Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024 -

Παλέρμο: Εντοπίστηκαν δύο σοροί από το ναυάγιο



Εξελίξεις καταγράφονται στην υπόθεση του ναυαγίου ανοιχτά του Παλέρμο, καθώς σύμφωνα με το Reuters, εντοπίστηκαν από τις λιμενικές αρχές της Ιταλίας δύο σοροί εντός του πλοίου το οποίο είχε βυθιστεί Εξελίξεις καταγράφονται στην υπόθεση του ναυαγίου ανοιχτά του Παλέρμο, καθώς σύμφωνα με το Reuters, εντοπίστηκαν από τις λιμενικές αρχές της Ιταλίας δύο σοροί εντός του πλοίου το οποίο είχε βυθιστεί και βρισκόταν σε βάθος 50 μέτρων στον βυθό της θάλασσας.

Οι σοροί δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμη και αναμένεται σε επόμενο χρόνο να φανεί σε ποιους από τους αγνοουμένους ανήκουν. Υπενθυμίζεται πως μέχρι πρότινος συνολικά έξι άτομα από τα συνολικά 22 του επέβαιναν αγνοούνταν, ανάμεσά τους ο επιχειρηματίας τεχνολογίας Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του Χάνα Λιντς, ο μη εκτελεστικός πρόεδρος της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, η σύζυγός του Τζούντι Μπλούμερ, ο Κρις Μορβίλο, δικηγόρος στην Clifford Chance που εκπροσωπούσε τον Λιντς και η σύζυγός του Νέντα Μορβίλο.

Εν τω μεταξύ, οι εισαγγελείς της Εισαγγελίας του Termini Imerese, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει έρευνα για το ναυάγιο, ανέφεραν ότι ανέκριναν τον κυβερνήτη του Bayesian , James Catfield (51 ετών), για πάνω από δύο ώρες, μέχρι αργά το βράδυ, για να ανασυνθέσουν τις δραματικές φάσεις του ναυαγίου και να αποκτήσουν τεχνικές λεπτομέρειες χρήσιμες για την έρευνα.

 

Ειδικά εκπαιδευμένοι δύτες συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό 6 αγνοουμένων που επέβαιναν στο πολυτελές ιστιοφόρο που ανετράπη στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας τα ξημερώματα της Δευτέρας, ωστόσο τίθενται ερωτήματα σχετικά με τους λόγους για τους οποίους το σκάφος βυθίστηκε.

Σύμφωνα με την εφαρμογή εντοπισμού σκαφών Vesselfinder, το Bayesian, αξίας 36 εκατ. ευρώ, έφυγε από το λιμάνι Μιλάτσο της Σικελίας στις 14 Αυγούστου και εντοπίστηκε για τελευταία φορά ανατολικά του Παλέρμο το βράδυ της Κυριακής, με κατάσταση πλοήγησης «αγκυροβολημένο».

Τρίτη μέρα ερευνών στο ναυάγιο στη Σικελία: Στη μάχη τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια οχήματα, ψάχνουν αγνοούμενους
Πιστεύεται ότι το πλοίο χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο πάνω από το νερό – γνωστό και ως υδροστρόβιλο – με αποτέλεσμα να ανατραπεί μέσα σε μόλις 60 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν την πιθανότητα εισόδου νερού από φινιστρίνια και πόρτες που είχαν μείνει ανοιχτές λόγω της ζέστης που επικρατούσε στα ανοικτά των ιταλικών ακτών.

Από το ναυάγιο, 15 άτομα διασώθηκαν άμεσα ενώ άλλοι 6 επιβαίνοντες αγνοούνται, μεταξύ των οποίων ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του καθώς και ο διευθυντής της τράπεζας Morgan Stanley International.

Τρίτη ημέρα ερευνών για τον εντοπισμό των αγνοουμένων
Οι έρευνες για τον εντοπισμό τους έχουν εισέλθει στην τρίτη μέρα, με τους δύτες διάσωσης να συνεχίζουν τις προσπάθειές τους να φτάσουν στις καμπίνες με την ελπίδα να τους βρουν.

Ένας μηχανικός μάλιστα, υποστηρίζει πως οι αγνοούμενοι επιβάτες θα μπορούσαν να είναι ακόμη ζωντανοί σε θύλακες αέρα 50 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, αν και οι ελπίδες σιγά σιγά εξανεμίζονται.

Η επιχείρηση των διασωστών δυσχεραίνεται επίσης από τη δυσκολία να εισέλθουν στο πλοίο με τους δύτες να αναγκάζονται να περάσουν μέσα από σκόρπια έπιπλα που δυσκολεύουν το έργο τους.

