Κυριακή 13 Απριλίου 2025 -

Ελικόπτερο με «βαρύ φάκελο» το Bell 206 που κατέπεσε στον ποταμό Χάντσον – Είχε εμπλακεί σε δυστυχήματα και στο παρελθόν



Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του ελικοπτέρου Bell206L-4 LongRanger IV το οποίο κατέπεσε στον ποταμό Χάντσον προκαλώντας τον θάνατο του CEO της Siemens Ισπανίας, Αγκουστίν Εσκομπάρ, της οικογένειάς του και του πιλότου, είχε εμπλακεί στο παρελθόν σε υποθέσεις με προβλήματα ασφάλειας.

Αυτό αποκαλύπτει το CNN, τονίζοντας ότι τα προβλήματα αξιοπλοΐας που είχε παρουσιάσει το ελικόπτερο, είχαν διερευνηθεί από τις ομοσπονδιακές αεροπορικές αρχές των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το CNN, το 2015, ένας πιλότος της εταιρείας New York Helicopter Charter αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στο Νιου Τζέρσεϊ, αφού το ελικόπτερο αιωρούνταν σε ύψος 6 μέτρων για σύντομο χρονικό διάστημα. Μια πρώτη επιθεώρηση αποκάλυψε ότι ενδέχεται να είχε αφαιρεθεί διάβρωση από τμήματα του ελικοπτέρου και ορισμένα εξαρτήματα μπορεί να είχαν υποστεί τέτοια παραμόρφωση ώστε να θεωρηθούν «ακατάλληλα για πτήση», σύμφωνα με επιθεωρητή της FAA εκείνη την εποχή.

Το 2013, πιλότος της ίδιας εταιρείας αναγκάστηκε να προσγειώσει ελικόπτερο που μετέφερε τέσσερις επιβάτες πάνω στο νερό, κοντά στο Μανχάταν, αφού άκουσε έναν «δυνατό θόρυβο», ο οποίος συνοδεύτηκε από τον ηχητικό συναγερμό διακοπής κινητήρα. Ο πιλότος φούσκωσε τα πλωτήρες του ελικοπτέρου και μετέφερε με ασφάλεια τους επιβάτες σε πλωτό σκάφος.

Ο CEO της New York Helicopter είχε τότε δηλώσει ότι το αεροσκάφος περνούσε από καθημερινούς ελέγχους, αλλά δεν είχε εξήγηση για την αποτυχία των συστημάτων, τονίζοντας πως «είναι μηχανές και οι μηχανές χαλάνε».

«Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι πως είμαστε συντετριμμένοι», δήλωσε στο CNN για το δυστύχημα της Πέμπτης ο Μάικλ Ροθ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που πραγματοποιούσε την πτήση. «Είμαι πατέρας, παππούς και η γυναίκα μου δεν έχει σταματήσει να κλαίει από το μεσημέρι».

Όταν ρωτήθηκε για τη συντήρηση του ελικοπτέρου, απάντησε: «Αυτό είναι ευθύνη του διευθυντή συντήρησης». Ο τελευταίος αρνήθηκε να σχολιάσει.

Τα αρχεία συντήρησης δεν είναι προσβάσιμα στο κοινό και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) περιορίζει τι μπορεί να αποκαλύψει μια εταιρεία κατά τη διάρκεια εν εξελίξει έρευνας.

«Ο πιλότος ενημέρωσε ότι θα προσγειωνόταν και ότι χρειαζόταν καύσιμα. Η πτήση θα έπρεπε να διαρκέσει τρία λεπτά, αλλά 20 λεπτά αργότερα δεν είχε φτάσει», ανέφερε ο Ροθ στην εφημερίδα The Telegraph την Πέμπτη.

 

Σύμφωνα με έγγραφα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), το αεροσκάφος, το οποίο κατασκευάστηκε το 2004 και είχε πραγματοποιήσει 12.728 ώρες πτήσης, εμφάνισε τεχνικό πρόβλημα από τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους. Η έρευνα εστιάζει τόσο στη συντήρηση όσο και στην εμπειρία του πιλότου και τη λειτουργία της εταιρείας New York Helicopter.

 

Οι Αρχές εξετάζουν αν εφαρμόστηκαν σωστά οι πρόσφατες οδηγίες ασφαλείας που αφορούσαν τα ελικόπτερα Bell 206L. Η πρώτη εξ αυτών (Δεκέμβριος 2022) προέβλεπε επιθεώρηση και ενδεχόμενη αντικατάσταση των πτερυγίων του κύριου στροφείου, ενώ η δεύτερη (Μάιος 2023) αφορούσε τους άξονες του ουραίου ρότορα.

Το ελικόπτερο απογειώθηκε από το Μανχάταν με επιβάτες τον Εσκομπάρ, τη σύζυγό του και τα τρία παιδιά τους, αλλά συνετρίβη 25 λεπτά αργότερα. Τα συντρίμμια παραμένουν υπό έρευνα, ενώ οι δύτες δεν έχουν εντοπίσει ακόμα τα πτερύγια του ελικοπτέρου.

Συγκλονιστικά βίντεο κατέγραψαν το σκάφος να διαλύεται στον αέρα, με τουλάχιστον έναν ρότορα να περιστρέφεται ακόμα κατά την πτώση.

Το ελικόπτερο που συνετρίβη είχε έγκυρο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από το 2016 έως το 2029.