Η αιφνιδιαστική μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, αποκλείοντας από τις προαγωγικές εξετάσεις τα Αρχαία Ελληνικά, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τους φιλολόγους. Οι μαθητές του Γυμνασίου, βέβαια, ξεκινώντας τη νέα σχολική χρονιά είχαν ανάμεικτα συναισθήματα. Κάποιοι πανηγύριζαν πως θα έχουν λιγότερο διάβασμα και κάποιοι πιο υποψιασμένοι φοβόντουσαν πως θα πιεστούν περισσότερο με συχνότερα διαγωνίσματα.
Μετά τον Καθηγητή του ΕΚΠΑ κ.Καραδήμα, εκφράζουν τη γνώμη τους και άλλοι φιλόλογοι σχετικά με την υποβάθμιση ή μη των αρχαίων ελληνικών.
Χρήστος Φάκας - Λέκτορας Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ
Είναι αυτονόητο ότι πρόκειται για εξέλιξη που θα υποβαθμίσει την αρχαιομάθεια των μαθητών αφαιρώντας τους ένα ισχυρό κίνητρο συστηματικής μελέτης όπως είναι πάντα καλώς ή κακώς οι εξετάσεις.
Άρτεμις Καράμπαμπα – Φιλόλογος
Το γλωσσικό ζήτημα ήταν πάντα μια υπόθεση, η οποία ξέφευγε από τα χέρια της Παιδείας και περνούσε στον χώρο της πολιτικής. Αποτελεί έναν δήθεν προοδευτισμό η απαξίωση κάθε κλασικού στοιχείου της παραδόσεως και του πολιτισμού μας, την στιγμή που τα Αρχαία Ελληνικά της Φιλοσοφίας, της Λογοτεχνίας και των πολιτικών κειμένων παράγουν σκεπτόμενους πολίτες, που αποκτούν γνώσεις για το συλλογικό μας παρελθόν και τον εαυτό τους. Ο Υπουργός Παιδείας όμως, κ. Φίλης μάλλον δεν έχει ακόμα διαπιστώσει ότι ο πλούτος του σύγχρονου Έλληνα είναι ένα αρχαίο κείμενο δίπλα σε έναν υπολογιστή. Η αρχαία ελληνική δεν είναι μία νεκρή γλώσσα αλλά είναι απαραίτητη στην εποχή μας, καθώς παρομοιάζεται με «Κιβωτό» που συνεχίζει να επηρεάζει ολόκληρο τον κόσμο. Οι προσπάθειές τους να υποβαθμίσουν κάθε τι το ελληνικό, κάθε τι που προάγει την κριτική σκέψη του ανθρώπου θα βρει αντίθετο το σύνολο του σκεπτόμενου κόσμου γιατί εκεί βρίσκεται το μέλλον της Ελλάδας σήμερα. Ας το ανακαλύψουμε λοιπόν, χωρίς κραυγές και αντιπαλότητες!!!
Γιώργος Αποστόλου - Φιλόλογος
Σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζονται τα αρχαία. Όσο καλό μάθημα κι αν κάνεις τα παιδιά βιώνουν μία υπερβολή. Στην πρώτη Λυκείου έρχονταν χωρίς να γνωρίζουν τα βασικά. Τα αρχαία φέτος στο Γυμνάσιο μειώθηκαν κατά μία ώρα χωρίς να αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Δεν υποβαθμίζεται το μάθημα όμως επειδή δεν είναι εξεταζόμενο, καθώς δεν είναι το μόνο μη εξεταζόμενο. Τα παιδιά δεν έβγαιναν ποτέ αρχαιομαθή, ενώ πάντα υπήρχαν προβλήματα στην κριτική σκέψη. Υποβαθμίζεται ο τρόπος που βλέπουμε την εκπαίδευση γενικότερα. Από την άλλη είναι σημαντικό πως αναβαθμίζεται η ιστορία, ένα σημαντικό μάθημα που τόσο καιρό ήταν υποβαθμισμένο. Γιατί ο πολιτισμός μας να επικεντρώνεται στην αρχαιομάθεια και όχι στην ιστοριομάθεια;