Κάθε αυτοκίνητο που πωλείται στην Ινδία θα τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το έτος 2030, σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασε η υπουργός ενέργειας της χώρας.
Η κίνηση έχει ως στόχο να μειώσει το κόστος της εισαγωγής καυσίμων και να μειώσει το κόστος για τη λειτουργία των οχημάτων.
«Θα εισαγάγουμε ηλεκτρικά οχήματα σε πολύ μεγάλη κλίμακα», δήλωσε ο υπουργός άνθρακα και ορυχείων, Piyush Goyal, στην ετήσια σύνοδο του ΣΕΒ της Ινδίας, στο Νέο Δελχί.
Συγκρίνοντας το εγχείρημα με μια πρωτοβουλία το 2015 στη χώρα για να μειώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας με την προώθηση λαμπτήρων LED, είπε στους δημοσιογράφους: «Θα κάνουμε τα ηλεκτρικά οχήματα αυτάρκη... Η ιδέα είναι ότι μέχρι το 2030, να μην πωλείται ούτε ένα αυτοκίνητο που ναχρησιμοπιοιεί βενζίνη ή ντίζελ στη χώρα».
Ο κ Goyal, δήλωσε η βιομηχανία ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει μεταξύ δύο και τριών ετών να εξαρτάται από τη βοήθεια της κυβέρνησης, αλλά πρόσθεσε ότι αναμένεται η παραγωγή των οχημάτων να «καθοδηγείται από τη ζήτηση και όχι από επιδοτήσεις» μετά από αυτό.
«Το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα αρχίσει να ξεπληρώνεται από μόνο του εξαιτίας των καταναλωτών», είπε, σύμφωνα με την International Business Times. «Θα θέλαμε να δούμε την ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία να τρέχει από μόνη της», πρόσθεσε.
Μια έρευνα από την Greenpeace φέτος διαπίστωσε ότι 2,3 εκατομμύρια θάνατοι συμβαίνουν κάθε χρόνο εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη χώρα. Η έκθεση, με τίτλο «Airpocalypse», υποστήριξε η ατμοσφαιρική ρύπανση είχε γίνει μία «κρίση δημόσιας υγείας και οικονομίας» για τους Ινδούς.
Ανέφερε ότι ο αριθμός των θανάτων που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν μόνο «ένα κλάσμα μικρότερο» από τον αριθμό των θανάτων από τη χρήση καπνού, προσθέτοντας ότι 3% του ΑΕΠ της χώρας, χάθηκε λόγω των επιπέδων του τοξικού νέφους.
Το Δελχί ήταν η πιο μολυσμένη πόλη της Ινδίας, με τις συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 13 φορές πάνω από το ετήσιο όριο που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
Ο κ Goyal, δήλωσε ότι το σχέδιο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα στοχεύει στα «μεγαλύτερα κέντρα του καταναλωτή, όπου η ρύπανση βρίσκεται στα πιο υψηλά επίπεδα όλων των εποχών», όπως το Δελχί.