Σε ένα μεγάλο αποκριάτικο πάρτι αναμένεται να μετατραπεί αύριο, Τσικνοπέμπτη, όπως και κάθε χρόνο, το κέντρο της Θεσσαλονίκης, με τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης να τσικνίζουν από νωρίς το μεσημέρι.
Στη διάρκεια της Τσικνοπέμπτης, γιορτής που σηματοδοτεί την έναρξη του καρναβαλιού, το γνώριμο σκηνικό στο κέντρο της πόλης θα επαναληφθεί: ψησταριές θα πάρουν «φωτιά», το κρασί θα ρέει άφθονο και ο κόσμος θα διασκεδάσει. Μάλιστα, όσοι θέλουν να ζήσουν αυτή την εμπειρία, καλό είναι να κλείσουν από νωρίς θέση στα μαγαζιά του ιστορικού κέντρου για να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
«Παραδοσιακά, αυτή την ημέρα έχει πάρα πολλή κίνηση στα μαγαζιά εστίασης (ταβέρνες) και κατά τη διάρκεια της ημέρας δουλεύουν και τα κρεοπωλεία. Όλο το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης κατακλύζεται από πάρα πολύ κόσμο που "κατεβαίνει" για να γιορτάσει», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και γενικός γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Χρήστος Νικολόπουλος.
Πάντως, αν και οι καιροί είναι δύσκολοι και δεν αναμένεται τα επίπεδα της κατανάλωσης να είναι ιδιαίτερα υψηλά -όπως λέει ο κ. Νικολόπουλος- οι Θεσσαλονικείς, αλλά και γενικότερα οι πελάτες των καταστημάτων εκτιμάται ότι θα κάνουν κατανάλωση 10-20 ευρώ το άτομο. Όπως σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος, η Τσικνοπέμπτη είναι για την πόλη μια μεγάλη γιορτή και ο κόσμος κατεβαίνει στο κέντρο για να διασκεδάσει για να ξεχαστεί λίγο από τις έγνοιες που τον απασχολούν.
Τσικνοπέμπτη vs Πάσχα
Κι όμως, μπορεί η Τσικνοπέμπτη να είναι η ημέρα στη διάρκεια της οποίας κυριαρχεί η κρεατοφαγία, όμως, «φήμες» βάσει των οποίων οι ποσότητες του κρέατος είναι μεγαλύτερες σε σχέση με άλλες ημέρες που έχουν χαρακτηριστεί από την κατανάλωση αυτού του προϊόντος, φαίνεται να είναι... αβάσιμες.
Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του προέδρου του Σωματείου Κρεοπωλών νομού Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Γκαρμπούνη, ο οποίος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι, η αγορά κρεάτων για την αυριανή ημέρα (Τσικνοπέμπτη) αντιστοιχεί σε μια αύξηση 20-25%, σε σχέση με άλλες ημέρες της καθημερινότητας.
Όπως τονίζει, κάθε Τσικνοπέμπτη η κίνηση στα καταστήματα των μελών του Σωματείου (των κρεοπωλών) είναι ιδιαίτερη, αφού οι Έλληνες, παραδοσιακά τέτοια ημέρα, τρώνε κρέας. Οι αγορές κρεάτων ξεκινούν σήμερα και ολοκληρώνονται αύριο και κάθε νοικοκυρά κάνει τον προγραμματισμό της και κάθε παρέα κάνει τις ανάλογες αγορές, επισημαίνει.
Παλαιότερα, συμπληρώνει ο κ. Γκαρμπούνης, οι αγορές κρέατος για την ημέρα της Τσικνοπέμπτης ήταν πολύ μεγαλύτερες, καθώς η κατανάλωσή του ήταν σχετικά περιορισμένη. Πλέον δεν είναι, διότι το κρέας έχει μπει στην καθημερινότητα του καταναλωτή.
Συγκρίνοντας την Τσικνοπέμπτη με το Πάσχα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση κρέατος, το δεύτερο φαίνεται πως έχει το ρεκόρ: Κατά τον κ.Γκαρμπούνη, η κατανάλωση κρέατος είναι πολύ πιο μεγάλη το Πάσχα, προσθέτει. Για την Τσικνοπέμπτη οι πελάτες επιλέγουν κρεατικά για μπάρμπεκιου και για ψήσιμο, όχι για βράσιμο συμπληρώνει ο κ. Γκαρμπούνης και συμπληρώνει ότι ο Έλληνας καταναλώνει κρέας στις γιορτές, ακόμη και για ψυχολογικούς λόγους.
Οι κρεοπώλες σε ρόλο «συμβουλάτορα» για το ψήσιμο
«Η Τσικνοπέμπτη είναι ημέρα ξεγνοιασιάς και θα καταναλώσει (ο πελάτης) και το κρέας. Εμείς, οι μικροί κρεοπώλες είμαστε και σύμβουλοι, δίνουμε συμβουλές στους πελάτες μας, για το πώς θα ψήσουν το κρέας που προμηθεύτηκαν ούτως ώστε να έχουν και το καλύτερο αποτέλεσμα», σημειώνει ο κ. Γκαρμπούνης.
«Δεν είμαστε πολυεθνικές εταιρείες», προσθέτει και συμπληρώνει ότι οι διαπροσωπικές σχέσεις που έχουν αναπτύξει με τους πελάτες τους και οι σχέσεις εμπιστοσύνης είναι αυτές που κρατούν ζωντανά τα κρεοπωλεία της γειτονιάς.