Σάββατο 27 Απριλίου 2024 -

Πρόεδρος των ΙΚΤΕΟ στο BriefingNews: "Περάστε ΚΤΕΟ... χθες. Τα πρόστιμα είναι τσουχτερά και δεν θα τα γλιτώσετε"



Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών, καθώς από 1η Οκτωβρίου ενεργοποιείται ο νόμος 4530/2018 ο οποίος προβλέπει τα πρόστιμα, ενώ απλοποιεί και τη διαδικασία εντοπισμού όσων δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

του Σταύρου Ζαγκανά

Αν ένα όχημα δεν περάσει στην ώρα του ΚΤΕΟ επιβαρύνεται με πρόστιμο που για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ για μέχρι έξι μήνες 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες 65 ευρώ. Τα οχήματα (αυτοκίνητα και μηχανές) που θα εντοπιστούν να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ θα επιβαρυνθούν πρόσθετα από τα παραπάνω ποσά με πρόστιμο 150 ευρώ, που θα αναρτηθεί στην καρτέλα τους στο Taxis.

Ο εντοπισμός των οχημάτων θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης της βάσης δεδομένων των οχημάτων που έχουν περάσει ΚΤΕΟ, η οποία υπάρχει στο Υπουργείο Μεταφορών και της βάσης του υπουργείου Οικονομικών στην οποία είναι καταγεγραμμένα όλα τα οχήματα. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στο θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων.

Σημειώνεται ότι ΚΤΕΟ περνούν όλα τα οχήματα (αυτοκίνητα και μηχανές) στα 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και έπειτα κάθε δύο χρόνια.

Εξαιρούνται τα ταξί και τα βαρέα οχήματα που περνούν κάθε χρόνο.

Οπως τονίζει στο BriefingNews o πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδας, Κωνσταντίνος Βήκας, "σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ στην Ελλάδα καταμετρούνται σε 8.262.896 κυκλοφορούντα οχήματα (ΙΧΕ-ΜΟΤΟ-Φορτηγά -Λεωφορεία). Στο σύνολο τους σχεδόν αφορούν οχήματα άνω της 4ετίας. Αφαιρώντας τις ταξινομήσεις καινούργιων των τελευταίων 4 ετών….δηλαδή 255.765 οχήματα που δεν εμπίπτουν στην υποχρέωση λόγω ηλικίας…απομένουν υπόχρεα προς έλεγχο 8.007.131 οχήματα που εμπίπτουν σε περιοδικότητα ελέγχου κάθε 2 έτη. Πρακτικά, κατά μέσο όρο κάθε χρόνο πρέπει να πραγματοποιούνται συνολικά 4.003.565 τεχνικοί έλεγχοι". Τι γίνεται με τους ελέγχους ΚΤΕΟ; "Πραγματοποιούνται πανελλαδικά κατά μέσο όρο, κατ’ έτος: 2.200.000 έλεγχοι. Ανέλεγκτα οχήματα είναι 1.803.565, ενώ μία, έτσι, εκτίμηση ανάλυσης ανέλεγκτων είναι  1.100.000 ΙΧ επιβατικά και 700.00 μοτοσικλέτες". Τι γίνεται όμως με τις απορρίψεις των οχημάτων κατά τη διαδικασία ΚΤΕΟ; "Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις" μας λέει ο κος Βήκας. "Κόβονται και επανέρχονται επισκευασμένα εντός 20 ημερών: Τα ποσοστά είναι τα εξής. 5% ΙΧ επιβατικά,  11% φορτηγά-λεωφορεία και 3,5% μοτοσικλέτες. Υπάρχουν όμως και οι δευτερεύουσες ελλείψεις και τα οχήματα κυκλοφορούν με ευθύνη του ιδιοκτήτη να τα επισκευάσει εντός 2 μηνών, λαμβάνοντας όμως επιτυχές δελτίο ΚΤΕΟ. Πρακτικά, επί του συνόλου των ελέγχων σημειώνονται ελλέιψεις (σοβαρές και δευτερεύουθσες) στο 60% των ελεγμένων οχημάτων". Οσο για τις συνήθεις βλάβες; "Μιλάμε για ελαστικά, τζόγους, σύστημα διεύθυνσης, φρένα και καυσαέρια".

Και πάμε τώρα στο θέμα που "καίει". Τα πρόστιμα που προβλέπονται για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Α. Παράβολο εκπροθέσμου ελέγχου, καταβάλλεται κατά τη διαδικασία στο ΚΤΕΟ,  ασχέτου λοιπών ποινών, όποτε προσέλθει το όχημα.

* στα παραπάνω ποσά χρεώνεται ποσό της ύψους 3-4 ευρώ  αν ανατεθεί στο ΚΤΕΟ η έκδοση του παραβόλου.

Οπως λέει ο κος Βήκας στο BriefingNews, τα πρόστιμα είνα τσουχτερά. "Είναι πολύ υψηλά τα πρόστιμα. Το πρόστιμο της Τροχαίας είναι 400 ευρώ, όμως αν το όχημα ελεγχθεί από ΚΤΕΟ μειώνεται στο 1/8 δηλαδή στα 50 ευρώ. Ανάλογα με την κατάσταση οχήματος, δύναται η δυνατότητα στην Τροχαία να αφαιρέσει πινακίδες και την άδειας κυκλοφορίας. Επίσης να ξέρει ο κόσμος ότι υπάρχει ηλεκτρονική διασταύρωση, ενώ το πρόστιμο μέσω taxis σε κάθε διασταύρωση μέσα στο έτος ανέρχεται στα 150 ευρώ". Για το τέλος ο κος Βήκας μας δίνει τη λύση-σύσταση προς τους ιδιοκτήτες των οχημάτων. "Οπως προείπαμε, ο νόμος προβλέπει πρόστιμα 150 ευρώ σε ανέλεγκτα οχήματα πάνω από 6 μήνες, σε κάθε διασταύρωση εντός του έτους. Οπότε:

Άμεσος έλεγχος προθεσμιών ελέγχου οχήματος. Ιδίως όσοι αγόρασαν μεταχειρισμένο και παρέλαβαν τα έγγραφα ΚΤΕΟ από προηγούμενο ιδιοκτήτη.

Κλείσιμο ραντεβού σε ΚΤΕΟ επιλογής τους ώστε να αποφευχθεί ο άσκοπος συνωστισμός και η ταλαιπωρία. Αυτό πρέπει να γίνει «εχθές»…..

Να μην επαναπαυθούν και το αφήσουν για αργότερα ή τις τελευταίες μέρες προ εφαρμογής διασταύρωσης….πιθανότατα δεν θα εξυπηρετηθούν λόγο μεγάλου όγκου. Κια να ξέρετε το εξής. Η διασταύρωση ήρθε και θα μείνει…οι βάσεις στα υπουργεία Μεταφορών και οικονομικών δοκιμάστηκαν και λειτουργούν…πρακτικά όσο παραμένει ανέλεγκτο ένα όχημα, ο έλεγχος θα κοστίζει περισσότερο".