Το οικονομικό παραμένει το βασικό εμπόδιο για τις φρεγάτες Belharra. Αυτό προκύπτει και από την χθεσινή συνάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου και της Γαλλίδας ομολογου του.
Μια συνάντηση στην οποία το κλίμα ήταν καλό, όμως δεν έφερε και ούριο άνεμο στα πανιά των συζητήσεων. Εξέλιξη που δεν συνεπάγεται οριστικό αδιέξοδο, αλλά ακόμη ένα επεισόδιο στο πολύμηνο σήριαλ των διαβουλεύσεων.
Αυτή την ερμηνεία έδιναν πηγές που έχουν γνώση των διαπραγματεύσεων και την χαρακτηριστική διατύπωση στην ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου άμυνας για "τρόπους ενίσχυσης της αμυντικής συνεργασίας των δύο χωρών".
Σε κάθε περίπτωση η ελληνική πλευρά κάνει προσεκτική απόδοση στο εύρος και στο περιεχόμενο των συζητήσεων, προκειμένου να μην τραυματίσει το καλό μομέντουμ των διμερών επαφών, όπως έγινε κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Όμως αναζητείται μέθοδος υλοποίησης του συγκεκριμένου σχεδίου χωρίς τον κουμπαρά των ομολόγων, που θα καθιστούσε εφικτή την αποδοχή της προσφοράς ποη έκανε το κλιμάκιο της Naval Group. Όπως πρώτο έγραψε το OnAlert ανέρχετο στα 1,3 δις ευρώ για την ναυπήγηση δυο πλοίων.
Άλλωστε τα άλλα δυο αναμένεται, όταν τελικά ευοδωθούν οι συζητήσεις, αναμένεται κατασκευαστούν από τα ελληνικά ναυπηγεία, επιδίωξη που αποτελεί τον παράλληλο, μεγάλο στόχο του μεγαλεπίβολου project, που θα αναβαθμίσει κατακόρυφα τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΠΝ, διατηρώντας την ισορροπία στο Αιγαίο και διευρύνοντας τις προοπτικές μιας στιβαρής ελληνικής παρουσίας στα γεωπολιτικά δρώμενα.