Που εστιάζονται οι έρευνες των αρχών για το ναυάγιο του Bayesian
Ένας εμπειρογνώμονας που βρισκόταν στο σημείο δήλωσε ότι ένα πρώιμο σημείο εστίασης της επίσημης έρευνας για την τραγωδία στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας, η οποία ξεκίνησε από τους εισαγγελίες στο κοντινό Τερμίνι Ιμερέζε, θα είναι το κατά πόσον το πλήρωμα του σκάφους είχε κλείσει τα φινιστρίνια στο σκάφος πριν από την καταιγίδα.

Οι ερευνητές θα εξετάσουν αν είχαν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα, δεδομένων των προβλέψεων για κακοκαιρία κατά τη διάρκεια της νύχτας και αν κάποιο από τα μέλη του πληρώματος φέρει ποινικές ευθύνες.

«Ίσως είχαν αφήσει ανοιχτά τα φινιστρίνια λόγω της ζέστης»
Ο εμπειρογνώμονας ιστιοπλοΐας Σαμ Τζέφερσον, εκδότης του περιοδικού Sailing Today, δήλωσε επίσης ότι πιστεύει ότι οι ανοιχτές καταπακτές και πόρτες θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην ταχεία βύθιση του superyacht.

Δήλωσε: «Θα έλεγα ότι το σκάφος χτυπήθηκε πολύ δυνατά από τον άνεμο, έγειρε στο πλάι. Φαντάζομαι ότι όλες οι πόρτες ήταν ανοιχτές επειδή έκανε ζέστη, οπότε υπήρχαν αρκετά φινιστρίνια και πόρτες ανοιχτές ώστε να γεμίσει με νερό πολύ γρήγορα και να βυθιστεί έτσι».

Ο Αντρέα Ράττι, καθηγητής ναυτικού σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, δήλωσε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του Bayesian θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα μόνο αν έπαιρνε τεράστια ποσότητα νερού.

Πρότεινε ότι φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτά, αφήνοντας να μπει νερό.

Τα μετεωρολογικά αρχεία δείχνουν ότι οι θερμοκρασίες έφτασαν περίπου τους 33 βαθμούς Κελσίου την προηγούμενη ημέρα από τη βύθιση, γεγονός που μπορεί να οδήγησε τους επιβαίνοντες στο σκάφος να θέλουν να περνάει αέρας ενώ κοιμόντουσαν.

Τι έπρεπε να κάνει το πλήρωμα ενόψει των προβλεπόμενων βροχοπτώσεων
Ο Λούκα Μερκάλι, πρόεδρος της Ιταλικής Μετεωρολογικής Εταιρείας, δήλωσε την Τρίτη ότι το πλήρωμα θα έπρεπε να είχε βεβαιωθεί ότι όλοι οι επισκέπτες ήταν ξύπνιοι και να τους είχε δώσει σωσίβια ενόψει των προβλεπόμενων ισχυρών βροχοπτώσεων.

Ο επικεφαλής εισαγγελέας του Termini Imerese, Αμπρότζιο Καρτοσίο, και η ομάδα του αναμένεται να ανακρίνουν σύντομα τους 15 επιζώντες για να διαπιστώσουν τι οδήγησε στην τραγική βύθιση της θαλαμηγού Bayesian.

Και βρετανική ομάδα θα συμμετάσχει στην έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας
Εν τω μεταξύ, στην έρευνα θα συμμετάσχει και βρετανική ομάδα, με έναν πρώην ερευνητή ναυτικών ατυχημάτων να δηλώνει ότι θα εξετάσουν αν τα παράθυρα ή οι στεγανές πόρτες ήταν ανοιχτές.

Ο Γκάβιν Πρίτσαρντ, ο οποίος ήταν κύριος ερευνητής του βρετανικού κλάδου διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων (MAIB) πριν συνταξιοδοτηθεί το 2022, δήλωσε στην Telegraph: «Η MAIB θα θελήσει να εξετάσει το σκάφος χρησιμοποιώντας είτε ένα ROV [τηλεχειριζόμενο όχημα] είτε δύτες, είτε θα θελήσει να ρίξει μια ματιά και να δει ποιες ήταν οι θέσεις των στεγανών θυρών, των καταπακτών και των παραθύρων. «Θα ήταν σημαντικό να δηλωθεί ότι δεν αποδίδει ευθύνες», πρόσθεσε, λέγοντας ότι η δουλειά της MAIB είναι να καθορίσει την αιτία του ναυαγίου - και όχι τη νομική ευθύνη - έτσι ώστε τα κρίσιμα για την ασφάλεια συμπεράσματα να μπορούν να διαδοθούν σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

Και πρόσθεσε: «Ένα από τα πρώτα ερωτήματα που θέτουν οι ερευνητές ατυχημάτων είναι, αν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο; Και πρέπει να πω ότι, έχοντας παρατηρήσει αυτό το τραγικό γεγονός, ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι παρόμοιο με αυτό».