Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2024 -

Ν.Κάρντερ: "Κοστοβόρα και χρονοβόρα η αποκάλυψη της απάτης" - Η VW πίστευε ότι δεν θα την πιάσουν ποτέ


Ότι οι Γερμανοί "ποντάριζαν" στην πολύ "καλοστημένη" παραποίηση της μέτρησης των ρύπων καθώς χρειάζεται μια πολύ κοστοβόρα και περίπλοκη ερευνητική διαδικασία για να αποκαλυφθεί, προκύπτει από δηλώσεις στην Deutsche Welle του Ντάνιελ Κάρντερ,ο οποίος είναι ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου της Δυτικής Βιρτζίνια, που "ξεσκέπασε" την μεγάλη απάτη.
 
Τα πορίσματά οδήγησαν σε παραίτηση τον πανίσχυο CEO της VW Μάρτιν Βίντερκορν προκαλώντας "σεισμό" στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και στην γερμανική οικονομία, ενώ συνέτριψε το ηθικό "προσωπείο" του Βερολίνου, και το "απογύμνωσε" εντελώς από την "ενδυμασία" του "άμμωμου" και "άσπιλου" "τιμωρού" χωρών όπως η Ελλάδα.
 
Σύμφωνα λοιπόν με τον Ντάνιελ Κάρντερ, στο ερώτημα γιατί η δική του ερευνητική ομάδα προέβη σε μια ανακάλυψη που δεν προέκυψε σε πρότερες έρευνες η απαντηση είναι η εξής:
 
Η μέθοδος που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη ομάδα είναι πολύπλοκη και ο συνολικός εξοπλισμός που παίρνουν στους επιτόπιους ελέγχους είναι εξαιρετικά δύσκολος στην μεταφορά του.
 
Απαιτούνται 8 ώρες και δύο άτομα για να εγκαταστήσουν τον εξοπλισμό σε κάθε όχημα.
 
 «Είναι εν τέλει θέμα χρηματικών πόρων. Πρόκειται για ένα χρονοβόρο και κοστοβόρο σύστημα ελέγχου. Δεν είναι ευρέως γνωστό και γι αυτό μέχρι σήμερα δεν ήταν περιζήτητο».
 
Δηλαδή η VW γνώριζε ότι για να αποκαλυφθεί η "σοφιστικέ" παραπλάνησή της θα έπρεπε να διατεθεί πολύς χρόνος και χρήμα. Oπότε γεννάται αλλο ένα ερώτημα. Ποιος ανέθεσε στην ερευνητική ομάδα  να εξεταστούν τόσο ενδελεχώς τα συγκεκριμένα μοντέλα;
 
Ιδού η απάντηση σύμφωνα με την Deutsche Welle όπως αναφέρει στην ελληνική έκδοσή της ο ίδιος ο Αμερικανός ερευνητής, στο ενυπόγραφο άρθρο των Σπένσερ Κίμπαλ / Δήμητρας Κυρανούδη.
 
"To 2014 η αμερικανική ΜΚΟ «Clean Transport System» ανέθεσε στην ερευνητική ομάδα του Κέντρου Έρευνας Καυσίμων, Μηχανών και Εκπομπών Καυσαερίων (CAFEE) με επικεφαλής τον Ντάνιελ Κάρντερ, να ελέγξει τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου σε πετρελαιοκίνητα οχήματα μεσαίου μεγέθους στις ΗΠΑ. 
 
Το οξείδιο του αζώτου συμβάλει στη δημιουργία της τρύπας του όζοντος και έτσι οι εκπομπές του οφείλουν τα πληρούν αυστηρές προδιαγραφές ήδη από τη δεκαετία του ´70. H oμάδα του Πανεπιστημίου της Δ. Βιρτζίνια επέλεξε δειγματοληπτικά τρία ελαφρά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα: το ΒMWX5, το VW Passat καθώς και το VW Jetta. 
 
«Ήταν η πρώτη έρευνα τέτοιου είδους. Δεν ήταν κάτι νέο σε επίπεδο τεχνικό. Ήταν απλώς η πρώτη φορά που ένας τέτοιος έλεγχος θα διεξαγόταν στην αμερικανική αγορά», αναφέρει ο Κάρντερ στη Deutsche Welle.
 
Παλαιότεροι έλεγχοι των εκπομπών οξειδίου του αζώτου εστίαζαν κυρίως σε ντιζελοκίνητα βαρέα οχήματα, τόσο της BMW όσο και της VW. Σε εκείνους τους ελέγχους το ίδιο ερευνητικό κέντρο είχε καταλήξει ότι όλα λειτουργούσαν κανονικά, βάσει των προβλεπόμενων στάνταρ.
 
Περίμεναν εύλογα ότι κάτι αντίστοιχο θα συνέβαινε και για τα ελαφρά οχήματα των ίδιων εταιρειών. Κι ενώ οι έλεγχοι που αφορούσαν την BMW πήγαν καλά, δεν συνέβη το ίδιο και με τα μοντέλα Passat και Jetta της VW. «Όταν διενεργήσαμε ελέγχους σε πραγματικές συνθήκες οι εκπομπές καυσαερίων ήταν υψηλότερες από ό,τι είχε καταγραφεί στο τεχνικό κέντρο δοκιμών και ελέγχου των εκπομπών της Καλιφόρνια. 
 
Εκεί οι τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων ήταν εμφανώς χαμηλότερες από ό,τι στην έρευνα πεδίου», σημειώνει ο Κάρντερ. Ωστόσο η ερευνητική ομάδα δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει εάν αυτή η ανωμαλία οφειλόταν σε τεχνικό λάθος ή σε μια οργανωμένη χειραγώγηση των επίμαχων συστημάτων από την πλευρά της εταιρείας. Μετά από ειδικότερη έρευνα φάνηκε ότι δεν είχε μεσολαβήσει κάποιο τεχνικό πρόβλημα, αλλά ότι το σύστημα καταγραφής εκπομπών καυσαερίων δεν ήταν ενεργό όταν έπρεπε, μολονότι μπορούσε.
 
Την υπόθεση έκτοτε ανέλαβε η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), η οποία βασίστηκε στα προκαταρκτικά πορίσματα της ομάδας Κάρντερ. Σύμφωνα με την EPA η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε εγκαταστήσει λογισμικό που «έκλεβε» στα τεστ ελέγχου ρύπων. 
 
Κατά συνέπεια η Volkswagen είναι αντιμέτωπη με σοβαρές αστικές και ποινικές ευθύνες, ενώ αναμένεται να καταβάλει έως και 18 δισ. σε πρόστιμα. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή. Η VW παραδέχτηκε ότι είχε εγκαταστήσει αντίστοιχο λογισμικό σε 11 εκατομ. αυτοκίνητα παγκοσμίως. Την ίδια ώρα σχετικοί έλεγχοι έχουν ξεκινήσει και στην Ευρώπη."
 
Εδώ προκύπτει πάλι το εξής ρητορικό ερώτημα: Ποιος "ώθησε" την συγκεκριμένη ΜΚΟ να επιδιώξει τον έλεγχο των συγκεκριμένων μοντέλων; Γιατί ειδικά αυτά; Είναι γνωστό ότι το "βαθύ" αμερικανικό κράτος δουλεύει "στενά" με τις αμερικανικές ΜΚΟ, γιατί μπορεί να κυνηγήσει τους στόχους του χωρίς να φαίνεται επίσημα και άμεσα πουθενά.
 
Ας γίνει αντιληπτό ότι ακόμα και εξεγέρσεις που ανέτρεψαν μη φιλοαμερικανικά καθεστώτα και κυβερνήσεις (όπως Λιβύη, και Ουκρανία) σε διάφορες χώρες, προωθήθηκαν και συντονίστικαν από ΜΚΟ
 
Είναι σαφές ότι από το γερμανικό "στραπάτσο" κερδισμένες θα είναι οι ΗΠΑ, ενώ οι Γερμανοί έλαβαν το "μήνυμα" ότι η εξαγωγική τους επέκταση λαμβάνει τέλος και μάλιστα με "άτσαλο" τρόπο.
 
Πέραν όμως της οικονομικής ζημίας, αυτό που εξασφαλίστηκε είναι η ηθική ταπείνωση της χώρας εκπροσώπου του τιμωρητικού Προτεσταντισμού/Πουριτανισμού (δεν υπάρχει μετάνοια, δεν υπάρχει συγχώρεση μόνο τιμωρία), κάτι που ίσως παίξει μεγάλο ρόλο, όταν αρχίσουν οι συζητήσεις για το ελληνικό χρέος.