Σε παγκόσμια κλίμακα 58 εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να είναι εκτός σχολείου κι αυτό σημαίνει αναπαραγωγή της φτώχειας, τόνισε η γενική διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα στη διάρκεια συζήτησης για την κοινωνική ενσωμάτωση, που διοργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας.
Περισσότερα από 30 εκατομμύρια από αυτά τα παιδιά βρίσκονται σε εμπόλεμες καταστάσεις και σήμερα η εκπαίδευση είναι επιτακτική ανάγκη για την ειρήνη και την ασφάλεια, όχι μόνον ηθική υποχρέωση, υπογράμμισε η κ. Μπόκοβα.
Η γενική διευθύντρια της UNESCO επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι υπήρξε μια τεράστια εξέλιξη στον τρόπο σκέψης σχετικά με την εκπαίδευση, την επιστήμη, τον πολιτισμό και τον ρόλο τους στη δημόσια ζωή.
Έως τις αρχές του 2000, θεωρείτο αδύνατο να επιτευχθεί συνολική πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μόρφωση. Σήμερα, γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι χωρίς την επίτευξη του στόχου αυτού, είναι αδύνατο να εξαλειφθεί η φτώχεια ή να επιτευχθεί κοινωνική ένταξη, δήλωσε η κ. Μπόκοβα.
Ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της κοινωνικής κινητικότητας είναι η εκπαίδευση, σημείωσε.
Η Γενική Διευθύντρια της UNESCO υπογράμμισε ότι η εκπαίδευση συνδέεται με επιστημονικά ζητήματα και τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες παρέχουν απίστευτες ευκαιρίες για κοινωνική ένταξη.
Την ίδια στιγμή, το ψηφιακό χάσμα μπορεί επίσης να αυξήσει την ανισότητα, είπε, σημειώνοντας ότι ο πολιτισμός μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό μέσο κοινωνικής ένταξης.
Η Χενρίκα Μοσίτσκα - Ντέντις, υφυπουργός Κοινοβουλευτικών Υποθέσεων, Ευρωπαϊκής Πολιτικής και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Πολωνίας, επισήμανε ότι η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την ενσωμάτωση, προσθέτοντας ότι η κοινωνική ένταξη είναι εργαλείο για την ανάπτυξη. Το θέμα της κοινωνικής ένταξης καθίσταται εξαιρετικά σημαντικό για την Ευρώπη, η οποία αντιμετωπίζει προκλήσεις του παγκόσμιου χαρακτήρα. Η προσφυγική και μεταναστευτική κρίση δεν είναι μόνο μια πολιτική πρόκληση, αλλά και ένα βαθιά κοινωνικό φαινόμενο, επισήμανε.