Με θετικό τρόπο υποδέχτηκε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) την ψήφιση από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο στο Στρασβούργο του νέου τρόπου μέτρησης των ρύπων, υπό ρεαλιστικές συνθήκες στο δρόμο (RDE) και όχι στα εργαστήρια, όπως συνέβαινε έως σήμερα.
Η σχετική συζήτηση είχε ανοίξει και πάλι μετά το dieselgate, όταν δηλαδή βρέθηκε παράνομο λογισμικό σε κινητήρες του Ομίλου Volkswagen για την εξαπάτηση των κρατικών ελέγχων.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά και αρκετοί ευρωβουλευτές θεωρούν όμως ότι το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο επέτρεψε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εμφανίζουν σημαντικές αποκλίσεις (έως και διπλάσιες) όσον αφορά τιςεκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx), οι οποίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ακόμη και από τους σύγχρονους κινητήρες diesel.
Χαρακτηριστικό της «μάχης» που δόθηκε στους κόλπους του ευρωκοινοβουλίου ανάμεσα σε χώρες και πολιτικές ομάδες είναι το γεγονός ότι υπέρ της θέσπισης πιο αυστηρών ορίων στις αυτοκινητοβιομηχανίες τάχθηκαν 317 βουλευτές και κατά 323, ενώ απουσίαζαν της ψηφοφορίας 61 βουλευτές.
Υψηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου προκαλούν σοβαρές ασθένειες, όπως άσθμα, βρογχίτιδα και εμφύσυμα (πάθηση των πνευμόνων).