Με ταχύ ρυθμό θα διογκωθεί τα επόμενα χρόνια ο στόλος πλοίων μεταφοράς LNG και LPG των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέο τονάζ, φτάνοντας, μάλιστα, σε αριθμό-ρεκόρ στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι θα συνεχιστούν τα ρεκόρ και για τη φετινή.
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις φαίνεται πως βρήκαν τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές προετοιμασμένους από πέρσι, με το βιβλίο παραγγελιών για πλοία LNG να είναι πολυσέλιδο στα κορεατικά και κινεζικά ναυπηγεία. Ρεκόρ παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου - LNG carriers καταγράφηκε το α’ εξάμηνο του 2022. H μεγάλη αύξηση στη δυνατότητα μεταφοράς φυσικού αερίου δεν μπορούσε να έρθει σε πιο κατάλληλη στιγμή για την Ευρώπη, με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον αγωγό Nord Stream 1, καθώς ο ρωσικός κολοσσός φυσικού αερίου Gazprom δήλωσε πως δεν μπορεί να εγγυηθεί την καλή λειτουργία του αγωγού, που εξυπηρετεί την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τους οίκους, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 15 δισ. δολ. τα τελευταία 5 χρόνια για ναυπηγήσεις LNG Carriers. Το παγκόσμιο ρεκόρ του 2021 φαίνεται πως ήδη έχει σπάσει από τις παραγγελίες τούς πρώτους έξι μήνες της χρονιάς. Ο αριθμός των παραγγελιών το πρώτο εξάμηνο ανήλθε στις 106. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν από το 2021 με 86 παραγγελίες, ποσοστό αύξησης 23,2%. Τα αμέσως προηγούμενα ήταν 71 παραγγελίες το 2004 και 70 το 2014.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι κορυφαίοι Έλληνες με πλοία LNG είναι:
Maran Gas Maritime, 34 - Μαρία Αγγελικούση*
GasLog Ltd, 21 - Πήτερ Λιβανός
GasLog Partners LP, 14 - Πήτερ Λιβανός
Capital Gas, 7 Βαγγέλης Μαρινάκης*
TMS Cardiff Gas, 7 - Γιώργος Οικονόμου*
Thenamaris, 5 - Νικόλαος Μαρτίνος
Minerva Marine, 5 - Ανδρέας Μαρτίνος
Alpha Gas S.A., 5 - Άννα Αγγελικούση, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης
Tsakos Energy Navigation, 4 - Παναγιώτης και Νικόλαος Τσάκος
Capital Product Partners, 2 - Βαγγέλης Μαρινάκης
Chandris, 2 - Οικ. Χανδρή
* Μέχρι τη δημοσιοποίηση των στοιχείων, έχουν προστεθεί και άλλα πλοία στον στόλο τους.