Την αξιοποίηση 12 σημαντικών ακινήτων της Θεσσαλονίκης, που έχει υπό τη διαχείρισή του, δρομολογεί το ΤΑΙΠΕΔ, η διοίκηση του οποίου θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική τη συνεργασία με τους φορείς της συμπρωτεύουσας για τη λήψη των αποφάσεων.
Οι αποφάσεις θα ληφθουν σε συνεργασία με τους φορείς και όχι μονομερώς, δήλωσε ο πρόεδρος του Ταμείου, Στέργιος Πιτσιόρλας στο πλαίσιο εκδήλωσης ανοιχτού διαλόγου με τους φορείς της πόλης.
Στα 12 ακίνητα συμπεριλαμβάνονται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το αεροδρόμιο Μακεδονίας. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Ταμείου αναφέρθηκε στα εξής:
- Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
- Ακίνητο στην περιοχή της Μίκρας πλησίον του αεροδρομίου
- ΟΛΘ
- Πάρκινγκ του ΟΛΘ
- Εμπορική στοά Μοδιάνο
- Μαρίνα της Αρετσούς στην Καλαμάρια
- Στρατόπεδο Γκόνου
- Στρατιωτικό αεροδρόμιο του Σεδες στην περιοχή Θερμής
- Στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου
- Ακίνητο της ΕΡΤ στην περιοχή της Περαίας
- Παραθαλάσσια έκταση στην Επανωμή
- Κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας
«Δεν μπορούμε να αποφασίσουμε μόνοι μας για αυτά τα θέματα» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν προτίθεται να προωθήσει Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ), παρότι έχει αυτή τη δυνατότητα βάσει νομοθεσίας.Ο ίδιος δεσμεύτηκε για επίλυση όλων των θεμάτων των δήμων και των περιοχών, που μπορούν να λυθούν άμεσα. Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκαν όλα τα ανοιχτά θέματα, που αφορούν τα περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ στη Θεσσαλονίκη.
Για το λιμάνι
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι, ο κ. Πιτσιόρλας, αφού ξεκαθάρισε ότι δεν παραχωρούνται υποδομές, παρά μόνο πωλείται ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της ανώνυμης εταιρείας ΟΛΘ ΑΕ, σημείωσε: "Ως ΤΑΙΠΕΔ θα εφαρμόσουμε διαγωνιστική διαδικασία, που θα υποχρεώνει τον όποιο επενδυτή να κάνει σημαντικές επενδύσεις από την αρχή. Θέλουμε να υπάρξει δέσμευση για σημαντικό ποσό επενδύσεων». Οπως πρόσθεσε, από τα οκτώ σχήματα που είχαν αρχικά εκφράσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, τα πέντε το διατηρούν κι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για προκαταρκτική συζήτηση. «'Ολοι τους δέχονται την ιδέα των επενδύσεων» σημείωσε, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν ο ιδιώτης θα κληθεί να δεσμευτεί ότι θα υλοποιήσει τις επενδύσεις ύψους 309 εκατ. ευρώ, που προβλέπονται από το master plan του λιμένος, για την περίοδο έως το 2021 .
Ο κ.Πιτσιόρλας επιβεβαίωσε ότι οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι αναμένεται να κατατεθούν έως το τέλος Ιουλίου και πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί και η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμένος.
'Οσον αφορά τα θέματα χρήσεων, τόνισε πως θεωρεί απολύτως λογικό να διατηρήσει ο δήμος τη σχέση του με το λιμάνι. Για αυτό άλλωστε - συμπλήρωσε - οι συμβάσεις παραχώρησης αλλάζουν ώστε να εξαιρεθούν από αυτές, όλα τα κομμάτια των χερσαίων τμημάτων των λιμένων που δεν είναι χρήσιμα για τη λειτουργία τους, αλλά αντίθετα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους δήμους.
Για το αεροδρόμιο "Μακεδονία"
Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης, ο κ. Πιτσιόρλας γνωστοποίησε ότι το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παράδοσή του στη Fraport.
Για την ΕΥΑΘ και την ΕΥΔΑΠ
Σχετικά με το ενδεχόμενο πώλησης των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης Θεσσαλονίκης και Αθηνών (ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ), για το οποίο ζητήθηκε από εργαζομένους, επίσημη διαβεβαίωση ότι η διαδικασία δεν πρόκειται να προχωρήσει, ο κ. Πιτσιόρλας ξεκαθάρισε πως «η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ δεν πρόκειται να πωληθούν.
Υπάρχει θέμα για ένα μειοψηφικό ποσοστό που θα παραμείνει στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δεν τίθεται θέμα μη ελέγχου του δημοσίου επί των δύο εταιρειών».
Για την αγορά Μοδιάνο
Σε σχέση με το ακίνητο της ιστορικής αγοράς του Μοδιάνο, την οποία επίσης διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ (κάτοχος του 43,3% του ακινήτου), ο κ. Πιτσιόρλας επισήμανε ότι το κόστος της αποκατάστασης του ακινήτου ώστε να λειτουργήσει ξανά ως αγορά τροφίμων, υπολογίζεται σε 3,5 εκατ. ευρώ.
«Πιστεύω ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία με τους ιδιοκτήτες, ώστε να συσταθεί εταιρεία στην οποία θα έχουν συμμετοχή όλοι, και να βρεθεί μια λύση» πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΤΑΪΠΕΔ.