Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024 -

Αυτές είναι οι προτάσεις για τις αλλαγές στην απόκτηση άδειας οδήγησης



Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο κάποιος αποκτά δίπλωμα οδήγησης, υπάρχουν στο Σχέδιο Νόμου που βρίσκεται σε διαβούλευση.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτείνει η εξέταση να περνά από πολλά στάδια, μεταξύ των οποίων η δοκιμασία σε ελιγμούς και σε ειδική πίστα, η εξέταση με την παρουσία καμερών και σύνδεσης στο διαδίκτυο για επικοινωνία υποψήφιου οδηγού και εξεταστών, καθώς και η απόκτηση διπλώματος οδήγησης στα 17 έτη, αρκεί ο οδηγός να συνοδεύεται από ενήλικα.

Κι ενώ αυτά είναι που προτείνει το Υπουργείο, κατά την έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας για τη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών, παρουσία του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνου Βούρδα, οι εμπλεκόμενοι φορείς τοποθετήθηκαν και ήδη έχουν αρχίσει να αποστέλλουν και γραπτώς τις προτάσεις τους και παρατηρήσεις τους.

Όπως δήλωσε στο Ραδιόφωνο 24/7 η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, Μαρίνα Χρυσοβελώνη: «πρόκειται για ένα καινοτόμο νομοσχέδιο που είμαι σίγουρη πως θα αναβαθμίσει την διαδικασία προσόντων και συμπεριφοράς των οδηγών, το σύστημα αξιολόγησης, εποπτείας και ελέγχου της οδηγικής συμπεριφοράς. Στόχος είναι η δημιουργία ενός αξιόπιστου, διαφανούς και λειτουργικού συστήματος, με αξιοποίηση της τεχνολογίας και την καθιέρωση αδιάβλητων διαδικασιών».΄

Όσον αφορά στις κυριότερες προτάσεις των μελών του ΕΣΟΑ, κατ' αρχήν καταγράφεται ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μεγάλη τομή και σημαντική βελτίωση η οποία θα επιδράσει θετικά στο σάπιο σύστημα. Στις παρατηρήσεις, τα μέλη προτείνουν τα εξής:

Τα καθήκοντα του επόπτη να είναι προσωρινά και να γίνεται συχνά αλλαγή προσώπου.

Να διασαφηνιστεί η έννοια της εποπτείας και της αξιολόγησης. Οι διατυπώσεις των άρθρων να είναι ευκρινείς.

Ο ενήλικας συνοδός (στην περίπτωση ενός 17χρονου που θα αποκτά δίπλωμα) θα πρέπει και αυτός να περνά από εκπαίδευση, ενώ θα πρέπει να είναι εν ενεργεία οδηγός (τίθεται θέμα ηλικίας)

Ο εξεταζόμενος, θα πρέπει να δίνει τις εξετάσεις στο αυτοκίνητο που εκπαιδεύεται, διότι τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικά σε εξοπλισμό (όπως καθίσματα, κιβώτια ταχυτήτων, καθρέπτες κ.λ.π.)

Να λυθεί το ασφαλιστικό θέμα ειδικά για τις μοτοσυκλέτες διότι ο αναβάτης δεν ασφαλίζεται.

Να προστεθεί η ειδικότητα του Εξεταστή και στα ΤΕΙ ή στα ΙΕΚ. Επίσης ένας εκπαιδευτής δεν μπορεί να είναι πολλών ταχυτήτων: δηλαδή άλλος εκπαιδευτής για μοτοσυκλέτες κι άλλος για αυτοκίνητα.

Το Σώμα Ελεγκτών – Επιθεωρητών να κάνει και αυτό εκπαίδευση για οδηγική συμπεριφορά.

Παρατηρήσεις στο άρθρο 4 παρ. 9:να μπουν όροι χρονικής διάρκειας για να αποφευχθεί η εικονική ασφάλιση. Στο άρθρο 5, παρ. 9: να προσδιοριστεί ποσοτικά η εποπτεία και η αξιολόγηση για να υπάρχει αποτέλεσμα. Στο άρθρο 9 παρ. 9.1, να εξεταστούν οι συνθήκες της αγοράς για να εξασφαλιστεί ο εφοδιασμός. Άρθρο 13: υπέρ της συνοδευόμενης οδήγησης: θα είναι θετικό ως προς την έννοια της παραβατικότητας.

Να απαλειφθεί ο όρος κωφάλαλος για τα άτομα με αναπηρία. Να υπάρχει διερμηνέας νοηματικής στις εξετάσεις. Να μην είναι υποχρεωτικό το κοχλιακό εμφύτευμα. Κέντρα εξέτασης ατόμων με κινητικά προβλήματα υπάρχουν μόνο στην Αθήνα, να γίνουν και σε όλες τις Περιφέρειες