Σε λάθη που έκαναν οι δικαιούχοι στη δήλωση λογαριασμού ΙΒΑΝ, αποδίδει το υπουργείο Οικονομικών το γεγονός ότι χιλιάδες δικαιούχοι του μερίσματος των οποίων η αίτηση εγκρίθηκε, δεν πληρώθηκαν την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου.
Σε ανακοίνωσή του όμως επιβεβαιώνει και ότι άλλοι που είδαν την αίτησή τους να εγκρίνεται αρχικά, τελικώς ειδοποιήθηκαν με email ότι απορρίφθηκαν εκ των υστέρων και δεν πήραν το μέρισμα που περίμεναν.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, με την πρώτη πληρωμή μερίσματος που έγινε την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου, 1.463.524 δικαιούχοι-νοικοκυριά (που αντιστοιχούν σε 3.617.131 ωφελούμενους) μοιράστηκαν 676.199.675 ευρώ.
Εξ αυτού προκύπτει ότι από τα 710 εκατομμύρια που είχαν προϋπολογιστεί, απομένουν ακόμη 34 εκατομμύρια για όλους τους υπόλοιπους. Μένει να φανεί αν το ποσόν είναι επαρκές ή θα πρέπει να επαυξηθεί τις επόμενες μέρες για να καλύψει όλους τους δικαιούχους.
Προς το παρόν πάντως, το Υπ. Οικονομικών δεν ανακοινώνει αλλαγές ή διορθώσεις που τυχόν θα απαιτηθούν, αλλά τους λόγους για τους οποίους έχασαν το Μέρισμα χιλιάδες φτωχά νοικοκυριά.
Για την υποβολή/τροποποίηση των αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα, η ηλεκτρονική διεύθυνση www.koinonikomerisma.gr θα παραμείνει ανοιχτή έως και την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου και η επόμενη πληρωμή θα γίνει Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου.
«Ο ΙΒΑΝ φταίει»
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, όσοι πολίτες είχαν εγκεκριμένη αίτηση κοινωνικού μερίσματος αλλά δεν πληρώθηκαν την Παρασκευή, ανήκουν σε μία από τις δύο παρακάτω περιπτώσεις:
1η Περίπτωση: Δεν επιβεβαιώθηκε η μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα μέσω της υποβολής φορολογικών δηλώσεων την τελευταία 5ετία. Σημειώνεται ότι σε βάθος 5ετίας πραγματοποιείται έλεγχος είτε για την υποβολή δήλωσης ως υπόχρεου, είτε για το αν ο αιτών υπήρξε σύζυγος, εξαρτώμενο πρόσωπο ή φιλοξενούμενος σε δήλωση άλλου υπόχρεου αρκεί να είχε δηλωθεί σωστά ο ΑΦΜ ή ο ΑΜΚΑ του αιτούντος.
Οι περισσότερες αιτήσεις όσων ανήκουν σε αυτή την κατηγορία απορρίφθηκαν αμέσως.
Ωστόσο, για μία μερίδα οι αιτήσεις απορρίφθηκαν κατόπιν περαιτέρω ελέγχων και οι αιτούντες έλαβαν ενημέρωση με γραπτό μήνυμα ή/και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον είχε δηλωθεί κατά τη διάρκεια της αίτησης.
2η Περίπτωση: Δεν επιβεβαιώθηκε ότι ο τραπεζικός λογαριασμός που συμπληρώθηκε στην αίτηση ανήκει στο δικαιούχο του μερίσματος. Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε βάσει ΑΦΜ. Οι αιτήσεις των δικαιούχων δεν έχουν απορριφθεί και παραμένουν εγκεκριμένες για την επόμενη πληρωμή. Οι δικαιούχοι έχουν ενημερωθεί για το πρόβλημα με γραπτό μήνυμα ή/και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείο, εφόσον το είχαν δηλώσει κατά την αίτηση.
Ωστόσο δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν πληρωμές σε δηλωθέντες λογαριασμούς, αν ο ΙΒΑΝ δεν μπορεί να ταυτοποιηθεί με βάση το ΑΦΜ του δικαιούχου του Μερίσματος.
Για να εισπράξουν το Μέρισμα, καλούνται οι δικαιούχοι, οι οποίοι είχαν εγκεκριμένη αίτηση μερίσματος αλλά δεν πληρώθηκαν:
(α) να ακυρώσουν την αίτησή τους και να προβούν σε «Επαναξιολόγηση». Στη νέα αίτηση πρέπει να δηλώσουν στην εφαρμογή λογαριασμό ΙΒΑΝ στον οποίο είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι
ή / και
(β) να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία του ΑΦΜ τους στην τράπεζα συνεργασίας τους προσκομίζοντας το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος.
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε σχετικό ενημερωτικό έντυπο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών με τα στοιχεία ταυτοποίησης που απαιτούνται από τη νομοθεσία και τα έγγραφα που μπορούν να πιστοποιήσουν τα στοιχεία αυτά.
https://www.hba.gr/UplDocs/Sistithikate-Gr-forPreview_july18.pdf
Τέλος, στην ανακοίνωση «υπενθυμίζεται ότι το κοινωνικό μέρισμα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο εις χείρας του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα».