Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024 -

Μυστικοί επιβάτες στα τρένα του ΟΣΕ για έρευνα και αξιολόγηση



Μυστικούς επιβάτες  επιστρατεύει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το προσεχές διάστημα προκειμένου να καταγράψει με σαφήνεια τα προβλήματα σε συρμούς, δίκτυο και δρομολόγια στο… παρά πέντε της ημερομηνίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Σύμφωνα με τη σχετική επιστολή ανάθεσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια», όπως γράφει σήμερα το «Έθνος», οι ερευνητές που θα πραγματοποιήσουν έρευνα για το έργο τόσο του υπεραστικού όσο και του προαστιακού δικτύου θα υποδύονται τους επιβάτες, θα κάνουν σιδηροδρομικά ταξίδια και μετακινήσεις και θα προβαίνουν σε αυτοψίες και μετρήσεις στις γραμμές Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Δίκαια καθώς και στον Προαστιακό της Αθήνας, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης.

Οι «έρευνες μυστικού επιβάτη» θα συλλέξουν στοιχεία για:

  • Τις ταξιδιωτικές πληροφορίες σε κανονικές συνθήκες εντός των συρμών, σε εκδοτήρια εισιτηρίων, σε σημεία πώλησης, στο τηλεφωνικό κέντρο και στο web site
  • Τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων
  • Την καθαριότητα των συρμών
  • Την ασφάλεια εντός του συρμού
  • Τη λειτουργία εξοπλισμού των σταθμών
  • Την υποδοχή και την εξυπηρέτηση των επιβατών εντός και εκτός συρμών

Όπως διευκρινίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην επιστολή της, στόχος είναι η αξιολόγηση των υπηρεσιών της και σε καμία περίπτωση «δεν αξιολογείται το προσωπικό της εταιρείας». Παράλληλα επισημαίνεται ότι όλη η έρευνα θα είναι απρόσωπη. Δεν θα καταγράφονται ούτε θα φωτογραφίζονται πρόσωπα και δεν θα ηχογραφούνται συνομιλίες, αλλά θα καταγράφονται μόνο αριθμός αμαξοστοιχίας, όνομα σταθμού και όνομα σημείου πώλησης. Ωστόσο, μπορούν να καταγράφουν και να φωτογραφηθούν «περίεργες και απαράδεκτες καταστάσεις, π.χ. σωρός σκουπιδιών έξω από έναν σταθμό», αρκεί να αναφέρεται το ακριβές σημείο και να μην υπάρχει φωτογράφιση προσώπων.

Οι ερευνητές θα πραγματοποιήσουν περίπου είκοσι ταξίδια σε κάθε διαδρομή καθώς επίσης και επισκέψεις σε προκαθορισμένους σταθμούς και σημεία πώλησης εισιτηρίων, ενώ θα επισκέπτονται ως ενδιαφερόμενοι και την ιστοσελίδα της εταιρείας προκειμένου να ελέγχουν το επίπεδο εξυπηρέτησης και να καταγράψουν πιθανά προβλήματα.

Ταυτόχρονα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει και σε έρευνα ικανοποίησης επιβατών στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη για την αξιολόγηση εκδοτηρίων, συρμών, σταθμών, ακόμα και της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας αλλά και για τη γενική αποτίμηση της εμπειρίας του επιβάτη. Η συγκεκριμένη έρευνα σε δείγμα περίπου 700 ατόμων θα διεξαχθεί εντός των συρμών κατά τη διάρκεια ταξιδιού και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 15 Ιουλίου.