«Ράγισαν καρδιές» στην αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ μετά την ομιλία της Ελένης Βασάρα, μητέρα της Αγάπης Τσακλίδου, η οποία σκοτώθηκε στο έγκλημα στα Τέμπη.
Όπως αναφέρει το thesstoday.gr, από το βήμα της κατάμεστης αίθουσας Τελετών του ΑΠΘ όπου παρακολούθησαν την εκδήλωση για τον 1 χρόνο της τραγωδίας συγγενείς, φίλοι των θυμάτων αλλά και απλοί πολίτες, μίλησε για το χρονικό πριν την προδιαγεγραμμένη τραγωδία στα Τέμπη και έκανε λόγο για εγκληματικές παραλείψεις και προσπάθειες συγκάλυψης.
Η Ελένη Βασάρα, διδάσκουσα στο Τμήμα Βιλογογίας του ΑΠΘ που θρηνεί τον χαμό της κόρης της εδώ κι έναν χρόνο, είπε «δεν ήταν εύκολη απόφαση να έρθω και να μιλήσω στη σημερινή εκδήλωση. Σε αυτή την αίθουσα τόσες αναμνήσεις με την Αγάπη και με όλους εσάς. Να μιλήσουμε για το έγκλημα στα Τέμπη όπου τόσο απροσδόκητα και αδιανόητα έχασα το παιδί μου. Όμως ανεξάρτητα από αυτό που βιώνω, έχω χρέος και στόχο ζωής να μιλάω και εκ μέρους της Αγάπης και να αγωνίζομαι με όλες μου τις δυνάμεις, όπως θα ήθελε και η Αγάπη και αναμφίβολα οι 56 ακόμη δικοί μας άνθρωποι που χάθηκαν στο έγκλημα των Τεμπών. Για την αποκάλυψη των υπαιτίων ενόχων -όσο ψηλά και αν βρίσκονται- και την παραδειγματική τιμωρία τους. Για να μη ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο. Ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα με 57 νεκρούς».
Αναφερόμενη στις αναγγελίες για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, που δημιουργούσαν πλαστές εντυπώσεις στην κοινή γνώμη, η κα Βασάρα υπογραμμίζει «οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι, νέα παιδιά που επέστρεφαν στα σπίτια τους, στις Σχολές τους, με τον “ασφαλή” σιδηρόδρομο, που μέχρι τότε μας άφηναν να πιστεύουμε, μεταφορικό μέσο. Μεταξύ των θυμάτων 16 φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ, του ΠΑΜΑΚ και του ΔΙΠΑΕ. Αρκετοί από τους 180 τραυματίες, ήταν βαριά τραυματισμένοι. Ο Γεράσιμος, ο 20χρονος φοιτητής από τον Βόλο δίνει ακόμη μάχη να κρατηθεί στη ζωή. Ένα χρόνο μετά βρίσκεται σε εξειδικευμένο κέντρο του εξωτερικού, σε κώμα. Σε δύο μέρες κλείνει ένας χρόνος από τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της χώρας».
Η ίδια, διερωτάται «πώς είναι δυνατόν να συμβεί σύγκρουση τρένων στον σιδηροδρομικό άξονα της χώρας ενώ υπάρχει διπλή γραμμή; Πώς είναι δυνατόν να συμβεί μετωπική σύγκρουση τρένων εν έτει 2023 με τέτοια πρόοδο της τεχνολογίας; Με τόσα συστήματα ασφαλείας που υποτίθεται ότι λειτουργούσαν; Με τόσες επενδύσεις που υποτίθεται είχαν γίνει; Γιατί εμείς τέτοια ακούγαμε, τουλάχιστον τα τελευταία 10 χρόνια».
«Οι αρμόδιοι αδιαφορούσαν για τις παραλείψεις και πληρώνονταν κανονικά»
Μιλώντας για τις αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες και τα εξώδικα των ανθρώπων του σιδηροδρόμου που προειδοποιούσαν για τις εγκληματικές παραλείψεις, αναφέρει «Δυστυχώς, οι παραλήπτες όλων των παραπάνω αδιαφορούσαν εγκληματικά. Αντί να πράξουν αυτό που έπρεπε, πληρώνονταν. Σκεπτόμενοι επί του πονηρού μάλιστα παραπληροφορήσαν, αφήνοντας να κυκλοφορούν αφίσες του ΟΣΕ με την τηλεδιοίκηση της Ρώμης».