Παρασκευή 08 Νοεμβρίου 2024 -

Πέρασαν δύο χρόνια από την μέρα που εξαφανίστηκε το Boeing της Malaysia Airlines!



Ήταν 8 Μαρτίου 2014 όταν η πτήση MH370 θα εκτελούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ - Πεκίνο. Οι 227 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος βρίσκονταν στις θέσεις τους. Μία ώρα μετά την απογείωση του αεροπλάνου, στις 1.19 ώρα Μαιλαισίας, το μοιραίο Μπόινγκ 777 εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.

Από την ημέρα που εξαφανίστηκε μέχρι και σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες στον Κόλπο της Ταϊλάνδης και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας που επεκτάθηκαν μέχρι τα νησιά Ανταμάν της Ινδίας για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροπλάνου. Από τότε οικογένειες σε 14 χώρες θρηνούν τους αγαπημένους τους και ακόμα δεν έχουν πάρει καμία απάντηση για το τι συνέβη εκείνη τη μέρα. Υπάρχουν εικασίες, πολλαπλές θεωρίες συνωμοσίας, ψευδή στοιχεία, τεράστιες έρευνες και μια ανακάλυψη.

Τα βασικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Που βρίσκεται το αεροπλάνο και τι συνέβη στο πιλοτήριο τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Μαρτίου 2014; Ήταν ο πιλότος που έκανε αεροπειρατεία και έριξε το αεροπλάνο με τους 238 επιβαίνοντες στον Ινδικό Ωκεανό ή κάποιο μηχανικό λάθος; Κανείς δεν ξέρει μέχρι και σήμερα. Ήταν μετά τα μεσάνυχτα που έγινε γνωστό ότι το μοιραίο αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ καθώς διέσχιζε τη θάλασσα της Νότιας Κίνας. Στις ώρες, τις μέρες και τους μήνες ερευνών που ακολούθησαν γινόταν όλο και πιο σαφές ότι δεν ήταν ένα απλό αεροπορικό δυστύχημα.

 

Το αεροπλάνο είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο στην Κουάλα Λουμπούρ στις 12.41 τοπική ώρα και η τελευταία επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ήταν στις 1.19 το πρωί. Ένα τυπικό μήνυμα στον πύργο ελέγχου. "Καλυνήχτα Μαλαισία 370". Η πτήση ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στο Πεκίνο στις 6.30 το πρωί. Επέβαιναν 227 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος. Η πλειοψηφία των επιβατών (153) ήταν από την Κίνα. Δύο από τους επιβάτες είχαν επιβιβαστεί με κλεμμένα διαβατήρια, κάτι που αρχικά προκάλεσε υποψίες και θεωρίες συνωμοσίας. Το σενάριο αυτό γρήγορα μπήκε στο συρτάρι όταν αποκαλύφθηκε πως απλά είχαν φύγει από το Ιράν για να ξεκινήσουν μια καλύτερη ζωή στην Ευρώπη. Άλλοι θα έκαναν διακοπές, άλλοι θα ξεκινούσαν μια νέα ζωή, άλλοι θα έκαναν τον μήνα του μέλιτος. Ανάμεσά τους και 7 παιδιά. Ο πιλότος της μοιραίας πτήσης MH370 ήταν ο 53χρονος Zaharie Ahmad Shah και συγκυβερνήτης του ο 27χρονος Fariq Abdul Hamid. Μετά τις έρευνες στα σπίτια τους αποδείχτηκε ότι είχαν αρκετά κανονικές ζωές.

Τι συνέβη στο αεροπλάνο;

Από τα στοιχεία προέκυψε ότι το αεροπλάνο άλλαξε διαδρομή και περιπλανιόταν για περισσότερες από έξι ώρες μέχρι που συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό, κάτι που επιβεβαιώνουν οι αρμόδιες αρχές της Μαλαισίας (ATSB). Δεν έχουν καμία αμφιβολία πως τα συντρίμμια της πτήσης βρίσκονται εκεί. "Όλα τα στοιχεία που διαθέτουμε, συμπεριλαμβανομένων των δορυφορικών επικοινωνιών και του αντικειμένου που βρέθηκε στο La Reunion, τοποθετούν το αεροπλάνο στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό", ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος των αρχών.

