Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η ρατσιστική διαφήμιση των H&M. Εξαγριωμένοι καταναλωτές καλούν σε μποϊκοτάζ.
Η εταιρεία H&M έβγαλε μια ρατσιστική φωτογραφία με την εικόνα ενός μαύρου παιδιού να φορά ένα φούτερ που γράφει «μαϊμού στη ζούγκλα». Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν οδήγησαν την H&M να ζητήσει συγγνώμη. «Κατανοούμε πλήρως και συμφωνούμε με την αντίδρασή του στη φωτογραφία» τόνισε για τη δήλωση του τραγουδιστή Weeknd πως δεν θα συνεργαστεί ξανά μαζί τους. Η σουηδική αλυσίδα μόδας προκάλεσε αντιδράσεις για τη φωτογράφηση του μικρού μαύρου παιδιού με ένα πράσινο φούτερ. Το μπλουζάκι του έγραφε τη φράση «η πιο κουλ μαϊμού στη ζούγκλα».
Ξεγράφει την H&M ο Weeknd
Ο Weeknd, που έχει συνεργαστεί δύο φορές με την εταιρεία και παρουσίασε το Spring 2017 fashion show, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργαστεί ξανά μαζί τους. «Ξύπνησα σήμερα το πρωί σοκαρισμένος και ντροπιασμένος από αυτή τη φωτογραφία. Είμαι βαθιά προσβεβλημένος και δεν θα δουλέψω ξανά με την H&M».
«Κατανοούμε πλήρως και συμφωνούμε με την αντίδρασή του στη φωτογραφία. Λυπούμαστε βαθύτατα για τη λήψη της εικόνας και μετανιώνουμε. Έχουμε αφαιρέσει την εικόνα από όλα τα κανάλια μας και το φούτερ δεν είναι πλέον προς πώληση στα καταστήματά μας. Θα εξετάσουμε επίσης την εσωτερική μας διαδικασία για να αποφύγουμε παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον. Θα συνεχίσουμε τη συζήτηση με τον The Weeknd και την ομάδα του ξεχωριστά».
Η φωτογραφία έχει έκτοτε αφαιρεθεί από το site μετά το σκάνδαλο και η H&M εξέδωσε δημόσια συγγνώμη μετά τον σάλο που προκλήθηκε στα social media.