Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 -

Οι Τούρκοι στέλνουν συνεχώς παράνομους αλλοδαπούς στην Κρήτη από την Λιβύη



H Τουρκία φαίνεται πως δίνει καμία σημασία  στο σύμφωνο Καιρίδη και  συνεχίζει να μεταφέρει χιλιάδες παράνομους μετανάστες με πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας από την Κωνσταντινούπολη στη Λίβυη προκειμένου να παρακάμψει και την συμφωνία με την ΕΕ που της εξασφαλίζει 5 δισ. ευρώ ετησίως αλλά και να «ξεφορτωθεί» επικερδώς τους αλλοδαπούς.

Πάνω από 160 παράνομοι μετανάστες κατέφτασαν μέσα σε διάστημα μερικών ωρών σε τρεις διαφορετικές “καραβιές”, στην Κρήτη, με τους λιμενικούς να αναφέρουν πως το μεγαλύτερο ελληνικό νησί έχει μετατραπεί σε νέο «Έβρο».

Από τα ξημερώματα του Σαββάτου μέχρι τα ξημερώματα της Κυριακής διασώθηκαν δεκάδες αλλοδαποί προερχόμενοι από τις ακτές της Λιβύης. 

Ο αριθμός των αλλοδαπών που έχουν αφιχθεί (ή ναυαγήσει κι εν συνεχεία μεταφερθεί) στην Κρήτη, από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα, εκτιμάται επισήμως στους 2.000, αλλά οι εκτιμήσεις μιλούν για ακόμα περισσότερους.

Μιλώντας στο neakriti.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Ανατολικής Κρήτης Γιώργος Σφακιανάκης, μίλησε για «νέο Έβρο» που έχει δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες!

Σύμφωνα με τον κ. Σφακιανάκη, το Λιμενικό έχει κληθεί να διαχειριστεί μόνο το τελευταίο πεντάμηνο τουλάχιστον 25 περιστατικά με σκάφη που μεταφέρουν στοιβαγμένους δεκάδες παράνομους μετανάστες!

«Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι υπάρχει μία αύξηση των μεταναστευτικών ροών.

Μετά τη θωράκιση στο Ανατολικό Αιγαίο το προηγούμενο διάστημα, είχαμε δει ότι αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν μία άλλη πύλη εισόδου.

Και όταν ξεκίνησαν και πήγαν βορειότερα, στην προσπάθειά τους να μπουν από τον Έβρο, είχαμε από την Ελληνική Αστυνομία τη θωράκιση του Έβρου με το τείχος που υψώθηκε εκεί. 

Και από το σημείο εκείνο και μετά, επειδή δεν μπορούσαν να μετακινηθούν και να περάσουν την Ελλάδα μέσω του Έβρου, έψαχναν άλλη πύλη εισόδου.

Έτσι, τους είδαμε να μετακινούνται νότια και να έρχονται από τη Λιβύη και έτσι, τελευταία, έχουμε αύξηση των μεταναστευτικών ροών. Επίσης, με τα γεγονότα που συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή, είναι αναμενόμενο από τώρα κι έπειτα να αυξηθούν οι μεταναστευτικές ροές. 

Έχουμε επανειλημμένως ζητήσει την επανίδρυση του Λιμενικού Σταθμού Καστρίου, νότια της Κρήτης, διότι υπάρχει μία ακτογραμμή από την περιοχή της Ιεράπετρας, που είναι το Λιμεναρχείο της Ιεράπετρας, μέχρι την περιοχή των Καλών Λιμένων, όπου βρίσκεται ο Λιμενικός Σταθμός Καλών Λιμένων, που ενώ μεσολαβούν περίπου 70 ναυτικά μίλια, δεν υφίσταται ένας λιμενικός σταθμός.

Ο Λιμενικός Σταθμός που υπήρχε το 2009 με τον “λιμενικό Καλλικράτη” σταμάτησε η λειτουργία του. 

Έτσι λοιπόν είναι επιτακτικό πλέον να ενισχυθεί η περιοχή αυτή νότια της Κρήτης και με τα γεγονότα που έχουμε σήμερα σε εξέλιξη. Επίσης, αυτό που ζητάμε είναι η ενίσχυση των πλωτών μέσω του Λιμενικού Σώματος.