Η έρευνα βασίστηκε στην υπόθεση πως η πτήση συνετρίβη ως πτήση φάντασμα με τους πιλότους να μην καταφέρνουν να ανατρέψουν το τραγικό τέλος ή να έχουν πεθάνει πριν τη συντριβή. Τα ίχνη της μοιραίας πτήσης έσβησαν πάνω από τον νότιο Ινδικό Ωκεανό όταν τέλειωσαν τα καύσιμα. Αυτό που διευκρινίζουν οι μαλαισιανές αρχές είναι πως δεν είχε κανείς τον έλεγχο όταν συνετρίβη το αεροπλάνο, χωρίς όμως να αποκλείεται ανθρώπινη εμπλοκή στη συντριβή.Υπάρχουν υποψίες για αρπαγή του αεροσκάφους είτε από τον κυβερνήτη ή τον συγκυβερνήτη είτε από αεροπειρατές, με δεδομένο ότι η πτήση συνεχίστηκε για ώρες μετά την εσκεμμένη απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος.

Στις 29 Ιουλίου 2015 βρέθηκε στο νησί Ρεινιόν του Ινδικού ωκεανού ένα κομμάτι πτερυγίου πιθανότατα από πολιτικό αεροσκάφος.Οι γαλλικές αρχές προσπαθούν να ανακαλύψουν αν προέρχεται από το μοιραίο Μπόινγκ ενώ πολλοί συγγενείς των θυμάτων αρνούνται να δεχτούν ότι αυτό το εύρημα επαρκεί για να αποδειχθεί οτι η πτήση MH370 πράγματι έχει βρει μοιραίο τέλος, αν και οι ελπίδες για κάτι διαφορετικό είναι αποιροελάχιστες.

Στις 24/1/2016 βρέθηκε ένα κομμάτι μετάλλου στην Ταϊλάνδη, το οποίο αρκετά ρεπορτάζ αναρωτήθηκαν αν προέρχεται απο τη μοιραία πτήση.Κάτι τέτοιο όμως αποκλείστηκε από τους υπεύθυνους βάσει των κινήσεων των ρευμάτων των ωκεανών. Λίγες ημέρες νωρίτερα βρέθηκε στη Μοζαμβίκη ένα ακόμα μεταλλικό κομμάτι που έχει σταλεί στην Αυστραλία προκειμένου να διευκρινιστεί αν πρόκειται για τμήμα του μοιραίου αεροπλάνου.

Δύο χρόνια μετά και οι έρευνες έχουν επεκταθεί σε πάνω από 85.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα του Ινδικού Ωκεανού ανοιχτά της δυτικής Αυστραλίας. Οι ερευνητές αγωνίζονται σε σκληρές συνθήκες, αχαρτογράφητους ωκεανούς και βάθος νερού που φτάνει τα 6 χιλιόμετρα. "Το πιο πιθανό είναι τα συντρίμμια να έχουν βυθιστεί ή διασκορπιστεί", δήλωσαν οι αρμόδιες αρχές. Μέχρι τα μέσα του 2016 αναμένεται να έχουν ερευνηθεί πάνω από 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, με τις έρευνες να έχουν στοιχίσει στη Μαλαισία, την Αυστραλία και την Κίνα πάνω από 130 εκατομμύρια δολάρια. Αν δεν βρεθεί τίποτα ουσιαστικό, η επιχείρηση θα σταματήσει έχοντας ψάξει 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας.

Το μεγαλύτερο μυστήριο στη σύγχρονη ιστορία της αεροπορίας παραμένει χωρίς λύση, με τις οικογένειες να περιμένουν με αγωνία να μάθουν τι έχει συμβεί στη μοιραία πτήση. Πολλά θα εξαρτηθούν από την έκβαση των ερευνών στην τελική περιοχή αναζήτησης στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. "Παραμένουμε αισιόδοξοι", δήλωσε εκπρόσωπος των αρχών. "Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στις ικανότητες των αναλυτών και των πληρωμάτων που διεξάγουν τις έρευνες στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Εάν το αεροσκάφος είναι εκεί, θα το βρούμε". Μπορούμε μόνο να ελπίζουμε...