Ο κρατικός σιδηρόδρομος της Ιταλίας αναμένεται να υποβάλει προσφορά για την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά οι ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) είναι λιγότερο πιθανό να πράξουν κάτι αντίστοιχο, γράφει το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο πηγές με άμεση γνώση του θέματος.
Οι ιδιωτικοποιήσεις, ένα βασικό μέρος της συμφωνίας διάσωσης της Ελλάδας από το 2010, έχουν αποκομίσει μόλις 3 δισ. ευρώ μέχρι στιγμής, ποσό που βρίσκεται πολύ μακριά από τον αρχικό στόχο των 50 δισ. ευρώ, λόγω της πολιτικής αντίστασης, των γραφειοκρατικών προβλημάτων, αλλά και την αντίθεση των Ενώσεων.
Όπως υπενθυμίζει το Reuters, η Αθήνα βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού Rosco, προκειμένου να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του νέου ελληνικού προγράμματος στήριξης που υπέγραψε το περασμένο καλοκαίρι. Έλαβε μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική εταιρεία Σιδηροδρόμων, τη ρωσική RZD και την ελληνικό κατασκευαστικό Όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ τον Απρίλιο.
Πηγές εξοικειωμένες με τη διαδικασία, δήλωσαν στο πρακτορείο ότι οι Ιταλοί θα υποβάλουν πιθανότατα μια δεσμευτική προσφορά μέχρι την Τετάρτη, αλλά δεν κατέστησαν σαφές αν οι Ρώσοι θα πράξουν το ίδιο.
Οι Ρώσοι δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενεργοί στη διαδικασία, ενώ και η ΓΕΚ-Τέρνα δεν φαίνεται πιθανό να υποβάλει προσφορά.
"Νομίζω ότι οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης", είπε η πηγή.
Σύμφωνα με το Reuters, η κυβέρνηση δεν έχει αποκαλύψει τι ελπίζει να αντλήσει από την πώληση των σιδηροδρόμων, αλλά πηγές κοντά στη διαδικασία λένε ότι το ποσό εκτιμάται γύρω στα 50 εκατ. ευρώ για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Roscoμαζί.
Χωρίς την πώληση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναγκαστεί να πληρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κρατικές επιχορηγήσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.