Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 -

Πώς μπορεί να χτυπηθεί η παχυσαρκία



Η παχυσαρκία δύσκολα θα χτυπηθεί, όσο συνεχίζει να επικρατεί η νοοτροπία «το μεγάλο είναι όμορφο» σε ό,τι έχει να κάνει με το φαγητό, σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες. Οι ειδικοί προτείνουν να μειωθεί το μέγεθος των πάντων: από τις συσκευασίες των τροφίμων έως τα πιάτα και τις μερίδες στα εστιατόρια ή στο σπίτι μας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Τερέζα Μαρτό του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "British Medical Journal", ζητούν να υπάρξουν ριζοσπαστικές αλλαγές σε όλα τα «μέτωπα», δηλαδή στον τρόπο που το φαγητό πουλιέται στα καταστήματα, σερβίρεται εκτός σπιτιού και τρώγεται στο σπίτι.

Έχει πλέον αποδειχθεί ότι όσο μεγαλύτερες είναι οι συσκευασίες, οι μερίδες και τα σερβίτσια, τόσο οι άνθρωποι τρώνε και πίνουν παραπάνω. Καταναλώνουν έτσι περισσότερες θερμίδες, με συνέπεια τελικά να βάζουν παραπανίσια κιλά.

Μεταξύ άλλων, οι επιστήμονες προτείνουν να σταματήσουν οι προσφορές στα σούπερ-μάρκετ και σε άλλα καταστήματα (όπου οι μεγαλύτερες συσκευασίες τροφίμων και ποτών κοστίζουν αναλογικά λιγότερο), να μειωθούν τα μεγέθη των προϊόντων διατροφής στις διαφημίσεις, να μικρύνουν γενικά τα πιάτα, ποτήρια και άλλα σερβίτσια κ.α.

Όπως λένε, το κράτος πρέπει να πάρει την πρωτοβουλία και να επιβάλει την ύπαρξη μικρότερων μερίδων σε καντίνες σχολείων, νοσοκομεία, στρατόπεδα, φυλακές και δημόσιους οργανισμούς. Οι ερευνητές αναγνωρίζουν τη δυσκολία του πράγματος, με δεδομένο ότι αφενός οι βιομηχανίες τροφίμων μάλλον θα είναι απρόθυμες για κάτι τέτοιο, αφετέρου έχει επικρατήσει στο καταναλωτικό κοινό η λανθασμένη νοοτροπία ότι όσο περισσότερο είναι το φαγητό, τόσο το καλύτερο - πράγμα που δεν ισχύει για την υγεία μας.

Επίσης η μελέτη επισημαίνει ότι ίσως πρέπει να γυρίσουμε στη δεκαετία του ΄50, όταν τόσο οι μερίδες του φαγητού, όσο και τα σερβίτσια ήσαν μικρότερα. Για κάτι τέτοιο όμως, θα πρέπει πρώτα να μεταστραφεί η κοινή γνώμη στη λογική ότι «το μικρό είναι πιο όμορφο» - πράγμα δύσκολο στην καταναλωτική εποχή μας.