερε η εταιρία σε ανακοίνωσή της.
Η εταιρία πρόσθεσε ότι ο αριθμός των οχημάτων που επηρεάζονται ανέρχεται σε περίπου 36.000 οχήματα.
Η μετοχή της εταιρίας στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, κατέγραψε άνοδο 6% μετά την ανακοίνωση.
Η κρίση στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αρχικά επικεντρώθηκε στο λογισμικό που είχε τοποθετηθεί σε πετρελαιοκίνητα οχήματα, με την VW να παραδέχεται ότι είχε υποεκτιμήσει τις πραγματικές εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
Στις 3 Νοεμβρίου, η VW αποκάλυψε ότι είχε παραποιήσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε περίπου 800.000 οχήματα που πουλήθηκαν κυρίως στην Ευρώπη και ότι ανέμενε να επιβαρυνθεί με επιπλέον κόστος τουλάχιστον 2 δισεκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων στους πελάτες.
«Ο αρνητικός αντίκτυπος στα κέρδη... δεν έχει επιβεβαιωθεί» ανέφερε η VW. «Το εάν θα έχουμε ένα μικρό οικονομικό αντίκτυπο εξαρτάται από τα αποτελέσματα της επανακαταμέτρησης».