Το θρυλικό PONY επρόκειτο να βγει ξανά στους δρόμους το 2014. Ο λόγος για το αυτοκίνητο που παρήγαγε η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία, και από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως ακάματος εργάτης λόγω της ισχυρής του κράσης που το έκανε ιδιαίτερα ανθεκτικό στη σκληρή - συχνά επαγγελματική - χρήση.
Ταυτίστηκε έντονα με την εταιρεία παραγωγής του, NAMCO Α.Ε. με έδρα τη Θεσσαλονίκη, και έκανε τα πρώτα του βήματα στη χώρα μας, βασισμένο στο σχεδιασμό που εκπόνησε ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV.
Ωστόσο έως και αυτή τη στιγμή παρά τα σχέδια και τις τεχνικές προδιαγραφές που έχουν έχουν κυκλοφορήσει απο την κατασκευάστρια εταιρεία, κανείς δεν το έχει δει να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.
Καμία σαφής απάντηση από την κατασκευάστρια εταιρεία
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον ιδιοκτήτη της NAMCO, Πέτρο Κοντογούρη, ζητώντας του να μας προσδιορίσει πότε και εάν θα δούμε το PONY νέας γενιάς κάποια στιγμή στην άσφαλτο, μας προέτρεψε να στείλουμε mail στην εταιρεία, στο οποίο έως και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση.
Η καριέρα του διάσημου ελληνικού αυτοκινήτου
Ιστορικά η τελική απόφαση της Citroen ήταν να δώσει την ευκαιρία για διεθνή καριέρα στο Citroen FAF, αν και ήταν πολλά τα υποψήφια οχήματα, ανάμεσα στα οποία και μοντέλα που κυκλοφόρησαν (πριν από το FAF) σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως η Πορτογαλία και το Βιετνάμ. Κανένας απ’αυτούς τους “προγόνους” του FAF, πάντως, δεν κατάφερε να σημειώσει τη σημαντική επιτυχία του δικού μας Pony.
Το βιομηχανικό παιδί των αδελφών Κοντογούρη της NAMCO γεννήθηκε μέσα από την προσπάθειά τους να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με την ονομασία «Hellas», το 1950 στη Γερμανία. Αργότερα ίδρυσαν τη FARCO στη Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό γερμανικής και ελβετικής τεχνογνωσίας και ξεκίνησαν να παράγουν το FARMOBIL, το όχημα απεριορίστων χρήσεων που κυκλοφόρησε με αερόψυκτο κινητήρα BMW 700cc.
Παρόλ' αυτά η έλλειψη στήριξης από το ελληνικό κράτος σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, οδήγησαν στην πώληση της αρχικής εταιρείας στην CHRYSLER. Παράλληλα οι ιδιοκτήτες της δεν κατάφεραν ποτέ να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση τύπου που θα τους επέτρεπε να ξεκινήσουν την παραγωγή του μοντέλου στην Ελλάδα.
Αποκύημα της προσπάθειάς τους να φέρουν και να εδραιώσουν ένα ελληνικό αυτοκίνητο στη χώρα παραγωγής του, ήταν η NAMCO (National Motor Company of Greece), η οποία ιδρύθηκε το 1972.
Η γραφειοκρατία
Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τα όσα ανέφερε κατά καιρούς ο Πέτρος Κοντογούρης, το Pony είχε κολλήσει στη γραφειοκρατία των διαπιστεύσεων. Τελικά κατάφερε να λάβει τη σχετική αδειοδότηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) και την Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών (ΕΒΕΤΑΜ).
Το PONY σήμερα
Σήμερα PONY 5ης γενιά παρουσιάζει μηχανικά στοιχεία τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρίας για κλασσική - retro εμφάνιση.
Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της NAMCO το PONY έχει ωφέλιμο φορτίο 850 kg και συνεπώς μπορεί να εκτελέσει μια ποικιλία συνδυασμένων εργασιών με πολύ χαμηλό κόστος. Επίσης όταν συνδέεται σε τρέιλερ με φρένα μπορεί να μεταφέρει άλλα 600kg, συνολικά 1.450kg ωφέλιμο φορτίο, ιδανικό για μεταφορά προϊόντων.
Ένα άλλο μοναδικό πλεονέκτημα του PONY είναι η τοπική κατασκευή των τμημάτων σε σχέση με τα εισαγόμενα εξαρτήματα συναρμολόγησης, δίνοντας εργασία σε πάρα πολύ κόσμο άμεσα και έμμεσα.
Δείτε αναλυτικά τις τεχνικές του προδιαγραφές σύμφωνα με την εταιρεία: