Το... φαινόμενο είναι παγκόσμιο. Τα απανταχού κορίτσια αγχώνονται με τις μαθηματικές πράξεις, ενώ τα αγόρια τις κάνουν συνήθως να φαίνονται παιχνιδάκι.
Αυτό το άγχος των κοριτσιών τα γεμίζει ανασφάλεια και, τελικά, έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες επιδόσεις, υποστηρίζει νέα έρευνα από τα Πανεπιστήμια του Μιζούρι και της Καλιφόρνια-Ιρβάϊν των ΗΠΑ, καθώς και της Γλασκώβης στη Σκωτία, σύμφωνα με το ΑΠΕ. Ομάδα ψυχολόγων, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέηβιντ Γκίρι, ανέλυσαν στοιχεία για μαθητές 15 ετών σε πάνω από 60 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Η γενική διαπίστωση είναι ότι τα κορίτσια αγχώνονται σαφώς περισσότερο από τα μαθηματικάκαι, μάλιστα, αυτό συμβαίνει ακόμη και στις χώρες με την μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των δύο φύλων. Τα αρνητικά αυτά συναισθήματα και ο φόβος συχνά οδηγούν τα κορίτσια να αποφεύγουν όχι μόνο τα μαθηματικά, αλλά και άλλα μαθήματα που περιέχουν μαθηματικά (π.χ. φυσική, υπολογιστές), με αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο στις κατοπινές επιλογές και ευκαιρίες, όσον αφορά στις σπουδές και στην καριέρα τους.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό το άγχος έχει διάφορες πιθανές αιτίες. Όποια κι αν είναι πάντως η αιτία, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, το άγχος ενός κοριτσιού δεν φαίνεται να μειώνεται, αν έχει ένα πρότυπο μέσα στην οικογένεια, π.χ. μια μητέρα που ακολουθεί τεχνολογική - μαθηματική καριέρα.
Από την άλλη, η μελέτη επισημαίνει ότι, ακόμη και στις πιο αναπτυγμένες χώρες οι γονείς τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην μαθηματική εκπαίδευση του γιου τους, παρά της κόρης τους, παρόλο που σε αυτές, ακριβώς, τις χώρες ζουν αναλογικά οι περισσότερες γυναίκες που ακολουθούν καριέρες στο πεδίο STEM (Επιστήμης - Τεχνολογίας - Μηχανικής - Μαθηματικών).
Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι «οι πολιτικές για την προσέλκυση περισσότερων κοριτσιών και γυναικών σε θέματα όπως η επιστήμη των υπολογιστών, η φυσική και η μηχανική έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει παγκοσμίως. Δεν είναι λάθος να πούμε ότι κανείς δεν ξέρει τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα θα τραβήξει περισσότερα κορίτσια σε αυτά τα πεδία».
Εξάλλου άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες, τόσο ως φοιτήτριες, όσο και ως επαγγελματίες, εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά συμμετοχής, σε σχέση με τους άνδρες, στον τομέα STEM.