Δευτέρα 02 Δεκεμβρίου 2024 -

Η Ινδία θα απαγορεύσει τα αυτόνομα αυτοκίνητα



Η Ινδία, η δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, ανακοίνωσε ότι θα καταστήσει τα αυτόνομα αυτοκίνητα παράνομα, μέσω ανακοίνωσης της κυβέρνησής της.

Καθώς ο υπόλοιπος κόσμος βαδίζει ολοταχώς προς την αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης, με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τις εταιρείες τεχνολογίας να δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια για να κερδίσουν ένα πλεονέκτημα και τις κυβερνήσεις να χρειάζεται να ξαναγράψουν τον ΚΟΚ για να ακολουθήσουν, η Ινδία έχει φτιάξει ένα μεγάλο «STOP» στα αυτόνομα αυτοκίνητα.

«Δεν θα επιτρέψουμε τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στην Ινδία. Είμαι πολύ σαφής σχετικά με αυτό», δήλωσε ο Nitin Gadkari, υπουργός Μεταφορών της Ινδίας, σε συνέντευξη Τύπου που δημοσίευσαν οι Hindustan Times.

Η έλευση της ρομποτικής και του αυτοματισμού αναμένεται να προκαλέσει απώλειες θέσεων εργασίας σε μεγάλη κλίμακα σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών και η Ινδία παίρνει σκληρή στάση σχετικά με τη μελλοντική απασχόληση. Το ζήτημα που προκύπτει κατά την ινδική κυβέρνηση είναι ότι δυνητικά τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να εξαλείψουν πολλές θέσεις εργασίας στον κλάδο των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των οδηγών φορτηγών, λεωφορείων, ταξί και ταχυμεταφορών. «Δεν θα επιτρέψουμε καμία τεχνολογία που να περικόψει θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Gadkari.

Οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες έχουν δείξει προθυμία να υιοθετήσουν αυτόνομα οχήματα, επικαλούμενες οφέλη όπως η βελτιωμένη ασφάλεια και η μειωμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση και εκπομπές. Αλλά η ινδική κυβέρνηση λέει ότι οι θέσεις εργασίας πρέπει να έρχονται πρώτες. Ο κ. Gadkari παρατήρησε ότι σήμερα η Ινδία χρειάζεται 22.000 περισσότερους εμπορικούς οδηγούς και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

«Σε μια χώρα όπου έχεις ανεργία, δεν μπορείς να έχεις μια τεχνολογία που καταλήγει να παίρνει τις θέσεις των ανθρώπων», εξήγησε ο Ινδός υπουργός Μεταφορών. Η κυβέρνηση επενδύει σε περίπου 100 κέντρα κατάρτισης οδηγών σε ολόκληρη την Ινδία για να βοηθήσει τους νέους οδηγούς να ανταποκριθούνστη ζήτηση για περισσότερα φορτηγά στους δρόμους της Ινδίας.

Οι τεχνολογικοί εμπειρογνώμονες έχουν ήδη επισημάνει ότι για χώρες όπως η Ινδία, με κακά συντηρημένους δρόμους και χαοτικές συνθήκες κυκλοφορίας, απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος για την ασφαλή ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων. Σημαντικές αναβαθμίσεις της υποδομής θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την Ινδία, αλλά ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της χώρας, η Tata, έχει σήμερα τη δική της ερευνητική ομάδα για την αυτόνομη οδήγηση που ονομάζεται Elxsi.

Η Tata-Elxsi αναπτύσσει ήδη λογισμικό και συστήματα για αυτόνομη οδήγηση προκειμένου να αντιμετωπίσειτις μοναδικές συνθήκες της Ινδίας, προτρέποντας τον Gadkari να υποδείξει ότι η απαγόρευση των αυτόνομων οχημάτων θα μπορούσε να αρθεί στο μέλλον.«Ίσως σε μερικά χρόνια από σήμερα δεν θα μπορέσουμε να το αγνοήσουμε, αλλά για την ώρα δεν πρέπει να το επιτρέψουμε», δήλωσε.

Και το ερώτημα που γεννάται είναι, πρέπει οι άλλες χώρες να ερευνήσουν τυχόν κοινωνικές παρενέργειες της αυτοματοποίησης των οχημάτων ή μήπως κάνει η Ινδία μεγάλο λάθος;