H αιώνια μάχη των φύλων απασχολεί καθ' όπως φαίνεται και τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η βρετανική εταιρεία Rhino Car Hire, μελετώντας 5.000 περιπτώσεις πελατών, οι άνδρες είναι τουλάχιστον τέσσερις φορές πιο πιθανό να νοικιάσουν αυτοκίνητο απ' ότι οι γυναίκες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία, πάνω από 4 στους 5 πελάτες που προχωρούν στη μίσθωση αυτοκινήτου είναι άνδρες (82%), σε αντίθεση με τις γυναίκες που το ποσοστό είναι σαφώς μικρότερο (18%).
Προσπαθώντας να αιτιολογήσει το αποτέλεσμα της έρευνάς της η Rhino Car Hire παραθέτει κάποιους πιθανούς λόγους. Για παράδειγμα, οι άνδρες διαθέτουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι, γεγονός που τους κάνει πιο πρόθυμους να οδηγήσουν σε δρόμους του εξωτερικού. Ένας άλλος πιθανός λόγος σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να είναι το γεγονός ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι γυναίκες έχουν ρόλο πρόσθετου οδηγού σε μια κράτηση που γίνεται από άνδρα.
Άλλος ένας λόγος, σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να είναι το γεγονός ότι απαιτείται πιστωτική κάρτα για την επιβεβαίωση της κράτησης, κάτι που δεν προφανώς και δεν ισχύει όπως παραδέχεται και η ίδια αναλύοντας το σκεπτικό της.
«Δεδομένου ότι ο κύριος οδηγός χρειάζεται συνήθως μια πιστωτική κάρτα στο όνομά του, θεωρήσαμε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι αιτία, ωστόσο μια πρόσφατη μελέτη της Experian πρότεινε ότι οι γυναίκες έχουν 23,5% περισσότερες ανοικτές πιστωτικές κάρτες από τους άνδρες. Δεδομένης της στατιστικής αυτής, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την πρόσβαση σε μια πιστωτική κάρτα ως λόγο, στην πραγματικότητα το αντίθετο», ανέφερε η εταιρεία.
Σε επίπεδο εθνικοτήτων, οι γυναίκες από την Αυστραλία (31%), τη Νέα Ζηλανδία (30%) και τη Γαλλία (24%) είναι πιο «ανοιχτές» στο να νοικιάσουν αυτοκίνητα.
Σε επίπεδο χωρών, η Αυστραλία έχει το μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών που μισθώνουν αυτοκίνητο, το οποίο ανέρχεται σε 30,7%. Στην τελευταία θέση βέβαια βρίσκεται η Σαουδική Αραβία καθώς μόλις πρόσφατα επετράπη στις γυναίκες να πιάσουν τιμόνι τα χέρια τους.
«Παρατηρούσαμε εδώ και καιρό ότι οι άνδρες τείνουν να δηλώνονται ως οι οδηγοί στις ενοικιάσεις οχημάτων και αποφασίσαμε έτσι να εμβαθύνουμε στα δεδομένα. Αυτή η τόσο μεγάλη διαφορά στα στοιχεία σίγουρα αποτέλεσε έκπληξη», αναφέρει ο διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, Φιλ Πάρτριτζ.
«Δύσκολο να βγει ασφαλές συμπέρασμα γι' αυτήν την εικόνα. Σκεφτήκαμε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να οδηγούν το οικογενειακό αυτοκίνητο ή το αυτοκίνητο του ζευγαριού, ίσως γιατί έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση να οδηγήσουν ένα όχημα που δεν τους είναι οικείο σε άγνωστους δρόμους, συχνά στην αντίθετη πλευρά του δρόμου», κατέληξε.