Kαμία καθυστέρηση δεν προκλήθηκε στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης από την κατάθεση αίτησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας από τον δήμο, με την οποία ζητά την ακύρωση της απόφασης του τότε υπουργού Πολιτισμού, Πάνου Παναγιωτόπουλου, περί απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον Σταθμό Βενιζέλου του έργου.
Τη διαβεβαίωση αυτή δίνει με σημερινή ανακοίνωσή του ο δήμος, σχολιάζοντας τη χτεσινή απόφαση του ΣτΕ, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση του δήμου. Μάλιστα, η διοίκηση του κεντρικού δήμου κάνει λόγο για "συνεχιζόμενες προσπάθειες σκόπιμης παραπληροφόρησης του κοινού". Προσθέτει δε ότι η απόφαση του ΣτΕ "δεν επιφέρει καμία αλλαγή στη δρομολογημένη, πλέον, λύση (κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απόσπαση των αρχαιοτήτων), η οποία είναι και κοινά αποδεκτή από τα συναρμόδια Υπουργεία Πολιτισμού και Υποδομών, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και τον δήμο Θεσσαλονίκης".
'Οπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η υπουργική απόφαση που αποτέλεσε αντικείμενο της δίκης στο ΣτΕ τον Ιούνιο του 2015, έχασε τη σημασία της, γιατί στο μεταξύ ξεπεράστηκε από νεότερη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και από την απόφαση του μετέπειτα υπουργού Πολιτισμού, Αριστείδη Μπαλτά, η οποία εκδόθηκε τον περσινό Οκτώβριο.
Η ισχύουσα υπουργική απόφαση («απόφαση Μπαλτά»), προβλέπει την κατά χώρα διατήρηση στο Σταθμό των αρχαιοτήτων για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, που συνίσταται στη διαφύλαξη και προστασία της αυθεντικότητας του μοναδικού μνημειακού συνόλου για την παγκόσμια κληρονομιά.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση, οι μελέτες των επιστημόνων και ειδικών της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του Δήμου Θεσσαλονίκης που ακολούθησαν, απέδειξαν ότι είναι δυνατό να κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου χωρίς απόσπαση των αρχαιοτήτων και χωρίς υπέρμετρη χρονική καθυστέρηση ή υπέρογκη επιβάρυνση του κόστους κατασκευής. Αποδείχθηκε επίσης ότι μέχρι τότε δεν υπήρχε η αναγκαία πολιτική βούληση να αναζητηθεί τεχνική λύση αλλά παρουσιαζόταν (τεχνηέντως) ως αναπόδραστη η ανάγκη απόσπασης των αρχαιοτήτων για την κατασκευή του σταθμού.
"Σήμερα, η κοινή βούληση των υπουργείων Πολιτισμού και Υποδομών, η οποία αποτυπώθηκε στο μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Αττικό Μετρό Α.Ε. που υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2016 για την υλοποίηση της "απόφασης Μπαλτά", οδήγησε εν τέλει στην εξεύρεση της βέλτιστης τεχνικής λύσης (που πάντοτε υπήρχε), ώστε και ο σταθμός να κατασκευαστεί και οι αρχαιότητες να παραμείνουν κατά χώρα χωρίς την απόσπασή τους" καταλήγει η ανακοίνωση.