"Γηροκομείο" αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει γίνει η Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια, με τους κρατικούς ελέγχους να απουσιάζουν.
Δυστυχώς κάποιοι έμποροι εισάγουν μεταχειρισμένα diesel αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και αφού μειώσουν χιλιόμετρα από το κοντέρ, τα γυαλίσουν μέσα έξω και στα μηχανικά μέρη και τα παρουσιάζουν σε ιστοσελίδες και μάντρες σαν καινούργια μοντέλα.
Το φαινόμενο είναι συνηθισμένο στην ελεύθερη αγορά αυτοκινήτου, δηλαδή σε εμπόρους και συνεργεία μη εξουσιοδοτημένα. Οι συγκεκριμένοι δεν υποχρεούνται σε ελέγχους ποιότητας και λειτουργίας από τις εισαγωγικές εταιρείες, ενώ φυσικά το κράτος είναι ανύπαρκτο για να τους ελέγξει ακόμα και φορολογικά.
Η επιθυμία των Ελλήνων για ένα πιο οικονομικό μικρό diesel αυτοκίνητο και η απουσία τέτοιων εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, έχει οδηγήσει τους υποψήφιους πελάτες στις… βρώμικες πηγές των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, τα οποία κυρίως είναι από εταιρείες leasing του εξωτερικού.
Κατά συνέπεια έχουν πάνω τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, όταν εισάγονται στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικό είναι οτι πριν λίγο χρονικό διάστημα, έμπορος εισήγαγε χιλιάδες μικρά diesel αυτοκίνητα που είχαν στα χέρια τους πωλητές της Coca Cola Βουλγαρίας. Οπως καταλαβαίνεται αυτά τα αυτοκίνητα είχαν επάνω τους εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και βέβαια πωλούνται σαν καινούργια.
Με αυτό τον τρόπο και ο αγοραστής πέφτει θύμα απάτης και αγοράζει ένα ταλαιπωρημένο και μη ασφαλές αυτοκίνητο, αλλά και το κράτος χάνει πολλά δημοσιονομικά έσοδα, αφού το αυτοκίνητο αυτό εισήχθη με τα πολλά χιλιόμετρα, δηλαδή με μειωμένους δασμούς, άσχετα αν πουλήθηκε με πολύ λιγότερα στο κοντέρ.
Όμως, εμείς οι καταναλωτές, πως μπορούμε αυτή τη στιγμή να προστατευτούμε από τους αετονύχηδες, οι οποίοι δρουν στην Ελληνική αγορά ανενόχλητοι από το Κράτος; Απλά ζητώντας από τον έμπορο το έγγραφο εκτελωνισμού του αυτοκινήτου, το οποίο -εφόσον και αυτό δεν έχει παραποιηθεί- αναγράφει τα χιλιόμετρα που εισήχθη το αυτοκίνητο στην Ελλάδα.
Σημειώστε βέβαια πως η αυξημένη ζήτηση για οικονομικό μικρό diesel αυτοκίνητο και κυρίως η ανυπαρξία ελέγχου από το Κράτος, έχει μαγνητίσει στη χώρα μας τα παλιά αυτοκίνητα της Ευρώπης, όπως συνέβαινε κάποτε με την Αφρική. Τώρα έχουν την Ελλάδα, που ήδη έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο γηροκομείο αυτοκινήτων, γλιτώνοντας έτσι και κόστος από τα μεταφορικά, σε σχέση με την μακρινή Αφρική…