Υιοθετήθηκε, από τη Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ) ψήφισμα και σύσταση σχετικά με τη «Κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όσον αφορά τις παρεκκλίσεις από το άρθρου 15 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου» βάσει της έκθεσης του κ. Κόμτε . Η ΚΣΣΕ εξέτασε τις τρέχουσες ή πρόσφατες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στην Ουκρανία, τη Γαλλία και την Τουρκία.
Όπως σημειώνεται, τα κράτη μέλη μπορούν να λάβουν προληπτικά μέτρα για την προστασία των συμφερόντων της κοινωνίας σε περίοδο πολέμου ή άλλης δημόσιας έκτακτης ανάγκης που απειλεί τη ζωή του έθνους και καταπατά την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Ωστόσο, χωρίς κατάλληλες εγγυήσεις, τα μέτρα αυτά δημιουργούν σοβαρούς κινδύνους για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου.
Για την Ουκρανία, διαπίστωσε ότι η πιθανή διάρκεια της προληπτικής κράτησης, μπορεί να υπερβαίνει το απολύτως απαραίτητο χρονικό διάστημα και ότι θα μπορούσαν, εναλλακτικά, να εφαρμοστούν άλλα μέτρα παρέκκλισης.
Για τη Γαλλία, διαπιστώθηκε ότι κατά την άρση της, η διάρκεια της γαλλικής κατάστασης έκτακτης ανάγκης είχε γίνει αμφισβητήσιμα μεγάλη και ορισμένα επείγοντα μέτρα ήταν ασαφή και εφαρμοσμένα με μη ορθό τρόπο.
Ο νέος νόμος για την ασφάλεια και την τρομοκρατία πρέπει να εφαρμοστεί σε πλήρη συμμόρφωση με τα πρότυπα της Σύμβασης.
Η Συνέλευση διατύπωσε συστάσεις και στα τρία κράτη για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων.
Ζήτησε επίσης από τον Γενικό Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης να ξεκινήσει έρευνα βάσει του άρθρου 52 της Σύμβασης σε σχέση με οποιοδήποτε κράτος παρεκκλίνει από τη Σύμβαση.
Από την Επιτροπή Υπουργών ζήτησε να εκπονήσει Σύσταση προς τα κράτη μέλη για τον καθορισμό των νομικών προτύπων και βέλτιστων πρακτικών σχετικά με παρεκκλίσεις από τη Σύμβαση.
O Έλληνας βουλευτής, Ε. Βενιζέλος, συμφώνησε με την έκθεση του κ. Κόμτε και με το ενδεχόμενο, η Κοινοβουλευτική Συνέλευση να εξετάσει, με τη βοήθεια της Επιτροπής της Βενετίας, εάν οι διατάξεις των Συντακτικών των κρατών μελών είναι συμβατές με το κεκτημένο του ευρωπαϊκού συνταγματισμού. »
« Οι αρμοδιότητες εποπτείας και πίεσης του κοινοβουλευτικού σώματος είναι σημαντικές, αλλά δεν αποτελούν εθνική αρμοδιότητα των κρατών μελών. Ο παρών κανονισμός προβλέπει την καθιέρωση μιας σύγχρονης τεχνολογίας και την έγκρισή της. Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει επίσης δικαστικός έλεγχος από το ίδιο το συνταγματικό δικαστήριο », ανέφερε ο κ. Βενιζέλος.