Τρίτη 04 Φεβρουαρίου 2025 -

Στάση... Πολυτεχνείο για τα λεωφορεία λόγω εμπρησμών!



Στο... έλεος της αναρχίας, της ασυδοσίας και του... χουλιγκανισμού βρίσκονται επιβάτες και οδηγοί αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ σε πολλές περιοχές της Αττικής.

Η αστυνομία πολλές φορές αδυνατεί να προφυλάξει τους πολίτες που επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μετακινηθούν ζητώντας από τον ΟΑΣΑ να αλλάξει τις διαδρομές λεωφορείων και τρόλεϊ ώστε να μη θρηνήσουμε θύματα.

Έτσι μετά από σχετικό αίτημα της Αστυνομίας ο ΟΑΣΑ αποφάσισε Παρασκευή και Σάββατο μετά τις 9 το βράδυ κανένα λεωφορείο και τρόλεϊ να μην περνά έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου μετά  τα κρούσματα εμπρηστικών επιθέσεων που έχουν δεχθεί από αγνώστους οχήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών που κινούνται στην περιοχή.

Στάση... Πολυτεχνείο για τα λεωφορεία λόγω εμπρησμών!

Η αλλαγή της διαδρομής των αστικών γραμμών έγινε μετά τις 21 Μαΐου όταν ομάδα αγνώστων σταμάτησε έξω από το Πολυτεχνείο διερχόμενο τρόλεϊ και αφού ανάγκασε τους επιβάτες και τον οδηγό να αποβιβαστούν, το πυρπόλησε με βόμβες μολότοφ. Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ ωστόσο αναρωτιούνται κατά πόσο το μέτρο αυτό είναι αρκετό καθώς αφορά μόνο λίγες ώρες την Παρασκευή και το Σάββατο και όχι όλες τις ημέρες της εβδομάδας, όταν τρεις γραμμές συνεχίζουν να περνούν καθημερινά μπροστά από την πύλη του Πολυτεχνείου.

Όμως το Πολυτεχνείο δεν είναι το μοναδικό σημείο που επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς κινδυνεύουν κατά τη μετακίνησή τους. Αποκαλυπτική είναι η επιστολή που έστειλαν την προηγούμενη Τετάρτη το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ προς τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Ν. Τόσκα,  τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών και την Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Αττικής με την οποία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τρεις λεωφορειακές γραμμές στην δυτική Αττική.

«Με την παρούσα επανερχόμαστε στο σοβαρότατο πρόγραμμα αυξημένης επικινδυνότητας που υπάρχει σε σημείο απ΄ όπου διέρχονται λεωφορεία των γραμμών Α10 και Β10 κατά μήκος της λεωφόρου Δημοκρατίας στην περιοχή Μενιδίου, στη στάση Τελωνείο, 16η Μενιδίου και 17η Μενιδίου καθώς και κατά μήκος της Παναγίας Γρηγορούσας στο Ζεφύρι απ΄ όπου διέρχεται η λεωφορειακή γραμμή 735 και ειδικότερα στη στάση Εσχατέα και Άγιο Αθανάσιο. Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος και οι πολίτες επιβάτες και οι συνάδελφοί μας κινδυνεύουν συστηματικά», αναφέρεται στην επιστολή την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ Λ. Σκούλος και ο γενικός γραμματέας Κ. Σιορίκης.

Στο έγγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «τα προαναφερόμενα σημεία αποτελούν στέκι χρηστών ναρκωτικών ουσιών που τις περισσότερες φορές υπό την επήρεια αυτών επιβιβάζονται στα λεωφορεία. Οι συνάδελφοί μας καλούνται να αντιμετωπίσουν εντάσεις και επικίνδυνες καταστάσεις μεταξύ επιβατών και χρηστών». Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι απαιτείται αστυνόμευση της περιοχής και επιπλέον μέριμνα «για τους συνανθρώπους μας που καταλήγουν να φέρονται ότι αποτελούν δημόσιο κίνδυνο». Καταλήγοντας αναφέρουν ότι αναμένουν τις ενέργειες της Αστυνομικής Διεύθυνσης.

Μάλιστα η μία από αυτές τις γραμμές, η 735 (Ζεφύρι ... Κάτω Πατήσια) εδώ και τέσσερα χρόνια αλλάζει το δρομολόγιο όταν νυχτώνει με απόφαση των εργαζομένων στην ΟΣΥ. Συγκεκριμένα από τις 6 το απόγευμα το χειμώνα και από τις 8 το βράδυ το καλοκαίρι το λεωφορείο περνά περιμετρικά του Ζεφυρίου, προκειμένου οδηγοί και επιβάτες να νιώθουν πιο ασφαλείς.

Τρόμος στο Πολυτεχνείο
Δεν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνονται σχετικές αποφάσεις για γραμμές που διέρχονται μπροστά ή πίσω από το Πολυτεχνείο. Όπως εξηγεί μιλώντας στην «ΗτΣ» ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ κ. Φ. Νικολακόπουλος πριν από δύο χρόνια είχε αλλάξει η διαδρομή της γραμμής Α7 καθώς πραγματοποιείται με αρθρωτά λεωφορεία, τα οποία πολλές φορές δεν μπορούσαν να περάσουν πίσω από το Πολυτεχνείο για να βγουν στην οδό Στουρνάρη λόγω σταθμευμένων ΙΧ. Παρά τις επικλήσεις των οδηγών στην τροχαία να απεγκλωβίσει το λεωφορείο που ακινητοποιούταν κάθε φορά οι γερανοί της τροχαίας λόγω του σημείου και των συνεχών «εξεγέρσεων» ομάδων αγνώστων καθυστερούσε σημαντικά ή δεν πήγαινε καθόλου, με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες δρομολόγια. Έτσι αποφασίστηκε η γραμμή να αλλάξει διαδρομή και να κατεβαίνει όλη την λεωφόρο Αλεξάνδρας και να στρίβει αριστερά στην οδό Πατησίων. 

Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι πριν από περίπου δύο χρόνια είχαν βάλει επίσης φωτιά καταστρέφοντας ολοσχερώς και ένα μίνι βαν που εκτελούσε την γραμμή 060 που φεύγει πίσω από το Πανεπιστήμιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο,  ενώ και το σταθμαρχείο που βρίσκεται απέναντι από το Πολυτεχνείο στην οδό Στουρνάρη είχε καταστραφεί ολοσχερώς τρεις φορές τα τελευταία πέντε χρόνια. Όπως αποκαλύπτει ο κ. Νικολακόπουλος που ήταν σταθμάρχης στην περιοχή για περισσότερα από δυόμισι χρόνια ανάλογη τύχη είχε και το σταθμαρχείο στην οδό Μάρνης που γινόταν στάχτη κάθε φορά που σημειώνονταν επεισόδια.  

Η πρόσφατη απόφαση
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ από τις 21:00 και ως τη λήξη των δρομολογίων, τα λεωφορεία και τρόλεϊ δεν θα περνούν έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου αλλά θα παρακάμπτουν την οδό Πατησίων μεταξύ των οδών Ιουλιανού και Χαλκοκονδύλη ανατρέποντας τη διαδρομή δεκάδων γραμμών.

Μάλιστα σύμφωνα με την απόφαση του ΟΑΣΑ, η παράκαμψη του Πολυτεχνείου μπορεί να επεκταθεί και άλλες μέρες της βδομάδας ή ώρες της μέρας σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητη για λόγους ασφαλείας. Πάντως σημειώνει πως η τροποποίηση των δρομολογίων θα είναι «προσωρινή» και έως νεότερων οδηγιών από την ΕΛ.ΑΣ. Τουλάχιστον προς το παρόν φαίνεται πως η παράκαμψη του Πολυτεχνείου από τα λεωφορεία και τρόλεϊ είναι πιο εύκολη από την αστυνόμευση γύρω από αυτό.

Οι αλλαγές αφορούν τις γραμμές:

• με κατεύθυνση προς Ομόνοια: τρόλεϊ 2, 3, 4, 5, 6, 11 & 15 και λεωφορείων 022, 054, 224, 500, 622, 608. 035 προς Ταύρο Α8 προς Πολυτεχνείο, Β12 προς Αθήνα, Γ12 προς Αθήνα, Α7 προς Πολυτεχνείο

• με κατεύθυνση προς Λεωφ. Αλεξάνδρας: τρόλεϊ 2, 3, 4, 5, 11 & 15.

Συμμορίες
Φόβος... μετακίνησης και στη Δυτική Αττική

Την ίδια στιγμή  εκτεθειμένοι σε...συμμορίες είναι οι επιβάτες σε πολλές γραμμές λεωφορείων στη Δυτική Αττική, Ζεφύρι, Άνω Λιόσια, Μενίδι, Ασπρόπυργο και Πειραιά. Είναι οι περιοχές που το 90% των οδηγών δεν θέλει να πραγματοποιεί δρομολόγια. Αν και τα προβλήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια, ωστόσο λύση δεν έχει δοθεί ούτε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά ούτε και από τον ΟΑΣΑ.

Τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων που αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα είναι σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συνδικάτου κ. Φώτη Νικολακόπουλο το Β12 (Αθήνα - Ανω Λιόσια), το 735 (Κάτω Πατήσια - Ζεφύρι), το Α10 (Στ. Λαρίσης - Αχαρναί), το 839 που συνδέει την Αγία Βαρβάρα με το μετρό και 805 (Νεόκτιστα - Ασπρόπυργος).

Όπως είπε μιλώντας στην «ΗτΣ» ο κ. Νικολακόπουλος, οι εργαζόμενοι προσπαθούν μόνοι τους να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επιβατών. Δεν είναι τυχαίο ότι το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ έχει αποφασίσει να διακόψει με δική του πρωτοβουλία δρομολόγια, προκειμένου να διαφυλάξει την ακεραιότητα οδηγών και επιβατών. Τελευταίο παράδειγμα η γραμμή 805 προς Ασπρόπυργο που διακόπηκε στις 4 Μαρτίου και άρχισε να λειτουργεί και πάλι μετά από λίγες ημέρες.

Μάλιστα το 2013 η γραμμή λόγω των επαναλαμβανόμενων κρουσμάτων βίας πραγματοποιούνται με τη συνοδεία περιπολικού!

Όταν η αστυνομία δεν είχε πλέον τη δυνατότητα να συνοδεύει κάθε λεωφορείο εφαρμόστηκε διακοπή μέρους του δρομολογίου μετά τις 7.30 το βράδυ. Ωστόσο και αυτό δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα στους κατοίκους, πολλοί από τους οποίους έπρεπε να διανύουν απόσταση ακόμα και πέντε χιλιομέτρων για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι από τους 600 οδηγούς οι 500 υπέγραψαν κείμενο που ζητούσαν να μη συμμετέχουν στα συγκεκριμένα δρομολόγια.