Εδώ στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο υπάρχει ένας σκάφος 45 ετών. Έχει κι ένα άλλο σκάφος, το οποίο είναι 35 ετών. Εμείς ζητάμε την ενίσχυση. 

Εγώ σας μιλάω για την ανατολική Κρήτη. Όμως, πέρα από τους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου, έχουμε κι άλλα περιστατικά στη Γαύδο, στα Σφακιά του νομού Χανίων και ουσιαστικά δημιουργείται ένας νέος Έβρος», αναφέρει ο κ. Σφακιανάκης, που ζητά: «Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις στο Λιμενικό Σώμα στην Κρήτη». 

Η Ένωση λιμενικών Κρήτης, από την πλευρά της, αναφέρει:

«Οι συνεχόμενες ροές μεταναστών έχουν αποδεδειγμένα πλέον μετατρέψει την νότια Κρήτη σε πύλη εισόδου.

Ειδικότερα, το τελευταίο χρονικό διάστημα, όταν οι καιρικές συνθήκες στο Λιβυκό πέλαγος είναι ευνοϊκές, παρατηρείται η σχεδόν ταυτόχρονη άφιξη πλοιαρίων αμφιβόλου αξιοπλοΐας με μετανάστες που θέτουν επί ποδός κυρίως τις λιμενικές Αρχές των νομών Ηρακλείου, Χανίων και Ρεθύμνου. 

Παρά το γεγονός ότι η Κρήτη φαντάζει ως η γη της υπηρεσιακής “επαγγελίας”, στην πραγματικότητα υπάρχουν υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με αυτά των λιμενικών Αρχών του ανατολικού Αιγαίου.

Οι λιμενικοί σταθμοί νότια της Κρήτης σηκώνουν το πρώτο βάρος εντοπισμού και διάσωσης, οι οποίοι όμως είναι στην πλειοψηφία τους υποστελεχωμένοι, με απαρχαιωμένα ή ακόμα και ανύπαρκτα επιχειρησιακά μέσα.

Ιδιαίτερα στους Λιμενικούς Σταθμούς της Παλαιόχωρας, της Χώρας Σφακίων και της Αγίας Γαλήνης υπάρχει έντονη υποστελέχωση, το Λιμενικό Φυλάκιο Γαύδου είναι κλειστό και ο Λ.Σ. Χώρας Σφακίων δε διαθέτει καν πλωτό, ενώ το περιπολικό όχημα είναι πλέον 24 ετών.

Εκτός των προαναφερόμενων, ως τοις πάσι γνωστόν, πλωτά επιχειρησιακά μέσα των λιμενικών Αρχών Κρήτης, νότια και βόρεια, με τα πληρώματά τους, αλλά και στελέχη αποσπώνται σε μόνιμη βάση για την ενίσχυση λιμενικών Αρχών του ανατολικού Αιγαίου για την αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού, όταν την ίδια ώρα και η Κρήτη έχει γίνει στόχος των δικτύων διακίνησης μεταναστών σε ευρωπαϊκές χώρες.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χανίων, το Λιμεναρχείο Ρεθύμνου και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, που καλούνται εντέλει να διαχειριστούν τα περιστατικά, να βρίσκονται ομοίως με μειωμένη στελέχωση. 

Όλα συνηγορούν ότι πλέον οι αφίξεις όχι μόνο θα συνεχίσουν, αλλά και θα αυξηθούν.

Για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οι λιμενικές Αρχές Κρήτης στην αντιμετώπιση του φαινομένου των ροών μεταναστών θα πρέπει να ενισχυθούν με στελέχη με τον ίδιο τρόπο που ενισχύονται και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου». 

Να μην αποκαλυφθεί δηλαδή ότι πρόκειται για ένα «κενό» χαρτί άνευ ουσίας.

Ουδέποτε υπήρξε μαζικό «κύμα» παράνομων μεταναστών από την Αίγυπτο και όμως ο υπουργός ανακάλυψε πως υπάρχει.

Σε ό,τι αφορά τους φτωχούς «Αιγύπτιους», το ότι δεν είναι Αιγύπτιοι αποδεικνύεται εύκολα.

Αρκεί να πάρουν δακτυλικά αποτυπώματα και να τα στείλουν στην Αίγυπτο, για να εξακριβωθεί η ότι δεν είναι πολίτες αυτής της χώρας.

Δεν το κάνουν όμως.